/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win-update mislykkedes
Fra : sion
Vist : 763 gange
500 point
Dato : 01-09-05 08:25

Jeg har installeret win xp pro på en 1,5 GhZ 192 MB bærbar. Nu vil jeg naturligvis opdatere windows, men får følgende fejlmeddelse:

Følgende opdateringer blev ikke installeret: Opdatering til Background Intelligent Transfer Service (BITS) 2.0 og WinHTTP 5.1 (KB842773).

Eneste program installeret er Norton AntiVirus 2005 (uden firewall).

Hvad pokker er problemet, og hvad gør jeg?

På forhånd tak
Simon

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-09-05 08:29

hej.
slå din firewall fra, hvis du har en. ellers prøv din cookie indstilling

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 08:32

Prøv at gå ind ved windows update, og kikke på KB842773, om der noget til hindre for at du kan have det på pc'en,

f.eks om hastigheden passer, og om specifikationerne passer, det er heller ikke sikkert du har brug for den opdatering

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 08:34

Er det en 'lovlig' version af XP? En piratkopieret kan nemlig ikke opdateres

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 08:36

Ps. ....heller ikke; hvis det 'bare' er en back-up kopi af din egen (..naturligvis købte og betalte) Original CD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 08:37

Pps. ...medmindre du har en fler-bruger licens

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-09-05 08:40

opdateringen, er nøvendig, da den starter alle de andre.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-09-05 08:58

hejsa
en kort vejl. her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;842773

>>molo
den holder ikke din komm. 01-09-05 08:36 og 01-09-05 08:37

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 510 point
Dato : 01-09-05 09:05
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 09:21

Der må stå noget mere i KB842773.log ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 09:25

find den - dbl klik på den og prøv igen - nogen opdateringer driller jo af og til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 09:26

dk -> Sjovt for det er min og andres erfaring med XP kopier

Selv har jeg en kopi, installeret og opdateret, men det er også en flerbrugerlicens fra http://www3.kk.dk/

..det er dog muligt at Microsoft har slækket på deres licenspolitik?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 09:31

Ps. Det gælder muligvis kun hvis XP før har været installeret på en maskine med en anden IP og MAC adresse?

Har omtalte XP ikke været installeret før? ...eller det er på samme PC?.. er det da højst tænkeligt man kan installere en kopi.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-09-05 09:41

>>molo
jeg har forstået dine komm. således at, tager jeg min org. xp og laver en kopi, så kan jeg ikke
installere på lovlig vis med min licens nøgle,
samt den vil fejle under install.
dette er ikke korrekt !!

det kan jeg til hver en tid, og gør det dagligt.

det jeg ikke kan/må er : bruge den samme nøgle på flere computere, medmindre det er en vol. licens

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-05 09:51

dk -> Så er vi sådan set enige

..måske lidt 'klumpet' formuleret fra min side

Beklager, men det er sgu også tidligt på dagen, men jeg ska' nok komme efter det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 10:04

Ok prøv denne her løsning!
Gå ind under Kontrolpanel og Administration!
Ned til Lokal sikkerhedspolitik > Sikkerhedsindstillinger
Dobbeltklik på Netværksadgang og sæt den til Klassisk ... i rullefeltet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 10:05

Og tryk på OK
Så prøv om du kan installere opdateringen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 10:08

sorry skal være Netværksadgang: Deling og sikkerhedsmodel for lokale konti!

Godkendelse af svar
Fra : sion

Dato : 03-09-05 18:38

Tak for svaret dk.

Jeg downloadede og installerede opdateringen uden om Windows Update.

...og som den skarpe Kandu'er nok ved, ville det ikke have kunnet lade sig gøre med en piratkopi af windows

Ellers tak for svaret Molokyle. Du har som regel ret, men ikke i dette tilfælde.

Venlig hilsen
Simon

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-09-05 19:01

sion/Simon -> Tak ..for komplimenten!

...helt iorden og dét ka' jeg sagtens leve med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-09-05 19:07

Kan sagtens lade sig gør med kopi.
Men du skal have KODEN iorden.
Har prøvet det før.