/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Find afsenderen når ip-adressen kendes
Fra : AndersFogh
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 02-09-05 12:23

Kan det lade sig gøre at finde afsenderen, når jeg kender vedkommendes ip-adresse ?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 02-09-05 12:31

Du kan finde frem til ejeren af IP-adressen, men det vil jo ofte være ISP'eren eller ihvertfald et firma.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 02-09-05 12:35

Ja, det har kunnet lade sig gøre - - jeg tror det var via www.dk-hostmaster.dk

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-09-05 12:59

kan du pinge ip adressen ??
så får du domænenavnet
send så mail til postmaster@domænenavn.???

start >>kør >>cmd >>ok
ping -a xxx.xxx.xxx.xxx <- ip adressen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 14:25

Nej! Kun via en politianmeldelse og logfil fra vedkommendes udbyder!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-05 14:34

Det er ganske få adresser med fast ip du selv kan finde.
Bl.a. er århus amt registreret.
Ellers er det som tedd siger noget for politiet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-09-05 15:11

dk-hostmaster.dk og http://www.arin.net/whois/ er gode steder at søge på IP adresser, men som Teil er inde på så er det ganske få der viser den pågældende bruger.
Jeg har selv oplevet at blive pinget konstant og fandt serveren der var privat.En venlig henstilling pr. email gav både en forklaring og en undskyldning, men det hører absolut til sjældenhederne.
Har du ulovlig indtrængen skal du kontakte politiet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 16:27
Kommentar
Fra : d_i

Dato : 05-09-05 18:47

Glem alle de der dumme små programmer som tror de kan trace en bruger via ip eller lign.
brug hjemmeside RIPE og der skriver du dns eller ip på vedkommende og så finder den ISP'en hvor mailen kom igennen fra.
ISP'er skal altid ha' en abuse email du kan skrive til samt dokumentation på hvad der er sket osv.