/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
søger oplysninger om
Fra : troldenesdhb
Vist : 1206 gange
200 point
Dato : 01-09-05 18:37

http://www.hni.dk/instituttet/default.asp

alt lyder jo meget lovende, men har i links til patienter der ikke var helt tilfredse??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-05 18:49

Den er svær. Hugo Nielsen bliver ikke profet i eget land.
Han er anerkendt mange steder i verden.
Jeg har ikke hørt om utilfredse patienter.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-09-05 19:20

Akupunktur er enormt godt til at holde smerter væk og fjerne meget ubehag ved behandlinger. Jeg tror også på at det går ind og "retter vores system op" om man må sige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 19:28

Akupunktur er anerkendt behandling i vores kommune, da vores søns allergi toppede, fik han meget medicin, som ikke

hjalp tilstrækkeligt, han fik så sideløbende med medicinen akupunktur, betalt af kommunen. Det var ikke hos den om-

talte akupunktør, men jeg tror/ved at akupunktur hjælper

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 200 point
Dato : 01-09-05 20:39

Mine nakkehår stritter, når en behandler har sådan en hjemmeside - med anprisninger af egen succes - men hvad skal han / vi gøre? Han er nødt til at reklamere for sig selv og vi er nødt til at søge efter alternativ behandling. De offentlige
instanser vil ikke give nogen anbefalinger - eller vurderinger af alternative behandlere.
Selv har jeg prøvet alverdens mod løse led og specielt problemer med med min kæbe....
Det der har hjulpet mest er en akupunktør i Assens på Fyn. Han er tysker og er uddannet efter kinesiske principper. Han er bare god.

Mange hilsner LA5

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 20:44

Hugo Nielsen laver ikke klassisk akupunktur eller akupunktur efter TCM, som er det system der er udviklet gennem årtusinder af kineserne. Han laver noget, han selv har opfundet/udviklet som hedder "parallelakupunktur"
Jeg tvivler på, at de to ting kan sammelignes - er dog ikke godt nok orienteret om parallelakupunktur til at kunne være sikker.
Gå ikke i behandling hos Hugo Nielsen på grundlag af anbefalinger om almindelig akupunktur, men fordi du tror på, hvad der står på hans hjemmeside.
Som Teil siger, bliver han nok aldrig populær i DK blandt andet for nogle kvaksalverianklager for nogle år siden. (Han påstod at han kunne helbrede kræft, hvilket ikke er lovligt at udtale her i landet). Jeg er ikke klar over, hvad sagen endte med.
Angående links... Når jeg sådan lige kigger mig omkring, kan jeg faktisk ikke lige se noget med patienterfaringer uden for hans egen side. - Men den samme erfaring har du nok også gjort.
Tror alligevel, jeg kigger lidt videre.

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 20:59

LA5.. Jeg tror at det offentlige så småt er ved at anerkende akupunkturen, vores kommunen betalte trods alt nålene

til behandligen af vores søn, det var vores alm. huslæge der stak dem i. Så vi kan da håbe, at alle kommuner snart

indser, at akupunktur hjælper, så det kan blive en gratis behandling for alle, de giver jo også tilskud til kiropraktor,(man

har bare stadig en stor egenbetaling) det har de heller ikke altid gjort

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-09-05 21:29

Hej igen.. Vil bare lige gentage, at akupunktur og parallelakupunktur IKKE er det samme og IKKE kan sammenlignes.

Parallelakupunktur er bestemt ikke på nippet til at blive anerkendt, tværtimod. Der er stor skepsis overfor denne behandlingsform. Om det er med rette, er jeg ikke klar over...

Hvis du ønsker at gå til en akupunktør med rod i det kinesiske kan du finde en nær dig på siden: http://www.aku-net.dk
Dette er foreningen "praktiserende Akupunktører", der stille krav om uddannelse, kvalitet og lægesupervision. Her er du ihvertfald på den sikre side hvad angår kvaksalveriloven.

Vaxen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-09-05 23:00

Kan kun støtte vaxen..det er ikke noget at spøge med, man kan virklig lave lort i den, hvis ikke man har forstand på det.

*jeg er selv zoneterapeut, og kender lidt til branchen, ..desværre er ikke alle lige veluddannet.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 05-09-05 17:17

I en artikel af Ole Hartling, formanden for Etisk Råd, dukker Hugo Nielsens navn op i en ikke særligt flatterende sammenhæng:
http://www.skeptica.dk/2004/hartling.htm

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 05-09-05 17:26

Til LAS angående: "De offentligeinstanser vil ikke give nogen anbefalinger - eller vurderinger af alternative behandlere."
Ny artikel om ViFAB: http://www.skeptica.dk/2005/laigaard2.htm

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 05-09-05 20:51

troldenesdhb, der er en her hos kandu, der ikke lyder specielt tilfreds med Hugo Nielsen:
http://www.kandu.dk/dk/tip/8009

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-09-05 15:55

jeg takker indtil videre, jeg lader mit spg stå åben lidt endnu, bare så i ved at jeg er her endnu

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-04-06 06:47

Tak for svaret LA5.