/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
forsikring...?????
Fra : Oompa_Loompa
Vist : 1326 gange
135 point
Dato : 03-09-05 14:36

Hej.

Er der nogen herinde som kan svare mig på om der er nogle forsikringsselskaber der tager knallert 45 og motorcykel med under år med skadefri kørsel?

Jeg har hørt at man hos nogle selskaber kan få kørsel for et firma med som skadefri år... er der nogen der ved om det er korrekt, og hvis, så hvilke selskaber der bruger dette??

håber nogen kan hjælpe..

Hilsen Oompa

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-05 14:53

Nej, det tæller kun hvis det er et køretøj du selv har været registreret som ejer af.

Og jeg kender ikke umiddelbart selskaber der vil lade folk bruge deres anciennitet til motorcykler.

Der skal man som regel starte fra bunden, selv om man måske er elitebilist i forvejen.
Og mange selskaber kræver endda at man tegner en ulykkesforsikring hvis de skal forsikre motorcykler.

mvh dova

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 03-09-05 14:59

Jeg har motorcykel nu, men skal have bil i stedet for. Kan man bruge anciennitet fra den til bil?

Jeg har været registreret ejer og bruger af både knallert 45, motorcykel samt bil siden jeg var 18, og fylder 24 om en måned. Derved vil jeg jo have 6 års skadefri kørsel.. eller hvad???

hilsen Oompa

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-05 15:14

Når jeg går ind på div. forsikringsselskabers hp og læser, beskriver de det alle som anciennitet som billist, hvis andet var tilfælde, ville det være en god service fra forsikringsselskabernes side, og havde helt sikkert fået det med (som en slags reklame(

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-09-05 15:14

Her tæller din anciennitet på motorcykel med når du tegner bilforsikring.
Det kunne godt tænkes, at det gælder andre selskaber

http://ida.dk/Kontante+fordele/IDA+Forsikring/Motorcykel/

Citat
Anciennitet
Det er udelukkende kørsel på motorcykel, der tæller som anciennitet.
Kørsel på motorcykel tæller derimod som anciennitet, når du tegner bilforsikring.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-05 15:21

Nå, jeg troede faktisk det var omvendt, at du havde bil og nu vil ha' motorcykel

Den vej rundt, tror jeg ikke er noget problem hos de fleste selskaber.

mvh dova

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 03-09-05 15:23

svaret fra jakjoe er godt. men ved du om det også gælder knallert 45 hos nogle selskaber? der skal man jo have bilkørekort il så det burde det vel gøre... eller???´''

nordsted1: kan kun give dig ret.

Meen ingen som ved om man kan bruge skadefri kørsel fra et firma nogen steder???

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 03-09-05 15:24

Dova: ja det er nemlig lige præcis det. men hvad så med kanllert 45??? den skal man jo have bilkørekort eller mc kort til så burde den ikke også gøre sig gældene??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-05 16:34

Nu er jeg så i tvivl om 45-knallert, om den forsikres som MC eller knallert.

Knallert tæller ikke anciennitet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 03-09-05 17:30

det var træls... Giver bare ikk megen mening at den så kræver samme type kørekort...

men det er der ikk at gøre ved...

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 135 point
Dato : 03-09-05 17:59

Prøv først at spørge dit eget forsikringsselskab.
Hvis du så ikke får et tilfredsstillende svar, må du på jagt hos de andre, så får du måske nogle tilbud, som du kan "handle" med hos dit eget selskab.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 03-09-05 18:33

er jo en mulighed... tusind tak for hjælpen alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 03-09-05 18:34

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-09-05 18:36

OK, tak skal du ha´

mvh
jakjoe