/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vectra med startproblem
Fra : thri
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 17-10-02 19:11

Hjælp min Vectra 2,0i fra 93 er meget svær at få liv i når den er varm og har stået i ca. 20 min. (ingen problemer når den kold). Jeg har skiftet tomgangsregulator, temp-føler 2, luftmængdemåler, dyser. uden resultat.Toppakning er ok motortype: c20ne det føles som om den enten drukner eller slet ikke får benzin
Når den så endelig kommer i gang kører den kanon

mvh.Thri

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 18:44

> Hjælp min Vectra 2,0i fra 93 er meget svær at få liv i når den er varm
> og har stået i ca. 20 min. (ingen problemer når den kold). Jeg har
> skiftet tomgangsregulator, temp-føler 2, luftmængdemåler, dyser. uden
> resultat.Toppakning er ok motortype: c20ne det føles som om den enten
> drukner eller slet ikke får benzin
> Når den så endelig kommer i gang kører den kanon

Jeg har læst om netop dette problem i flere bøger. De skrever at for højt
benzintryk kan være årsagen og fejlen skal findes i trykregulatoren til
dyserne. Et værksted kan hurtigt måle trykket til dyserne med et manometer.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Accepteret svar
Fra : stoustrup

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-02 23:35

Nu har jeg selv en Vectra van fra 97, og netop sidste år begyndte den med det som du siger, nu er jeg jo ikke mekaniker.. men efter at de udskiftede
en RG-Ventil ("blandings-forhold") nettop som Tom siger, kørte alting som smurt igen.. Nu ved jeg ikke hvor meget elektronik der er i din men min egen foreslog at det evt var det der var galt.. Håber du kan bruge det til noget..

Kommentar
Fra : thri

Dato : 17-10-02 23:37

"Tom" skrev d. 17-10-02 18:44 dette indlæg :
>
> > Hjælp min Vectra 2,0i fra 93 er meget svær at få liv i når den er varm
> > og har stået i ca. 20 min. (ingen problemer når den kold). Jeg har
> > skiftet tomgangsregulator, temp-føler 2, luftmængdemåler, dyser. uden
> > resultat.Toppakning er ok motortype: c20ne det føles som om den enten
> > drukner eller slet ikke får benzin
> > Når den så endelig kommer i gang kører den kanon
>
> Jeg har læst om netop dette problem i flere bøger. De skrever at for højt
> benzintryk kan være årsagen og fejlen skal findes i trykregulatoren til
> dyserne. Et værksted kan hurtigt måle trykket til dyserne med et manometer.
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>
> Hej Tom
>
> Tak for dit råd, det vil jeg straks gå i gang med at udforske det er rart at få en saltvandsindsprøjtning når man har fået kigget sig blindt på problemet