/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Sideskift uden genstart af Flash
Fra : dreyer
Vist : 432 gange
104 point
Dato : 01-09-05 19:10

Jeg har en flash-animation, der konstant skal køre i toppen af en side. Siden kører ikke i frames, og derfor vil animationen hele tiden starte forfra når der bliver trykket på et link på siden. Er der en måde at undgå dette, så animationen fortsætter hvor den slap (uden at lave siden i frames)?

Hvordan skal det script der afvikler animationen se ud, så den er kompatibel med alle browsere?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 19:21

Næeh... ikke så vidt jeg ved, men hænger gerne på; for at få en 'gratis' løsning

Flashfilen ligger jo i chachen (..såvidt der er oprettet en og der er plads), så i teorien findes måske en løsning ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 19:22

chachen ??? ...browser cachen ! ...selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 02:59

Måske et extra browservindue i en fordefineret størrelse, som åbnes på en fast skærmposition oven på det aktuelle?

Jeg ka' godt se løsningen for mit 'indre øje', men vil mene det vil være en irriternede rutine

..har tøffet lidt rundt på nettet, men har stadig ikke fundet en løsning!

Jeg tror du må leve med en reload og dermed genstart af din flash animation

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-09-05 08:17

Hvad med at lave en i-frame til din SWF-fil...den kan du jo placere lige hvor du vil på dit site, og du behøves IKKE at lave et frameset.
Jeg er sikker på molokyle hurtigt kan lave en lille stump kode med en i-frame du kan kopiere ind i dit site.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 08:30

pallenoc -> Iframe'n skal da også opdateres, når siden skrifter?

...tænker du på at lade animationen køre på siden og så lade indholdet ligge i en iframe?

Iframen skal så opdateres via et link på den del af siden, hvor flash animationen ligger. Så er vi nok på rette vej

Det er lidt for tidligt på dagen til jeg gider spekulere i koder, men jeg ka' da godt se 'fidusen'

Det 'sørgelige' er blot at <iframe> .. </iframe> IKKE er en del af HTML 4.01 standarden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 08:34

Netscape 'opfandt' <layer> og Microsoft svarede igen med <iframe> ...en del af den endnu ikke afsluttede browserkrig.

Så det er et 'helvede' at få kodet skidtet til at virke i både: Safari, IE6, Opera og Firefox. Oceaner af browsersniffing og redundant kode

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 09:02

Koden vil for IE's vekommende blive noget alá :

1.) http://www.w3schools.com/js/tryit.asp?filename=tryjs_two_iframes
2.) http://www.w3schools.com/js/tryit.asp?filename=tryjs_threeframes

Jeg synes nu bare dreyer skrev :

Citat
Siden kører ikke i frames...

..muligvis fordi; dreyer fornuftigt nok ikke ønsker dette

http://www.useit.com/alertbox/styles_vs_frames.html

..men iframes ER nu smarte

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/html/iframe.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-09-05 09:14

Ja det er det f..... ved det at netop iframe IKKE er med i HTML standarden og derved ikke "sikker" i alle browsere. Men jeg lavede her i foråret på teknisk skole en integreret SWF i et i-frame og det virkede da i hvert fald i IE.

Jeg ved alt for godt at hovedet ikke altid er "klar" til koder her om morgenen...jeg sidder netop og prøver at forstå lidt ASP, og det er for mig ikke lige let det hele ...men det kommer vel lidt efter lidt....forhåbentligt.

Mvh
Palle