/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
3 mobil (2spørgsmål)
Fra : pvlar
Vist : 589 gange
200 point
Dato : 31-08-05 22:16

Har lige opsagt min skod 3 mobil og abonnement. Mit mobil nummer kan først overflyttes om (ja godt spørgsmål)
Mine spørgsmål er så.
1. Kan jeg foreløbig sætte mit sim kort fra 3 mobil i en eks. Nokia 6230. Jeg har haft ringet til 3 kundeservise og fået to svar. Et det kan man godt, og et andet det skal jeg passe på med da sim kortet er større end andre og kan ødelægge telefonen. Og jeg selvfølgelig ikke har 3 portalen m.m, (ja det sidste er jeg da godt klar over) Det er telefonen der er noget være lort fra 3 mobil
2.Første gang jeg ringede til 3 kundeservice for at sige jeg ville flytte mit nummer med til andet teleselskab modtog jeg dagen efter en opsigelse den hedder så 1. okt da der er en måneds
opsigelse. Dagen efter modtog jeg samme opsigelse d. 1. okt. bare med to forskellige datoer. Jeg ringede igen til 3 for igen at spørge om spørgsmål 1. Der sagde de at jeg først kunne sige mit abonnement op d. 1.nov. Kan de det når jeg har ikke kun et men to breve hvor de selv siger 1. okt
Jeg sætter det til 200 point, er det to forskellige der giver svaret får begge 200 point. En der giver begge svar får 400 point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 22:21

hvis du har købt din telefon hos dem og ikke skylder så kan du opsige efter 6 - eller måske 12 måneder med ned til 10 dage som gælder for de fleste medmindre andet er angivet.
et råd - gå ind i en 3 butik og sig du lukker nu - så er de til at snakke med

det er næsten ikke muligt at få andre simkort til at virke - bare til din oplysning - det kan vel lade sig gøre - og gør - men er svært.

Hvorfor synes du det er et skod abonnement ?????? du kan jo få så du betaler 49 kr mdl - eller hvad du vil - eller du kan få deres taletid .

opsigelserne kommer vel med to forskellige datoer fordi du har snakket med to forskellige personer der ikke kommunikerer - hold dig til den første - eller begynd en dialog med dem - de giver hurtigt op.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 22:24

ps - hvad er der galt med din telefon - har du husket at få den opdateret ???? Vi fik nye da vi klagede - min var der ikke noget i vejen med - men min datters og vennes blev byttet til en ny og opdateret version uden beregning og sure miner.
De første lg telefoner havde fejl på nogen af dem - det kan jo være det er dit problem hvis det er sådan en du har ?????

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 31-08-05 22:32

Jeg har fået min 3 mobil byttet to gange uden beregning og har nu en Motorola, som jeg her haft i fem måneder der har været til opdatering 2 gange. Jeg har ligeledes forhandlet mig frem til billigere abonnement samt fri sms'er. Nu er den i stykker igen, og de siger selv i 3 kundeservise er det er meget dårlige telefoner, som de ikke kan gøre mere ved. De vil ikke give mig en ny, og den jeg har kan ikke laves. Så hvad er der så ved at have en mobil når den ikke virker ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 22:39

så synes jeg de skulle fritstille dig omgående - du kan jo fortælle dem at du har i sinde at gøre noget ved det - for vil de have penge for noget der ikke dur står de dårligt !!!!!!!!!
Er telefonen betalt ud - ?????? de skal nemlig gøre noget ved det gratis hvis du endnu betaler på den .

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 31-08-05 22:44

Du bør holde dig til det først brev du fik som regler er der en måneds opsigelse, hvis andet bør det fremgå af din "kontrakt" med 3.. men så ring ind og forklar dit problem og det burde være nemt at over tale dem til lade dig opsige dit abonnemt efter en måned..
Angånede det med simkortet kender jeg en som bruger sit simkort fra 3 i en gammel nokia telefon uden problemer så jeg kan ikke se at det ikke kunne lade sig gøre for dig..

ergo brug simkortet i din Nokia..
regn med at få dit nummer flyttet efter en måned...

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 31-08-05 22:52

Har haft 3 mobil i 11 måneder, efter de første 6 mrd. med en dårlig LG, "følte jeg mig lidt købt" med lovning om en ny Motorola, som jeg så yderligere skulle binde mig i 6. mrd. for, der er som sagt en måned tilbage. For to mrd. siden, da mobilen ikke kunne mere laves, bad jeg dem om at fritstille mig, jeg skulle endda nok sende mobilen tilbage og betale for yderligere tre mrd. mere, bare de ville overføre mit nummer til en anden udbyder. Det ville de ikke.
Ja, jeg mener også brevet er gældende, jeg har jo ligeledes kontrakten hvorpå der står hvornår den nye periode er gældene fra.

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 31-08-05 22:52

Har haft 3 mobil i 11 måneder, efter de første 6 mrd. med en dårlig LG, "følte jeg mig lidt købt" med lovning om en ny Motorola, som jeg så yderligere skulle binde mig i 6. mrd. for, der er som sagt en måned tilbage. For to mrd. siden, da mobilen ikke kunne mere laves, bad jeg dem om at fritstille mig, jeg skulle endda nok sende mobilen tilbage og betale for yderligere tre mrd. mere, bare de ville overføre mit nummer til en anden udbyder. Det ville de ikke.
Ja, jeg mener også brevet er gældende, jeg har jo ligeledes kontrakten hvorpå der står hvornår den nye periode er gældene fra.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-05 23:05

jeg holder stadigvæk fast på at brevet er gældende...
så du kræver bare at de holder hva de lover i dit brev..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 00:46

det er jo de sidste 6 måneder du er bundet til - passer det med nogen af de datoer de giver dig ????
Du kan betale dig ud af det i og med at du opsiger abonnementet på dagen kl 24 for udløb af kontrakt - derpå kan de ikke gøre en disse ved det.
Mon ikke de tror du vil smutte fra en lille regning - gå dog til dem !!!!!!

Noget andet er - er du tilfreds med det første brev du har fået så er det juridisk bindende - så hæng dem op på det og brug ordene juridisk bindende iflg. lovgivningen - så tror jeg ikke der er flere dikkedarer med dem

Godkendelse af svar
Fra : pvlar

Dato : 01-09-05 08:56

Tak for svaret Nordsted1.
Gå lige ind for at få de sidste 200 point også
mvh/pvlar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 08:59

selv tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 09:21

nu du har besvaret så vil jeg lige sige noget - jeg har netop været i kontakt med en 3 forhandler - kom i tanke om spørgsmålet her - og han sagde at i så fald ville der være tale om enten at tage hensyn til det første brev - eller - at bytte telefonen til en anden (forudsat at den ikke havde lidt overlast) - det er deres politik iflg dem (helsingør)

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 01-09-05 09:39

De ville ikke bytte telefonen endnu en gang, da det er nogle fejl de telefoner har. Den 3 mobil jeg har, skulle være den bedste der er lige nu.Noget med at Nokia er ved at udvikle nogle som er meget bedre. Nu har jeg bare haft dårlig telefon i 11 måneder. Rigtig træls at hver gang du kigger på din tlf. står der ubesvaret opkald, selvom du er lige i nærheden. Så derfor har jeg fået nok af 3.
Har lige sat 3 sim kortet i min Nokia, jo det fungerer, så du har ret, turde bare ikke, lidt træls hvis en tlf. til 2300 bare går op i røg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 09:45

iflg helsingør afdeling så SKAL de bytte - men ok - du har fundet en løsning - godt det virkede - hvilken slags nokia er det ??? (godt at vide hvis nogen spørger)

Du er vist røget ind i en sur omgang - det er bare ærgeligt og man burde og skal kunne gøre noget ved det

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 01-09-05 09:55

Vi er 6 i familien der har haft 3 mobil, jeg er den sidste tilbage. Alle de andre har også haft problemer med telefonen. De har også fået deres telefoner byttet op til flere gange. Det var jo smart at vi kunne ringe gratis sammen, da vi henholdsvis bor i Aalborg, Århus og Silkeborg, hvor der er 3G dækning. Det viste sig bare at det var der ikke.
Det er en Nokia 6230i jeg lige har købt.
Jeg kæmper lige med 3 mobil lidt endnu, - har lige skrevet dem en mail, så må jeg afvente deres svar.
Men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 10:01

ja det er surt - her dækkes vi fint og har ingen problemer - dvs indtil visse fik øjnene op for at tænke anderledes på lg´en og betragte den som en computer i stedet - den skal jo behandles noget anderledes ind i mellem.

tak for oplysninger - den vil jeg prøve at huske - håber du trods alt får retten på din side -