/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
underbo problemer
Fra : kohaii
Vist : 1141 gange
150 point
Dato : 31-08-05 22:57

Hej

Jeg har et mega problem med min underbo

Jeg bor i et ældrehus inde i aalborg
hun klager konstant over larm, men nu skal det lige sige at jeg ikke er tyben der larmer
jeg er den tybe der bare vil leve i stille og ro
der kommer sedler ind af min dør om at jeg skal skrue mit tv ned, og det er på normal højde
der kommer sms'er hvor der står at jeg ikke må gå hen over gulvet dvs at hun mener at jeg tramper for meget i gulvet

OSV

hvad har jeg af muligheder for at komme hende til livs (andet end mafia metoder hehe), dvs jeg bor i en udlejninglejlighed og hun bor i en ejerlejlighed

jeg har modtaget 2 klager fra hende gennem mit boligselskab som jeg ikke har villet skrive under, jeg har boet her over et år nu og jeg nægter at flytte pga hende, men i de klager er der måske noget af der er sandt men det meste af det er totalt løgn

nu er mit spørgsmål hvad f***** kan jeg gøre?????

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-08-05 23:01

hvis det var mig var jeg begyndt at larme..såkanhunfuckinglæredetdenso.....
hehe..
ved godt at det er småligt osv, men hvis man gør det et par dage så kan hun ikke nå at få klaget til nogen over det..så kan man jo gentage succeen med jævne mellem rum..

Hvis du er i det kreative hjørne kan du jo tage en gammel højtaler og hejse ned foran hendes soveværelses vindue og så gi den gas med aqua hele natten..
lige pludselig ved hun hvor godt hun har det...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 31-08-05 23:09

UNDERSØG OM DER ER GODT NOK ISOLERET, HVIS DER ER BART GULV HOS DIG, LYDER DET SOM EN ELEFANT, NÅR DU GÅR I ET PAR SKO HEN OVER GULVET PÅ ALMINDELIG VIS.
DU KAN OGSÅ LÆGGE ET TYKT GULVTÆPPE PÅ MED ISOLERINGSPLADER UNDER, DET VIL OGSÅ HJÆLPE MEGET PÅ DET.

PRØV AT SPØRGE DIN HUSVÆRT, OM HAN EVNT. VIL GIVE ET TILSKUD, ELLER DET HELE TIL SÅDAN EN FORANSTALTNING.
DET KUNNE JO OGSÅ VÆRE DIN UNDERBO VIL GI' EN SKÆRV, ELLER MÅSKE VIL ISOLERE SIT LOFT, HVIS DER ER HØJT NOK TIL LOFTET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 23:09

Der skal meget til for at blive smidt ud for larm! Men CCjuniors metode tror jeg ikke du kommer langt med Så bliver det jo chikane!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 31-08-05 23:15

Jeg vil foreslå dig, at inviterer underboen op så kan hun se hvordan du går og høre hvad styrke dit tv står på.....så kan det være hun kan se/høre at det ikke er vildt overdrevet det du laver. Bagefter skal du så ned i hendes lejlighed for, at høre om du kan høre dit eget tv og om du kan høre når hun går i din lejlighed- så kan i få en fornuftig dialog og forhåbentlig få løst problemerne .........måske det ender med kaffe

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 31-08-05 23:15

Hej.
Til CC, går ud fra at det var skrevet i det spøjse hjørne og ikke som et godt råd til kohaii, det kan være svært at rådgive når man ikke kender dig, hvor gammel er du, hvad er dine vaner med hensyn til alm. levevis kontra den ældre kvinde, osv osv, hun må være støt på hendes ømme punkt "støj",

Hvorfor går du ikke til hende og tager en stille snak med hende, for at finde ud af hvor I lever forskelligt, fortæl hende at som jeg fornemmer ikke ønsker nogen konflift iforb. med dit lejemål.

Giv boligselskabet besked om jeres møde for at du der igennem viser at du ikke selv ønsker en konflikt, men hun må/skal også give plads til andre.

I lejeloven, som er den sidste regel man kan gribe til, er der helt klare regler for hvad man skal efterleve men også hvad andre beboer må acceptere.

Håber du for løst den lille strid, men prøv med det gode først inden tingende går i hårknude.

Prosat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 23:18

TV lyd går næsten igennem alt især beton!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-05 23:18

Du kunne også prøve at snakke med de andre i opgangen, måske de også får sedler. Hvis i alle får sedler, er det jo hende der lider af forfølgelsesvandvid, eller lignede.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-09-05 00:09

tedd -> Nu bliver jeg da nysgerrig! Hvorfor mener du at lyden fra TV-højttalere har nemmere ved at gennemtrænge alt, især beton end alle andre højttaleres lyd. Forklar venligst

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 00:54

off topic........ arne<<<<<<<<< visse betonbyggerier giver en ulidelig larm både fra højtalere og andre støjende maskiner det kan du ikke lave om på !!!!
OG - der er jo lige dem der mener at en mega bass er standard for "god" lyd

Toupies råd 31-08-05 23:15 er ganske glimrende - men det ville være langt bedre med en eller to helt uvildige der ser og hører med.

kohaii - er din underbo din udlejer ????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-09-05 11:08

God idé med et møde... Men som miritdk siger inviter én fra boligselskabet med. Eller endnu bedre:
Kontakt boligselskabet og lad dem sætte et møde istand og bed dem deltage, så kan I vade rundt i din lejlighed og på skift høre hvordan det lyder nede hos hende.

Du kan også skrive til hende og frabede dig de sedler hun sender til dig, da du ikke larmer mere end hvad der skal til for at føre et normalt liv. Og for guds skyld kopi til boligselskabet.
Og så skift mobilnummer.... og lad være med at give hende det nye nummer.

Du er måske velsignet med at bitter gammel dame som underbo, der tror hun bestemmer hvem der skal lejes ud til....så den skal lukkes med boligselskabets hjælp. Og hvis du, som du siger, opfører dig ordentlig, er det ikke dit problem.!!!!

Men se at få lukket sagen, for en dag hedder det sig at du overfalder/ckikanere hende på trappen, uden du overhovedet har set hende.

Jeg vil så sige, at inden jeg, pga. af en penge-spekulerende udlejer, valgte at flytte og flyttede på landet, havde jeg også en lejlighed oven på min i en ejendom fra 1936. Og i dagligdagen var der som sådan intet, men når overboens barnebarn var på besøg kun man høre ALT, eller sønnen, en sindsforvirret BRØØØØØNDBYY fan så bold behøvede jeg ikke tænde for mit fjernsyn, jeg var ikke i tvivl om hvad der skete.... og til tider om aftennen når alt var mussestille kunne man høre overboens fjernsyn.

Kommentar
Fra : mraqua

Dato : 11-04-06 14:30

Hehe...
Ja, jeg griner lidt. For jeg har lidt det samme problem, bortset fra at jeg er udlejer af en ejendom, hvor jeg udlejer til hende. ja, så har i hørt den med.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-04-06 14:36

mraqua> a´ hva´??? Er du en bolighaj?? Udlejere er sjældent andet!!!!