/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med min nye computer!
Fra : iben_dk
Vist : 631 gange
20 point
Dato : 17-10-02 20:37

Hejsa, jeg vil høre om der er nogen/en;) som kan hjælpe mig.

Jeg har lige købt en monster cupe computer og skal til at instalere windows
på den. Jeg sætter først xp'en i og der sker ikke mere and at jeg ender på
beskeden "ingen tilgængelig harddisk" jeg prøver så med min gamle win98se og
en boot diskette, det samme sker.

Jeg ringer til butikken de siger det må være fordi der ikke er en boot fil
på min windows (det er godtnok også en jeg har fået af min søster) men min
gamle windows skulel da virke!!! Men nej, selv efter han guider mig igennem
en bios opsætning hvor vi sætter den til at boote fra floppy til disk
hjælper det ikke. Nu er butiken lukket så jeg tænkte om der ikke skulle være
nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?

Mvh
Iben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 19:40

On Thu, 17 Oct 2002 18:37:10 GMT, "iben_dk" <iben_dk.news@kandu.dk>
wrote:

>Hejsa, jeg vil høre om der er nogen/en;) som kan hjælpe mig.
>
>Jeg har lige købt en monster cupe computer og skal til at instalere
>windows
>på den. Jeg sætter først xp'en i og der sker ikke mere and at jeg ender
>på
>beskeden "ingen tilgængelig harddisk" jeg prøver så med min gamle
>win98se og
>en boot diskette, det samme sker.
>
>Jeg ringer til butikken de siger det må være fordi der ikke er en boot
>fil
>på min windows (det er godtnok også en jeg har fået af min søster) men
>min
>gamle windows skulel da virke!!! Men nej, selv efter han guider mig
>igennem
>en bios opsætning hvor vi sætter den til at boote fra floppy til disk
>hjælper det ikke. Nu er butiken lukket så jeg tænkte om der ikke skulle
>være
>nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?
>
>Mvh
>Iben

prøv at loade bios optimized save and exit og lad være at lave andre
ændringer så skal det virke med boot på diskettedrevet
/steen

Kommentar
Fra : iben_dk

Dato : 17-10-02 21:38

Jeg har lige været inde i bios og loade optimized default og save and exit. Men desværre bliver den ved med at sige at der ikke er nogen tilgængelige hd;(

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 20:02

On Thu, 17 Oct 2002 18:37:10 GMT, "iben_dk"
<iben_dk.news@kandu.dk> wrote:

>beskeden "ingen tilgængelig harddisk"

har du prøvet at "autodetecte" harddisken i BIOS?

>jeg prøver så med min gamle
>win98se og
>en boot diskette, det samme sker.

og du er helt sikker på, at den diskke er i orden?

prøv ellers at formattere en diskette og vælg punktet

"kopier systemfiler"

en sådan diskette burde din nye maskine kunne boote på,
medmindre boot fra floppy er slået fra i BIOS

ting du skal se efter:

bliver der lys i harddisklampen lidt efter at du har startet
maskinen?

forsøger den at læse fra diskettedrevet?

>Men nej, selv efter han guider mig
>igennem
>en bios opsætning hvor vi sætter den til at boote fra floppy til disk
>hjælper det ikke.

så burde den kunne boote,

hmm, hvis du får fat i sælger så prøv at spørge om de testede
maskinen inden de solgte den til dig,

>Nu er butiken lukket

sådan er det altid, Murphy's lov

>så jeg tænkte om der ikke skulle
>være
>nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?

fejlfinding pr. nyhedsgruppe er nok ikke det allerbedste,

kabler kan vende forkert elller sidde i det forkerte stik

stik kan løsne sig mulighederne er mange

--
girls and sex
can't beat
binary and hex

Kommentar
Fra : iben_dk

Dato : 17-10-02 22:31

Hej Frans,

Ja, jeg har prøvet at autodetecte HD i biosen, det sker der ikke noget ved!

Ja disketen er okay! Lavede en ny det eneste der sker er at der kommer A:// frem, men jeg kan ikke komme ind i fdisk eller andet så...

Både den grønne og gule lampe lyser!

Nej jeg må vil prøve at få fat i dem i orgen;( Tak for hjælpen ellers...

Kommentar
Fra : conzul

Dato : 17-10-02 23:04

prøv lige at åbne din pc og tjek om alle kabler sider hvor de skal.
evt tag cdrom / dvd og brænder fra og så se om harddisk kabel vender rigtig

Kommentar
Fra : conzul

Dato : 17-10-02 23:06

og det allerbedste du kan gøre er at gå ned til butiken imorgen og aflevere den og sig så til dem at
det er deres problem for det er vel det man betaler i dyre domme for

Accepteret svar
Fra : turbo.dk

Modtaget 20 point
Dato : 17-10-02 23:35

Hej
prøv den gamle metode fdisk fra 98 opstartdisk slet p. og lav ny p. genstart og format C: /u den er gammel , men virker
MVH
Turbo.dk

Kommentar
Fra : iben_dk

Dato : 17-10-02 23:42

Tak igen!

Det er netop denne gode metode "fdisk fra 98 opstartdisk" som ikke kan lykkedes, når der er kørt igennen og jeg skriver fdisk så kommer der bare en meldning om at der ikke er nogen NO DISK eller sådan, kan ikke lige huske ordlyden.

Jeg prøvede enda at sætte min gamle dos op og stadig det samme så jeg tror sørgme ikke min 8000 kr nye fine computer virker;))) må den tunge vej i morgen!!!

Godnat alle;)

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 18-10-02 02:01

hvor bor du i landet?
måske jeg kan hjælpe?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-10-02 08:04

Aflever maskinen i butikken og bed dem om at ordne det. Dette burde være iorden fra starten.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 06:55

eller er harddisken formateret.
mvh. reno
"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3daf0957$0$3411$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> On Thu, 17 Oct 2002 18:37:10 GMT, "iben_dk"
> <iben_dk.news@kandu.dk> wrote:
>
> >beskeden "ingen tilgængelig harddisk"
>
> har du prøvet at "autodetecte" harddisken i BIOS?
>
> >jeg prøver så med min gamle
> >win98se og
> >en boot diskette, det samme sker.
>
> og du er helt sikker på, at den diskke er i orden?
>
> prøv ellers at formattere en diskette og vælg punktet
>
> "kopier systemfiler"
>
> en sådan diskette burde din nye maskine kunne boote på,
> medmindre boot fra floppy er slået fra i BIOS
>
> ting du skal se efter:
>
> bliver der lys i harddisklampen lidt efter at du har startet
> maskinen?
>
> forsøger den at læse fra diskettedrevet?
>
> >Men nej, selv efter han guider mig
> >igennem
> >en bios opsætning hvor vi sætter den til at boote fra floppy til disk
> >hjælper det ikke.
>
> så burde den kunne boote,
>
> hmm, hvis du får fat i sælger så prøv at spørge om de testede
> maskinen inden de solgte den til dig,
>
> >Nu er butiken lukket
>
> sådan er det altid, Murphy's lov
>
> >så jeg tænkte om der ikke skulle
> >være
> >nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?
>
> fejlfinding pr. nyhedsgruppe er nok ikke det allerbedste,
>
> kabler kan vende forkert elller sidde i det forkerte stik
>
> stik kan løsne sig mulighederne er mange
>
> --
> girls and sex
> can't beat
> binary and hex

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 07:21

Hvis dit bundkort har RAID kontroller og operativ-systemet ikke "lige"
kender driveren, giver det den fejl du oplever. - TYPISK med
Promise-chipsets...

Prøv at flytte IDE-kabler over i en "normal" IDE port på bundkortet og
installer igen.
- Du kan så senere flytte tilbage, når den korrekte driver er installeret.

/Morten

"iben_dk" <iben_dk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:XhDr9.119615$Qk5.5156999@news010.worldonline.dk...
> Hejsa, jeg vil høre om der er nogen/en;) som kan hjælpe mig.
>
> Jeg har lige købt en monster cupe computer og skal til at instalere
> windows
> på den. Jeg sætter først xp'en i og der sker ikke mere and at jeg ender
> på
> beskeden "ingen tilgængelig harddisk" jeg prøver så med min gamle
> win98se og
> en boot diskette, det samme sker.
>
> Jeg ringer til butikken de siger det må være fordi der ikke er en boot
> fil
> på min windows (det er godtnok også en jeg har fået af min søster) men
> min
> gamle windows skulel da virke!!! Men nej, selv efter han guider mig
> igennem
> en bios opsætning hvor vi sætter den til at boote fra floppy til disk
> hjælper det ikke. Nu er butiken lukket så jeg tænkte om der ikke skulle
> være
> nogle kloge hoveder herinde som ved hvad det drejer sig om?
>
> Mvh
> Iben
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : mbichichi

Dato : 18-10-02 13:30

Hey Iben
Hvis kablerne sider godt, så kan du prøve at sætte jumperen på hard-disk sådan at hard drive er master og prøve det uden brænder og cd rom. Hvis hard-drive findes, kan du så set cd-rom igen som Master og brænder som slave. genstart og tryk på del (Enter Bios). enter advanced setup og boot from cd rom eller a drive.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 22:14

"reno" <leomastek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3dafa247$0$97656$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> eller er harddisken formateret.
> mvh. reno

Det er ligegyldigt. Ved boot skal den finde harddisken alligevel. Hvordan
skulle man ellers komme til at fdiske og formattere?
Hvis ikke den kan finde harddisken er det typisk forkert opsætning af bios.
Her kan man sætte den til auto.
Dernæst kan den være jumpet forkert eller sat forkert på et kabel, eller
kablet er ikke trykket ordentligt i.

Kurt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-10-02 12:48

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:3db079ab$0$28829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "reno" <leomastek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dafa247$0$97656$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > eller er harddisken formateret.
> > mvh. reno
>
> Det er ligegyldigt. Ved boot skal den finde harddisken alligevel.

Selvfølgelig, jeg havde ikke lige læst spørgsmålet korrekt.
Godt at der er nogen som er vågne. :)
mvh reno
> Kurt
>

Kommentar
Fra : iben_dk

Dato : 19-10-02 15:54

Hej alle, jeg har ikke kunne komme herind og svare da jeg ikke kunne komme ind på Kandu.dk, jeg gik ned med maskinen dagen efter og JA HVAD TROR I???? bundkortet var i stykker, så de satte et andet i og jeg fik lidt ekstre på maskinen som plaster på såret;) og en billig xp;)) og nu køre den bare......

TAK IGEN ALLE!!!:)