/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
SÅ ER DET NU!
Fra : epidedymittis
Vist : 736 gange
6 point
Dato : 01-09-05 22:13

Jeg skal fandeme se nyhederne på TV2 NU! Det skider jeg på!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-09-05 22:15

Ja okay, så vil jeg holde spaghettien varm imens....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:18

det gør du så bare

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-05 22:19

Er det ikke lidt sent, det starter da kl 22:00

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:22

du må altså ikke se vejrudsigten at du ved det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:23

Før Deadline?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:23

DR2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 22:25

Jeg snupper mg en kols FF

..en lille Whisky : Ballentines Finest

..og et stykke citronmåne : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/citronmaane.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:29

Nu forstår jeg bedre det med citronmånen Molo!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 22:29

Mums... Kunne godt liiige nappe et stykke citronmåne og en kop nescafe med en masse mælk og lidt sukker.... SLURP!!!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 22:32

det må jeg på det kraftigste fraråde dig vaxen

hmmm - mums for en is jeg har fået idag lol

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:34

Jeg forstiller mig en bumsebænk ved siden af en lille Sundbykøbmand der kun handler med FF'er og citronmåner! Så blir man garanteret afhængig af begge dele?

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 01-09-05 22:40

Hei molokyle,kols FF??,kronisk obstruktiv lungesyk pils?????????????,uffe da,kan ikke være godt å drikke eller

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-05 22:47

Citat
og et stykke citronmåne

Ved du hvad sådan en kaldes her i Jylland?

En affugter-kage

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 22:49

Ja der skal godt med væske til sådan en kage!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 22:51

Hos os hedder kagen - saharas ørken -

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 22:53

Ja.... Det bedste er den der klistrede fornemmelse i ganen og den skarpe syntetiske citronsmag

Lækker lækker

Men... Holder mig selvfølgelig på dydens smalle sti og tager en kop grøn the i stedet..... SUK....

Vaxen

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 01-09-05 22:57

Ifølge "Memphis" fra De Gyldne Løver skal sådan en kage være helt gennemvædet med Cognac
før den kan spises.
Seipe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-09-05 22:59

Nyhederne er jeg med på!

Ondskabens øjne, er alligevel for uhyggelig for mig

Citronmånen nægter jeg derimod så meget som at kigge på! ..Fatter simpelthen ikke,

at nogen faktisk spiser denne "støvbombe"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 23:00

Fik en spammail forleden der gik på at Oprah havde tabt 90 kg ved bare at skifte fra Kaffe til grøn te!! Så det lyder sundt, vaxen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:02

tedd -> Ja... og ellers må man trille ned til lokale Spar købmand

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 23:06

Synes osse Oprah havde tabt sig lidt sidste gang jeg zappede forbi hende!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 23:08

Behøver man overhodet øloplukker hvis man spiser citronmåne, Molo? Jeg kunne forstille mig trykket fra tørheden i munden ligefrem sugede kapslerne af?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 23:10

Grøn the er et hit!!!!

Meeen, jeg er en af dem, der tør bryde tabuet... Jeg ææælsker citronmåne med kaffe. Gerne serveret på en varm sommer-eftermiddag på min trappe... Lige der, hvor temperaturen altid er perfekt om....

Tænk, at der er gået politisk korrekthed i mad.... Helt ærligt.... Pølser og salami... Det er sgu da lækkert... Selvfølgelig lige med undtagelse af når hende Lene Hansson ganske vulgært og fedtforskrækket klasker det hele sammen i en klam pærevælling... Tænk, jeg kommer altid til at tænke på de fattige i Afrika..... Jooo, man er vel barn af firserne..

Vaxen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-09-05 23:10

Forleden narrede jeg én jeg kender til at spendere 89 kroner på grøn te

Han synes ikke om hverken lugten eller smagen..

Sundt ja, men en smagsoplevelse - klart NEJ *LOL*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:10

Sku' hilse fra månen

creamygirl -> støvbombe ? ...Vor Herpes bevare os ! Den har da ligget på køl; er herlig kold, klistret og fedtet

Jeg ser 'De Tavse Lam' med det ene øje ..og jer med det andet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-09-05 23:12

Jeg har skruet ned for lyden

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 23:13

1) Citronmåne er et udmærket alternativ til 3M polérskiver.

2) Citronmåne der har ligget en uge uden beskyttende cellofan kan bruges som hvæssesten.

3) Knust citronmåne (igen den uden beskyttende cellofan) kan bruges i garagen som alternativ til kattegrus ved oliespild.

4) Og endelig - citronmåne, er den bedste måde at slippe for at blive bedt om at tage kage med ved en eller anden lejlighed

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-09-05 23:16

Bingo Berpox

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 23:17

Tsk tsk.... I ved ikke, hvad der er godt....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 23:19

Kan sikkert osse bruges hvis man er løbet tør for Lamdi!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 23:19

hæ - jo - men det skal vi vist ikke komme ind på her

Men jeg kan røbe at det IKKE omfatter brug af citronmåner.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:20

Skruet ned for lyden på citronmånen?

Næeh creamygirl ...Dén må du længere ud på landet med ...hvis du da ka' kom' længere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 23:21

..... Kunne godt bruge en "propfingreneiørenesmiley" her....

Tror bestemt ikke, at jeg vil vide det Berpox

Faktisk tror jeg, det vil være skæppeskønt at se dyner.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-09-05 23:21

Hva?! Siger citronmånerne ikke noget, derovre øst på?!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:25

berpox ->

ad. 1) Nul personlig erfaring hér, men tippet er lagt til 'Foretrukne' i IE, Opera og Firefox

ad. 2) ..er korrekt. Jeg bruger i de få tilfælde kagen har overlevet sine første 24 timer, den nu til at fjerne hård hud på fødderne

ad. 3) Glimrende til at suge bræk omkring lokummet op, når gæsterne har smagt på varen

ad. 4) GARANTERET

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 23:26

Fra "Bogen om Børneopdragelsen - 1846":

"...Den Ansvarlige Moder til børn med utugtige tanker, kan med fortrin placere et stykke tørt Bagværk i barnets Sengeleje til at Opsuge kropsvæskerne i de Yderst vanskeliige tilfælde, hvor barnet ej formaar at holde Hænderne over dynen.

Det Ansees i det bedre Borgerskab som en ypperlig haandsrækning til det utugtige barn, og navnlig citronmaane udviser fremragende egenskaber i Denne henseende."

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-09-05 23:27

Jeg skal fandeme se nyhederne på TV2 NU! Det skider jeg på!
Håber du har Tv på LOKUMMET:

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 23:29

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:29

Holda op ... kl. er snart ½ tolv og jeg har stadig Whisky tilbage i flasken

..men månen er sgu gået ned

..via skuffe 1.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 23:31

Nå, klarer det ikke mere... snak om utugtige børn og hænderne, der ikke kan blive over dynen er for meget for min sarte sjæl...

Kan I sove sødt og tak for i aften....

Vaxen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 23:31

Ja - citronmåne.....jeg troede egentlig det var slang for en halvskaldet kineser.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:34

Dét er eddermanemig en ammestuehistorie, purt opspind og fantasterier : http://www.kandu.dk/dk/spg/73548#802568

MIN mor gav mig altid mariekiks med i seng ..når jeg havde været uartig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 23:34

Underligt de ikke sælger citronmåne på TV-Shop! Lyder som det perfekte universalmiddel/værktøj!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:35

Så ku' man ligge dér og kratte sig hele natten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 23:36

Jaaaaammmmmen al'så vaxen dog....kan jeg gøre det godt igen? Når bare der IKKE indgår ....

Bingo Creamy - "for satan da" som "Mogens" ville have sagt det..."Så' er hele pla'en sq fuld, det er edderma'me vildt"

Molo - prøv du bare citronmånen næste gang den dueblå skal ha' pudset fælgene - til gengæld vil jeg afprøve kagesmulderet omkring "den store Böhmiske gulvvase" næste gang der er party i de frastødende lokaler...

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 23:37

Men de må nok ikke sælge det fordi det ikke er biologisk nedbrydeligt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:39

berpox -> ..halvskaldet kineser

</*LOL*>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 23:40

altså bortset fra den problematiske halveringstid på den syntetiske citronsmag - så er resten 98% biologisk nedbrydeligt. Det er dog ikke undersøgt hvilke konsekvenser nedsivning af vandige citronmåneopløsninger kan afstedkomme for grundvandet...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 23:42

Citronmåne er måske i virkeligheden komplementærmængden til "Vanish" ? - og må derfor ikke sælges i TV-shoppen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 23:43

Nå må hellere smutte til køjs! Bare jeg ikke får mareridt om citronmåner!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:44

Mogens : Er der no'en børn tilstede?

..tavshed

Mogens : Nåeh... dét var godt!

..jeg hader nemlig børn :O

De lugter så forfærdeligt !!!

Se nu bare min søster : Hun har lige skidt en unge .-p

[hør] NU skal hun gå i dén stank ...i 18 år !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-09-05 23:44

Og tænk på de gamle med nedsat leverfunktion!!

Halveringstiden bliver fordoblet

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 23:48

Creamy - så er det så'gu derfor man bli'r gul i skindet med alderen.....det er for meget citronmåne gennem et langt og slidsomt liv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 23:49

Udtørrede citronmåner kaldes også : De Vises Sten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-09-05 00:00

Hvis nu døgneren holder lukket - og tangen melder sig ved 02.37 tiden, så kan man jo stå op, og gå i køkkenet når man lige har kigget her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-hverdagsmad.php?id=14292%5C

- Molo - jeg ved godt, at på Ama'r kan alt skaffes, på alle tidspunkter, så du henvender dig bare til den lokale kagepusher, så er den fixet

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-09-05 00:01

TRANGEN for pokker da.... tangen har noget med goplerne at gøre....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 01:09

berpox -> På Ama'r; i 'Parma-Parken' ka' ALT skaffes til alle tider ...selv måner

...og stevafjel ..laver jeg selv i :111111111111110000011111001011001111001010011011001010 tals

</MOLOKYLE> ...nyligen vendt hjem efter en 'kølig' på det lokale spruthus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-09-05 01:15

CITRONMÅNE.......Adddrrrr og mazarintærter - begge to, noget man kan få 2 for en tier på tanken!

Jeg havde engang besøg af et par venner. De lovede at tage brød med til kaffen.

Så står de dér udenfor døren med - en mazarintærte hvor tilbudsmærket sidder på endnu

Da jeg skal ud at lave kaffe, står der en frisk og lækker smørkage fra bageren på køkkenbordet

Se, dét er humor!!!

Mazarintærten bruger vi stadig som drejeskive på et keramik værksted....................

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 01:17

Har lige været inde på dit link berpox ..og mener bestemt at der i opskriften på Alle Tiders Kogebog mangler :

Citat
E 101 – B-vitamin
B2-vitamin (riboflavin) er gult fra naturens side og bliver derfor brugt som farvestof.

E 104 – Klorofyl
Klorofyl er det farvestof, der udgør det grønne i alle planter, og bliver derfor brugt i fødevarer som grønt farvestof.

E 160 - Karotenoider
Karotenoider er en række naturlige plantefarvestoffer, der bl.a. virker som antioxidanter inde i kroppen.

E 161 – Xanthohyller
Xanthohyller er en speciel gruppe af Karotenoider, som mange forskere mener kan styrke kroppens forsvar mod kræft.

E 300 – C-vitamin
E-numrerne E 300, E 301 og E 302 er simpelthen C-vitamin, der benyttes i fødevarer for at forlænge deres holdbarhed.

E 306 - E-vitamin ekstrakt
Dette E-nummer dækker over ekstrakter fra naturlige E-vitaminrige olier. Anvendes for at hæmme harskning. E 307, E 308 og E 309 er ligeledes E-vitaminer.

E 322 – Lecitiner
Benyttes til at forbedre konsistensen af fødevarer.

..og en masse andre gode ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-09-05 01:18

Ha ha ha, I er vel allerede skruppet i seng, men her går det lystigt til, jeg har lige fået Mediaplayeren 10, til at
makke ret, den har ikke kunnet finde stien til musikken i ca. 3 måneder, men nu er der fuld skrue på, jeg går aldrig i seng mere. Hilsen
Keldd....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-09-05 01:20

Joh, men jeg kan ikke åbne dine musikfiler....

Så nul søvn - jeg kan ligeså godt lave dukkehus hele natten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 01:21

[yillykkke] EUREKA... Keldd

..og sov godt

</LØRDAG>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 01:23

= tillykke ...det sku' ha' været

...men stadig : Sinilluarit

...jeg bli'r dog oppe Der er stadig; Whisky in the jar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-09-05 01:39

molo, jeg vil foreslå en lidt mere asketisk livsførelse.
Og Hanneskat, jeg har sendt en forklaring til dig, og hvis du ikke kan finde ud af det,
kommer jeg da bare over til dig, og laver det.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 01:44

Keldd -> Hvorfor dog dét? Don't Panic !!! ( http://hitchhikers.movies.go.com/ )..jorden går under imorgen ...senest

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-09-05 01:56

Satans osse, jeg har kun en halv flaske solbærrom i huset
Keldd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 02:31

Er stadig vågen og bander over at frip.dk stadig er nede efter et større porno-hacker angreb

..så kan jeg nemlig ik' prale med mit nyeste CSS projekt = Bløde og runde Dynamiske menu'er UDEN Javascript og grafikelementer

Selv klienter der ikke tillader scripting vil se 'ting & sager'

..så længe browseren overholder CSS2 standarden (= delvist lig : Opera, Firefox og Safari)

IE6 SKA' BARE DØ SNART

..og den kommende IE7 sku' ik' vær' meget bedre :http://newz.dk/forum/item/57376/ ...osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 02:36

Specielt ligner dette noget jeg kender alt for godt :

Citat
hehe:

There is also a special version of IE 7 hidden away in the System Tools folder that loads IE without any plug-ins. Logically named Internet Explorer (No Add-ons), this version of IE might be useful to use if your system is compromised in some way and spyware is preventing you from using the browser normally. In other words, to be safe, Microsoft has to ship a version of IE that doesn't work like IE. Cute.

Hvorfor gjorde de (Microsoft) det ikke i første ombæring ???

</LORTEBROWSER>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-09-05 06:01

berpox 23:13 stk. 4,

det kan du bide spids på. til min fødselsdag blev folk (60 inviterede) bedt om at medbringe deres yndlingskage/dessert, så vi kunne få et kagebord på størrelse med bornholm. alskens lækkerier tonede frem, mundvandet pjaskløb.
på hæderspladsen cirka midt på bordet tronede DEN GULE MÅNE (2 stk.)!! jeg havde udstedt forbud på forhånd, men ak... venner er nu én gang venner.
hvad værre var: den blev spist op.
men vi slap da for nye sliberundeller.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 08:15

aasenissum -> RIGTIGE venner.... kan ej købes for penge, RIGTIGE vennner... osv.. § ¶ ¶¶ ¶¶ ¶¶¶ ¶ ¶¶¶ ¶¶

</JODLE BIRGE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-09-05 08:26

aasenissum> det ligner jo næsten et religiøst citat - med tilhørende lignelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 08:39

berpox -> Ja, ..og det lyder som en fest, jeg ville have deltaget i ... som den nye Messias

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-09-05 10:02

I er helt ekstremt useriøse. I skuffer mig!

Jeg har givetvis været på hovedpinepiller da jeg oprettede denne tråd!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 6 point
Dato : 02-09-05 10:07

Morale: Åbn aldrig en tråd når Molo er på citronmåne!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-09-05 10:19

Hvor er livet herligt, når man ikke har nogen som helst bekymringer.
Keldd

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-09-05 10:19

Kalder du det useriøst at beskæftige sig med halveringstiden for citronmåner? Det er sq da et alvorligt miljøproblem! Se nu bare de ældre der har fået en overdosis....godt gullige i huden, og måske er det i virkeligheden derfor leverfunktionen forringes!
Samtidigt har citronmåner åbenbart en meget udadvendt struktur, idet den let samler både venner, og fjender.

Men det er med citronmåner som det er med PVC, og plutonium - godt i brug, og problematisk ved bortskaffelse.

Det er ganske vist - det er MEGET seriøst.

- måske vi snart ser Bent Stuckert i et dybdeborende interview med en citronmåne....

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-09-05 10:25

Det er der vel noget om...!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 10:43

[citron]
I er helt ekstremt useriøse.
[/måne]

...et kompliment af intergalaxiske dimensioner jeg gerne tager til mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 10:47

Var den god den film forøvrigt, molo, eller kan man vente til den kommer på DVD?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 11:09

tedd -> ...den var godt lavet og sjov

[hør] Ikke en film der er lavet fordi den er nødvendig, men fordi man kan
Fed animeret computer grafik

..vent du bare på DVD'en ...hvis du altså har en storskærm?

Noget af det jeg morede mig mest over var da de højteknologiske og elendige digtere Vorgerne, skulle fange vor helte der var forskanset i et typisk engelsk landsted, men måtte opgive da havelågen var låst :

Aj... der er låst ...tilbage... den anden vej rundt

</MOLOKYLE>