/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
outlook express
Fra : johnl
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 17-10-02 22:39

Hvordan kan jeg brænde Outlook Express 6 ned på en cd direkte fra Microsoft's hjemmeside
jeg har fundet den under gratis programmer men såvit jeg kan se lægger det sig direkte ind og så er jeg jo lige vidt når jeg vil have det brændt over så jeg har den.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 17-10-02 22:50

Hvor har du hentet det fra - skriv lige link. Jeg mener Outlook Express 6 er en integreret del af et allerede installere Intenet Explorer. Hvis du kan hente hele IE+OE som en helhed, kan du vel også gemme den er sted og brænde derfra.
summer

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 17-10-02 23:03

Det er fra microsoft.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 21:42

"johnl" <johnl.news@kandu.dk> skrev i melding
news:p4Fr9.119698$Qk5.5174377@news010.worldonline.dk...
> Hvordan kan jeg brænde Outlook Express 6 ned på en cd direkte fra
> Microsoft's hjemmeside
> jeg har fundet den under gratis programmer men såvit jeg kan se lægger
> det sig direkte ind og så er jeg jo lige vidt når jeg vil have det
> brændt over så jeg har den.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Last den ned fra www.tucows.com

Thore Øivind

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-10-02 23:36

Hej Johnl

du ka' downloade IE 6 på følgende måde til din harddisk hvori Outlook Express indgår... herefter ka' du så brænde den på en CD...

opret en mappe "C:\IE6" og "C:\IE6 fuld" download derefter den danske "IE6 setup" fil... -->
http://download.microsoft.com/download/IE60/fnlrtw/ie6/W98NT42KMe/DA/ie6setup.exe
til mappen "C:\IE6"... her herefter ska' du skrive følgende i kør inkluderet med --> " <--
start --> kør --> indtast -->
"C:\ie6\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
hele linjen... også tryk på ok...

herefter vil der komme et par vinduer frem du trykker bare ok/acceptere indtil du lommer til det vindue for du ka' vælge Windows version, her ska' du så sætte et flueben/kryds ved den version af windows som du har, derefter ska' du vælge at det ska' downloades til mappen "C:\IE6 fuld" her efter vil den så begynde at downloade alle IE6 filer til den mappe...
hvorefter du ka' aktivere den lokalt fra din mappe af, samt du ka' brænde mappen "C:\IE6 fuld" med IE 6.0 over på en CD...

du ka' også vælge at gøre det samme med den Danske "Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1"... -->
http://download.microsoft.com/download/ie6sp1/finrel/6_sp1/W98NT42KMeXP/da/ie6setup.exe
hvor du laver en mappe der hedder "C:\IE6.1" som du downloader den til, samt opretter en mappe "C:\IE6.1 fuld" som hele pakken ka' blive hentet ned i... samme fremgangsmåde som før...
start --> kør --> indtast -->
"C:\ie6.1\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
hele linjen... også tryk på ok...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-02 05:24

Hej Johnl!

her er en lidt nemmere måde klik på efterfølgende:
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=42334&area=search&ordinal=1

Efterfølgende er ordret citeret fra ovennævnte link og vedrører den danske version:
"Operativsystem - Windows 98, NT4 & 2000, Windows Me, Win XP

Download nu ie6setup.exe - 481 Kb

VIGTIGE DOWNLOADINSTRUKTIONER
Vælg Åbn for at starte installationen med det samme. ELLER Vælg Gem for at kopiere programmet til disken og foretage installationen på et senere tidspunkt."

D.v.s. højreklik med musen på: "Download nu ie6setup.exe - 481 Kb" herefter vælger du "Gem destination som" og IE6 downloades i fuld version som du først gemmer på harddisken og derefter kan bænde til CD.

Hvis man ønsker en et andet sprog eller program så start med Microsofts downloadside:
http://www.microsoft.com/downloads/search.asp?LangID=3&LangDIR=da&MSCOMTB=ICP_Download%20Center%20startside

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 18-10-02 07:50

Tak for svaret Bjarne_H.Det var jo nemt at gå til
mvh Johnl

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-10-02 08:00

Selv tak!

Det var dejligt, at det lykkedes for dig!

Generelt kan det være en rigtig god idé, at bruge højre mussetast noget mere; der er mange steder man kan bruge den, prøv eks.v. at højreklikke på et tilfældigt billede på en web-side.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-10-02 09:26

Hej Bjarne,

eh... ved kun at gemme ie6setup.exe - 481 Kb, har du kun gemt selve setup filen, når den bliver aktiveret på normal vis, vil installation processen stadigvæk hente filerne fra nettet og installere det på den måde...

ved at gøre følgende, når man har hentet IE6Setup.exe enten på den side du har henvist til, eller de andre to links afhængigt om det ska' være 6.1 eller 6.0... får du hentet den fulde version ned...
start --> kør --> indtast -->
"C:\ie6.1\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
hele linjen... også tryk på ok...

Windows 98 - 2. udgave: 12,4 MB
Windows NT 4.0: 12,7 MB
Windows Me: 8,7 MB
Windows 2000: 12,0 MB
Windows XP: 12,0 MB

den kommando vil gøre så du har den fulde version af IE 6.0 eller 6.1 til det valg man har lavet til sit styresystem, og ka' så aktivere indholdet fra harddisken eller en CD-rom, uden at ska' rundt om Microsoft's side for at hente komponenterne... som man ska' hvis man kun nøjes med ie6setup.exe på 481 Kb, og brænder den på en CD, for så ska' man stadigvæk hente det over nettet...

ellers ska' man når man har aktiveret IE6Setup.exe, i installations vinduet vælge "Kør Minimuminstallation, eller tilpas browseren", og i det næste vindue der kommer trykke på knappen "avanceret" og så her vælge "hent kun filer"... tryk på næste, og så for man samme valgmulighed som med kommandoen... hvor man vil gemme og til hvilken windows version man vil ha'... men heller ikke før får man den valgmulighed med at gemme IE til Harddisken og hentet den fulde version...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 18-10-02 11:29

Hej Bjarne H
Det er sørme rigtig hvad Starup skriver din fremgangsmåde trækker kun setup ned så den duer ikke .
Grunden til at jeg skal have den ned er for en kammersjuk der kun kører 56k så det tager jo en del tid for ham kan det passe han sagde 2timer og 10 minutter
mvh Johnl

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-10-02 15:57

Hej alle og især Strarup og Johnl!

UNDSKYLD - jeg fik kun efterprøvet mit løsningsforslag halvt!

Men jeg var ellers ret sikker og har selv for nyligt downloades IE6 i fuld version til installation senere. Men det er rigtigt det er kun selve instalationsprogrammet der bliver downloadet; men jeg mener, at man så når man starter dette får en valgmulighed om at gemme den fulde installation til installation senere som du Strarup jo også selv beskriver; men det virker åbenbart ikke mere når man er fuld opgraderet, jeg fik ikke denne mulighed, da jeg netop prøvede.

Johnl - Jeg har IE6 liggende i fuld version, og jeg vil gerne uploade den til dig, hvis du endnu ikke har fået den downloadet. den version er jeg har liggende er dansk og fylder ca. 50 MB og p.g.a. størrelsen må den indeholder den nok flere vers.; men jeg kan dele den op i mindre stykker eller fortæl mig hvor jeg skal uploade til via eks. FTP. Men hvis du kan få Strarups måde til at virke, er det nok det nemmeste.

Endnu en gang undskyld og Strarup ja så har jeg din vejledning til en anden gang, ja så lærte man igen noget nyt som jeg snarest vil efterprøve, og jeg gav kun mit besyv med, fordi jeg syntes det så for indviklet ud.

Mvh
Bjarne H