/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fra : Psilo
Vist : 348 gange
50 point
Dato : 03-09-05 06:28

Nu er jeg igen blevet nægtet adgang på grund af jeres fjollede pointsystem.
Hvad handler det om?
Hvorfor kan vi ikke bare snakke sammen?

Jeg vil ikke give nogen point for noget svar,hvad er det for noget pladder?
Får jeg et svar.Der er nul point på spil.
Og så kan jeg ikke engang skrive det her uden at værdsætte det på en pointskala
Jeg ved da ikke hvor mange point det er værd.Muligvis 1000000,men det kan jeg jo ikke taste ind i feltet.
Hvad er det der foregår her.
Nå jeg vælger nemt.Hvor svært kan det være?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-05 06:50

Hej Psilo. Ingen bliver nægtet adgang på grund af Kandu's pointsystem. Når man melder sig til som Kandu'er får man 20 point og hver dag man logger på Kandu får man yderligere 20 point. Hvis du vil vide mere om point-systemet så se i menuen ude til venstre under punktet Pointsystemet, der er alt forklaret. Nu skriver du at du for at oprette dette spørgsmål har valgt NEMT, men du kunne jo have valg den nederste løsning: Dette spørgsmål er ??? point værd, og så have indtastet 1 point, så havde du sparet 49 point.
Det faktum at DU ikke forstår hvorfor, betyder jo ikke at alle andre er idioter. Når du ikke er i stand til at læse de hjælpetekster der står på en site f.eks. Kom godt i gang og Pointsystemet i menuen ude til venstre, er der noget der tyder på at det er DIG der er en idiot. Du skal også huske at lukke spørgsmålet efter at du har fået et svar. Men det kan du vel heller ikke finde ud af. Du skriver: Der er nul point på spil. Det er da noget sludder. Du har jo selv valg at give 50 point for et svar. Hvis du absolut vil være skide sur på nogen, så vær sur på dig selv fordi du er så torskedum at du ikke kan finde ud af at bruge Kandu-systemet på trods af al den hjælp der tilbydes.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-05 07:39

Ta du og læs - Kom godt i gang.
Det er en udmærket vejledning.
Så træk du dit pladder tilbage.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-05 07:44

Som Arne skriver er dette system bygget op på den måde med point. Det er jo ikke kun et forum, men en side hvor man kan spørge/bede om hjælp til et problem man har. Det er så lavet så smart at det er inddelt i kategorier hvor man så vælger den kategori som passer bedst til sit spørgsmål. Der er så forskellige brugere der har afkrydset sine interesser og de modtager en mail når der er nye spørgsmål/indlæg indenfor det område de interesserer sig for. Hvis du så får et svar som var løsningen på dit problem, kan/skal man acceptere det ved at klikke på - accepter som svar - så får den person som har givet svaret, de point som du har sat på "spil". De indgår så i en pulje og 1 gang hver måned bliver der trækket en vinder til en sponsorgave udfra hvor mange point man har samlet sammen.
For at kunne modtage point skal man være registreret som SUPERBRUGER

Læs om pointsystemet her http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp

Det er jo ikke kun en hyggeside med løst og fast men en side der virkelig kan hjælpe hvis man har problemer og der er mange kvalificerede svar i de forskellige kategorier fra mange kvalificerede personer.

Fortsat god weekend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-05 09:21

Hej Pasilo.... Velkommen til Kandu.... du kan også godt hyggesnakke med andre på Kandu, uden du har et egentligt

spørgsmål, du skal bare vælge kategorien smalltalk. Når du Surfet rund herinde et par gange så er det slet ikke så

vanskeligt at finde ud af hvordan tingene fungerer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-05 09:59

susannekan eller kan ikke

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-09-05 15:11

Hvad sker der??

Hvem er du? = hvad hed du før, altså da du blev nægtet adgang???

Jeg håber, at du svarer, for ellers virker det jo bare som et ud af mange "fake" spørgsmål, der ikke har andet formål end at starte en fægtekamp blandt andre kandubrugere. Og det gider de fleste nok ikke at bruge energi på. Især da spørgsmålsstilleren som regel aldrig lader høre fra sig igen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-05 16:18

Spørgsmålsstilleren kan henvende sig til sin kommune, be om blanket 12042/a
Udfyld dette og du får dine skolepenge tilbage.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-09-05 19:41

Psilo det er jo helt frivilligt at være her på kandu.dk og der er så nogle regler og kan man ikke lide reglerne med point så lader man bare være med at bruge kandu.dk, som du selv skriver "Hvor svært kan det være".
Så skriver du
Citat
Hvorfor kan vi ikke bare snakke sammen?

En dialog er jo kun mulig hvis du reflektere på indlæggene og endnu har du ikke være inde med et indlæg siden du åbnede spørgsmålet.

Nu vil jeg nok sige at dette spørgsmål burde du nok ha' sat til 1 point, det er ikke mere værd og absolut ikke opbevaringsværdigt i en videndatabase, men vi må alle finde os i at spørgsmålet indgår i databasen - for sådan er reglerne.
Om du lukker spørgsmålet eller lader det stå åbent er de fleste af os fuldkommen ligeglad med, idet de fleste brugere ikke går op i pointsystemet, men har lyst til at hjælpe andre brugere med deres problemer i de forskellige kategorier.

Så mit råd til dig er - brug kandu.dk eller lad være. Du er den eneste der kan afgøre det.

Men nu er du bruger på kandu - så velkommen herind. og prøv at læs http://www.kandu.dk/dk/faq.asp og bemærk dig også at det er ganske gratis at være her.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Psilo

Dato : 03-09-05 20:47

Nå det var vist ikke så godt,det jeg fik lavet her.
Jeg vil undskylde mig med at jeg sad med hovedet fuldt af influenzafeber og ikke tænkte klart.Jeg har stadig feber men lad mig nu se om jeg kan gøre det bedre idag.
Det er jo ikke fordi jeg ikke forstår pointsystemet.Sådan da,jeg har ikke læst grundigt på det på grund af ovennævnte feber men også på grund af irritation over at der skal være et pointsystem.
Det jeg ikke forstår er hvorfor der er et pointsystem.Det er det som virker lidt fjollet,at jeg skal have et vist antal point for at læse et svar og at jeg skal tildele point for svar.
Jeg forstår udmærket hvordan forumet virker,og jeg har netop lyst til at komme her på grund af muligheden for at kunne give og modtage gode konstruktive svar på seriøse spørgsmål.

Så må jeg også lige sige at jeg troede at jeg lukkede spørgsmålet allerede ved det første svar,da jeg straks kunne se jeg havde klokket i det,men der er jeg måske alligevel lidt for dum.

Venlig hilsen
Psilo

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-09-05 21:00

Nåh, men så har du forklaret hvorfor du ikke har svaret på indlæggene, men du vender dig hurtigt til pointsystemet, men læs nu det link jeg har lagt, der kan du også se læse hvordan du kan bruge smiley's.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-09-05 21:02

Pyt med det, Psilo. Du har jo masser af muligheder for at vise fremover at du slet ikke er så dum endda.
Og jeg kikker ind på kandu næsten hver dag og selv om jeg ikke er superbruger, så kan jeg da sagtens få pointsene til at løbe rundt. Faktisk har jeg nu over 6000 points til at stille spørgsmål og købe svar med. Og jeg får som "normalbruger" INGEN points de gange mine svar bliver godkendt. ---Det kan sagtens lade sig gøre at leve på kandu uden at bruge "gaveregnspointsystemet".

Hold ud! -Så lærer du det nok.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-05 21:29

Psilo
Hvis vi alle nu er så kloge
hvad laver vi så her.
Velkommen i klubben.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-05 21:51

god bedring

Kommentar
Fra : Psilo

Dato : 04-09-05 07:49

Tak skal i ha',men sig mig lige:er spørgsålet lukket eller skal jeg prøve igen.
Venlig hilsen
Psilo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-05 08:14

sprøgsmålet er ikke lukket før du har accepteret det, ud for hver kommentar oppe i højre hhjørne kan du trykke på den kommentar du kunne bruge, så er spørgsmålet lukket, derefter kan du bedømme svaret med det antal stjerner du syntes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 09:33

det er kun dig der kan lukke spørgsmålet ved at klikke på accepter udfor det svar du finder bedst - gør nu dig selv en tjeneste at læse lidt om det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 09:36

ooooooooops Nordsted1 - havde spørgsmålet åbent mens jeg lige var væk - så fik ikke opdateret siden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-05 10:06

miritdk..... kender det godt, eller man sidder og skriver en lang smører, og en anden så har skrevet det sammen

inden man får sendt, det ser man jo ført bagefter, skidt pyt det er jo hvad der kan ske )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 10:07

godmorgen

Godkendelse af svar
Fra : Psilo

Dato : 04-09-05 18:38

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-09-05 18:57

God bedring Psilo og undskyld hvis jeg lidt hård ved dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Psilo

Dato : 04-09-05 19:19

OK.
Og skal vi så betragte denne tråd som afsluttet.
Venlig hilsen
Psilo