/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzinmåler..
Fra : bimbobo2
Vist : 1122 gange
50 point
Dato : 01-09-05 21:32

Hej,
vi har lige tanket i vores Renault Megane (2003 årgang) , men benzinlampe lyser alligevel kostant.
Vi har aldrig haft problemet før....
Jeg har læst, at samme fejl er konstateret på nogle Alfa 156 og det er bare computeren der driller. De skriver, at fejlen forsvandt efter cirka 50 tændninger...
Skal vi køre til værkstedet og betale de "sadvanlige" mange penge eller skal vi vente og se om det går væk igen?
Tak..
Mvh
Carlo

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-09-05 21:43

At benzin måleren bliver ødelagt er et velkendt problem. Det er let og se om det er måleren det er galt med eller om det er fejl i instrument brættet.Men jeg ved ikke om du er vant til at skrue på bil.
alimak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 01-09-05 21:43

Benzinmåleren har muligvis sat sig fast, men det lyder nu underligt, når bilen ikke er ældre...... har du ikke stadig

garanti på bilen??

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 01-09-05 21:47

..nej ingen garanti, ikke efter April 2005... typisk ikke.
Selve måleren viser en kvart tanke, men lampen midt på brættet lyser...
Computeren viser, at den kan køre 200 KM, derfor skønner jeg, at der er cirka 15 liter benzin...
Mvh

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-09-05 21:51

Det skete nok da benzinprisen røg over 10 kr...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-09-05 21:57

Sorry, troede at bezinmåleren ikke virkede, så glæm mit svar.
alimak

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 01-09-05 22:38

...ok, jeg har lavet et lille forsøg og kørte på en tankstation for at putte 100,- benzin i tanken.
Før da kørte jeg en tur og lampen lyste stadig.
Computeren fungerede godt på nær den måling, der viser hvor mange KM man kunne køre med
den benzin der var i tanken.....
Efter de 100,- lampe er slukket og nu viser computeren, at jeg kan køre 374 km igen.
Da min bil kører normalt 15KM literen... går jeg ud fra, at der er nu 25 liter benzin... 100,- a 10.75 literen er lidt over 9 liter, derfor var der allerede omkring 16 liter benzin..
Måske har den nye benzin "renset" måleren indvendigt og nu er alt OK igen...
Lad os se når vi nærmer os igen bunden af tanken.
Nordsted1 får pointene, foordi hans svar var muligvis det rigtige.
Tak også til alle andre.
Mvh

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 01-09-05 22:39

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 22:42

Selv tak, du skulle ha' fyldt tanken helt, benzinen stiger igen i morgen

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-09-05 10:15

www.benzinpriser.dk bliver mere og mere aktuel synes jeg...

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 02-09-05 14:47

..ja, det er rigtigt og nu nærmer vi os 12,-!
Alle skattelettelser er røget, for dem som har haft gavn af det!
Men befrodringsfradrag og afgiter på benzinen..... dem rører "de" (regeringen) dem ikke. Og tage ***** på os!
Mvh... og tak for alle svar!