/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer i Outlook
Fra : ehawk
Vist : 817 gange
200 point
Dato : 02-09-05 08:18

På min kollegas PC dukker hver gang han starter Outlook en dialogboks op:

Et program prøver at få adgang til de E-mail adresser du har gemt i Outlook.
Vil du tillade det?
Hvis dette er uventet er det måske en virus, og du bør vælge nej.

Den kører WIN XP prof og Office XP, og der er tilsyneladende ikke installeret programmer, der kan fremkalde meddelelsen. Der er skannet for virus – spyware m.m.
Har nogen en idé om, hvordan man fjerner meddelelsen?

Med venlig hilsen
Ehawk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 08:20

Hvilken Virus-scanner har du brugt? Den har åbenbart ikke været specielt effektiv.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-09-05 08:28

ville nok osse prøve at downloade denne, installere og køre...

effektiv og gratis

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=321CD7A2-6A57-4C57-A8BD-DBF62EDA9671&displaylang=en

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 02-09-05 08:46

Den kører med 100% opdateret McAfee antivirus software.
Til Tordenkalven: Din anbefalede antispy software fra MS er kun til engelske versioner af Windows.

Ehawk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 08:49

OK. Prøv alligevel at gå ind på www.spywarefri.dk og/eller www.arlet.dk og download et af de gratisprogrammer de anbefaler, installer og kør. Det tyder nemlig mest på at du haar en virus som McAfee ikke har kunne fjerne. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-09-05 08:50

det er den jeg selv benytter til min danske XP pro...

den er på engelsk, men kører meget fint hos mig..

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-09-05 09:18

Citat
Et program prøver at få adgang til de E-mail adresser du har gemt i Outlook.
Vil du tillade det?
Hvis dette er uventet er det måske en virus, og du bør vælge nej.

Denne meddelelse kommer frem hvis man har software installeret der skal give automatisk feedback om crashes, fejl, anvendelsesområder osv. til softwareproducenten via email.

Jeg har kendskab til CAD programmet SolidWorks der fremkalder ovenstående.
Også Realplayer kan vistnok også forårsage dette...og der er garanteret flere!.

Så undersøg om ikke det er fordi der sendes "performance"-mails eller lignende fra et eller andet program inden du sætter himmel og jor i bevægelse.

mvh berpox

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 02-09-05 09:50

Har du SP2 installeret? Download microsoft antispyware.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-09-05 11:53

Hejsa

Denne meddelelse kommer også frem hvis man har software installeret ti f.eks en PDA
og der skal køres en syncron mellem outlook og PDA'en

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-09-05 12:31

ja - jeg er temmelig overbevist om, at det IKKE er virus, spyware og lignende der laver balladen, men noget af den installerede software

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 14:19

Tror nu osse du har ret Berpox! Men det skader jo aldrig at checke for virus og spy/add!
Nu bruger jeg godt nok kun OE men der er der en mulighed for at sætte/fjerne et flueben under Indstillinger > Sikkerhed under rubrikken Virusbeskyttelse! Advar mig hvis andre programmer prøver at sende E-mail på mine vegne! Måske er der noget lignende i Outlook?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-05 14:36

Hvad med McAfee, nu kender jeg den ikke selv, men der er vel ikke en firewall indbygget deri og der er den der spørger. Lige en tanke. Alle muligheder skal jo lige tjekkes

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 03-09-05 08:18

Jeg tror berpox har ret - det er ikke virus eller spyware, men et program eller en funktion, som brugeren har aktiveret.
MEN HVILKET PROGRAM ELLER HVILKEN FUNKTION. Installerede programmer giver ikke noget bud på et svar.
Jeg har afinstalleret og geninstalleret hele officepakken - uden resultat.
PC'en er beskyttet i alle ender og kanter med antivirus, antispyware og firewall.
Jeg overvejer faktisk en formatering af HD.

Ehawk

Accepteret svar
Fra : tobiaskk

Modtaget 200 point
Dato : 04-09-05 14:09

Hej
Prøv og check det her link.
http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HA011127891030.aspx
Der står, at man som hovedregel ikke kan slå advarslen fra, da det sker i synkroniseringen af og andre programmers adgang til adressekartoteket, så hvis du skal have fat i synderen skal du gennemgå alle programmer som på en eller anden måde har forbindelse til adressekartoteket i Outlook og det kan jo godt blive lidt trættende....Men måske er der andre muligheder...?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-09-05 18:39

ehawk - fortæl hvilken software der er installeret på computeren.

- så er der en bedre chance for at lede efter problemet...

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : ehawk

Dato : 07-09-05 18:22

Tak for svaret tobiaskk.