/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
computer og image fil
Fra : hubi
Vist : 306 gange
50 point
Dato : 02-09-05 14:13

hey er der nogen der ved hvordan jeg får min computer til at starte op på et image fil, altså så den står som ny når den starter igen... det er kun mit c drev der skal gøre det...

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 02-09-05 14:28

er det noget du skal bruge professionelt eller bare privat??

\knap

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 02-09-05 14:31

det er privat...

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 02-09-05 14:32

jeg kører winxp forresten

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 02-09-05 14:45

hvorfor vil du så have en image fil som starter op efter hver genstart. Det vil ikke kunne svare sig vil jeg mene. Jeg vil derimod mene at det ville kunne svare sig at lave en ghost af dit drev og derefter bruger den når du så har problemer med din maskine...

Jeg kan kun se en fordel ved bruge det forslag hvis du er admin på et netværk af computere som er ens og derved kan spare en del tid hvis alle computere skal formateres eller opdateres i løbet af kort tid. Hvis man skal bruge tiden på at oprette den type image fil til sin computer derhjemme vil det ikke være tidssvarende hvis du bare skal lave en reperation på dit system.

Derfor vil jeg råde dig til at finde en anden løsning. Og jeg kan sikkert give dig et par stykker.

\knap

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-09-05 16:26

jeg er tror ikke du kan lave det,da f.eks spyware og andet vil ændre windows men jeg har brugt microsoft virtuel pc,hvor der laves et billed fil af en indstallation af windows,så skal der bare svares nej til ændreringer når den virtuelle windows eller andet styresystem afsluttes via dette program.prøv gratis i 45 dage her:
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/virtualpc/default.asp

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 02-09-05 17:38

det er heller ikk fordi jeg vil kører med det, det var for at jeg ville lære hvordan man gjorde....

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 03-09-05 02:44

nåå derfor... så er det jo ikke så svært.... lav en ghost af din disk og indlæs den når det er nødvendigt...det er relativt nemt.

\knap