/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
lysbejdsning af abc-reoler.
Fra : nosus
Vist : 1226 gange
100 point
Dato : 02-09-05 22:28

Har nogen derude erfaringer med lysbejdsning af abc-reoler.
mine trænger til et pift.
De har fået lidt sæbelud gennem årene, men er ellers ubehandlede.
V.H.Susanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-05 22:33

Hej, jeg undrede mig også hvor du blev af, du spurgte forleden, men så brækkede kandu ned, og både dit spørgsmål og mit svar forsvandt:

Vi har brugt blegebejse fra Trip Trap, det lysner en del og man kan stadig se årerne igennem

Kommentar
Fra : nosus

Dato : 02-09-05 22:40

Nej hvor pudsigt at du lige nåede at se spørgsmålet- og ovenikøbet svarede.
Nu er det sådan at jeg godt kunne tænke mig at de blev næsten hvidlige eller lysegrå-men stadig med træstrukturen synlig- er dine blevet det med trip trap?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 22:46

Hej Susanne. Normalt taler man om Bejdsning når det drejer sig at farve møbler. Så selve ordet lysbejdsning er en selvmodsigelse. Du skal IKKE bejdse dine lyse møbler hvis du beholde dem lyse. Hvis du vil give dem ekstra liv skal du derimod give dem bivoks. Det bringer årespillet og de naturlige lyse farver tilbage til dine møbler. Er de af ælde blevet meget gule, kan du tilføje en smule hvidtekalk til bivoksen. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-09-05 22:50

Du skal bruge Trip Trap panelhvid. Det fås i to varianter, den ene lidt lysere end den anden. Så er det bare om at vælge, hvor lyst det skal være. Jo lysere, jo flere gange skal det have.
Produktet er meget nemt at arbejde med. Først en pensel og så skal en svamp køres let henover arbejdet for at fjerne "stoppere"
Alle vores lofter er lysnet med dette og det er blevet rigtig godt.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-09-05 22:53
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 02-09-05 22:54

Vores ABC reol blev hvidlig, jeg kan ikke huske om vi gav den flere gange

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 22:59

Bivoksløsningen er en ren naturløsning uden nogen iblandede "kemiske" stoffer. Det vil derfor ikke i de næste mange år stå og afgasse sundhedsskadelige stoffer. Det er vel også værd at tænke over.

Godkendelse af svar
Fra : nosus

Dato : 02-09-05 23:41

Tak for svaret Nordsted1.- og alle de andre. Nu er jeg da lidt klogere.
V.H.Susanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-05 23:44

Selv tak, håber du bliver tilfreds med resultatet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-05 23:44

Selv tak, håber du bliver tilfreds med resultatet