/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Suzuki Intruder
Fra : LASWILD
Vist : 1499 gange
100 point
Dato : 31-08-05 22:25

Jeg er ved at købe ny motorcykel, har kig på en Suzuki Intruder GL 750 fra 87`.
Er der noget jeg skal overveje før et evt. køb?
Hvad er forskellen på model GL 750 og model vs 700?
Har også et godt øje til en Honda Shadow 700 fra 91, prisen er ca. det samme, Hvad er bedst købt?

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 31-08-05 22:43

Hej,

Jeg ville vælge Honda til hver en tid, men det er min personlige mening!

MVH
Lars

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-05 22:52

Der er ikke særlig meget forskel på en VS 700 Intruder og en VS 750 GL Intruder ud over motorstørrelsen på de 50 ccm.

De har begge 55 HK.

Jer er ikke helt sikker, men mener at 750eren ikke var på markedet i DK som ny, men at dem der er her nu, er importeret som brugte.

Du skal selvfølgelig kigge efter hvilken stand den er i, om den ser pæn og velholdt ud.
Hvor meget den har gået, og om den er tæt i motoren (især om den "sveder" ved toppakning o.s.v.).
Dernæst om den ryger og lugter af olie i udstødningen (slitage og olieforbrug)

Om den går jævnt uden at skralde/rasle i tomgang (slidt knastkæde.

Overvej også hvor meget du skal køre.
Ved ikke hvor vant du er til MC, eller hvad du tidligere har kørt på, men rigtig mange vælger motorcykel ud fra dens udseende, og finder først bagefter ud af, at det ikke er noget de kan tåle at køre på, fordi kørestillingen på de custommodeller ikke lige er til langtur og høje hastigheder.

Umiddelbart lyder det lidt underligt hvis du kan få en Shadow fra 91 for nogenlunde det samme som en 4 år ældre Intruder.
Ikke fordi jeg på nogen måde vil anbefale den frem for Intruderen, (ville i hvert fald ikke skifte min egen Suzuki GS400L ud med en Honda) men fordi den vist var noget dyrere fra ny.

Men om du bør købe den ene eller den anden.....Hvis de er i god stand begge to og pæne velholdte, ville jeg klart vælge Suzukien.

Der er en grund til, at Suzuki i de sidste mange år har ligget nr. 1 på top-ti listen over de mest solgte mærker i DK.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : LASWILD

Dato : 01-09-05 22:45

Tak for svaret dova.