/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Slet alt på CD?
Fra : quicky
Vist : 1355 gange
50 point
Dato : 02-09-05 17:07

Jeg har brændt nogle sange over på en CD. Dem vil jeg gerne have slettet fra CD'en igen. Men det kan jeg ikke. Computeren siger de er skrivebeskyttede. Nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 02-09-05 17:26

Nu findes der jo almindelige brændbare Cd'ere og så en type hvor det er muligt at Genskrive på CD'en. Sidstnævnte er noget dyrere end de alm. men det er sådanne du skal bruge hvis du vil kunne slette og indspille igen. De første hedder CD-R de sidste hedder CD-RW (hvis jeg husker ret). Du kan altså ikke slette en CD-R, engang inspillet og slut. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-09-05 17:39

CD ROM betyder CD og så READ ONLY MEMORY

det kan således ikke lade sig gøre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 17:41

Yes, og CD-RW betyder CD Read and Write. Derfor er det KUN den type du kan genskrive på.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 18:49

Hej quicky. Jeg kan se på din profil at du er helt ny som Kandu-bruger. Velkommen til , men vil lige fortælle dig at du skal huske at lukke spørgsmålet hvis du synes at du har fået et godt svar. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-05 19:06

Du kan ikke slette fra en normal cd rom

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 19:08

mirit -> Det er vi jo allerede 2 Kandu'er der har fortalt ham!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-05 19:10

hahahahaha jamen jeg vil også være med

Kommentar
Fra : quicky

Dato : 02-09-05 20:24

Hvordan lukker jeg spørgsmålet??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 20:27

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : quicky

Dato : 02-09-05 21:01

Tak for hjælpen! :)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-09-05 00:52

Haløjsa
Jeg kan d agodt se at spørgsmålet er lukket, men i har ikke helt ret. En almindelig CD-R eller CD+R kan faktisk godt slettes, eller noget der ligner. Hvis den er oprettet som multi-CD kan man slette, henvisningen til filer på CD'n og indholdet bliver så 'Usynlig' for et almindelig CD-ROM drev. Specielle programmer kan dog genskabe indholdet da filerne jo rent faktisk stadig ligger på CD'n. .

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-09-05 00:58

Det er da muligt Brasso, men det kan man jo ikke bruge til noget som helst. Spørgeren ønsker selvf. kun at slette for at kunne skrive noget andet ud på CD'en, og det KAN man kun hvis CD'en Hedder CR-RW.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-09-05 00:59

Skulle have været

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-09-05 01:04

Brasso -> Den sletning du foreskriver gøres med en alm. CD-R ved at knække CD'en og smide den i skraldespanden, det er meget nemmere. Og så er det hamrende ligegyldigt om producenten har valg at kalde den CD-R eller CD+R. Det er STADIG en CD Read only Memory der er tale om.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-09-05 12:24

Hej arne.jacobsen [hør]
Jeg tror ikke du er helt med på hvad en multiCD er vel???????
Læs lige min tidligere forklaring og prøv at slå hjerne til, så forstår du måske!
Den CD spørgeren omtaler er kun til at knække og smide ud ja. Men til em anden god gang kunne multiCD måske være en løsning framfor de dyre RW skiver.