/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Statistik om bistik?
Fra : Jesperkg
Vist : 966 gange
100 point
Dato : 02-09-05 09:24

Jeg har et projekt i skolen. Vi vil lave låg på dåsesodavand, så der ikke kan komme dyr ned i dem.
Nu skal vi så bare finde noget statistik om bistik. F.eks. hvor mange der bliver stukket om året, hvor mange der dør, og om det er et problem med dyr i dåsesodavand.
Jeg kan ikke finde ret mange statistikker om det, kan I hjælpe? :)

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 02-09-05 09:28
Kommentar
Fra : Jesperkg

Dato : 02-09-05 09:38

Den side har jeg allerede været inde på, men der står jo ikke ret meget. Jeg skal bruge lidt mere omfattende information om emnet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-05 09:45

uden at blande mig yderligere - det er et godt project men vær opmærksom på at der findes utallige låg fra diverse konserves og nødder og hvad ved jeg der faktisk passer til dåserne - her bruges de flittigt netop pga allergien ved stik fra hvepse og myg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-05 10:09

Jeg vil heller blande mig yderligre, men vil lige indskyde, at det ikke er bierne der er værst med de søde sager, vores nabo har hele fem bistader 1m fra vores have og ca 5m fra vores terrasse (møj irriterende), men vi kan altså godt sidde på vores terrasse med de søde ting, sodavand og kager f.eks uden at vi mærker noget til dem, derimod er det hvepsene der "angriber". Du kan prøve om du kan få svar på dine spørgsmål her http://www.astma-allergi.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-05 10:10

Citat
Hyppighed
Omkring 10.000 danskere henvender sig hvert år på landets skadestuer efter hvepse- eller bistik. I de fleste tilfælde drejer det sig om store lokalreaktioner og kun i en brøkdel af disse tilfælde, er der tale om en egentlig allergisk reaktion. Hos én til to personer hvert år er den allergiske reaktion så udtalt, at den medfører død. Allergi mod insektstik forekommer ikke oftere hos personer, der er allergiske over for pollen eller pelsdyr.

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/leksikon?id=192