/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Arne Ja(c/k)obsen
Fra : olarsen
Vist : 502 gange
200 point
Dato : 31-08-05 21:28

Hej, jeg ligger lige og sørfer rundt i KanDu og ser nu at der er to arner som hedder jacobsen/jakobsen. (Øh, vist nok med stort a og j eller omvendt)
Hvem er hvem og hvorfor er de det og i hvor lang tid af gangen?

vh ole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-05 21:30

Det er vist ikke til at tage fejl af, når først man læser de svar der gives

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 21:33

Hvilken del af Kandu har du befundet dig i siden 23.07.2003, olarsen?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 21:56

Ole -> Mit navn er Arne Jakobsen og mit Kandu-navn er arne.jakobsen. Sidste efterår var der en person der ønskede at nedgøre mig. Han lavede derfor en profil arne.jacobsen (med c). Han kopierede mine profiloplysninger og lagde dem ind under sine egne. Dette skabte selvf. en del forvirring blandt Kandu's brugere, og det var også det han var ude på. Han havde flere andre profiler, Bl.a. Svampearne, Professorsvamp og KS. Kandu-teamet smed ham ud af flere forskellige årsager. Han har senere forsøgt sig igen under navnene Svampe.arne og Proff.svamp, men er igen blevet smidt ud.
Håber at din forvirring nu er afløst af et forklaret smil. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 31-08-05 22:00

ØØØhh jeg har vist ikke været særlig flittig, jeg har i øvrigt været på ferie i 3 uger . . . i USA . derfor en lille opdatering. Derudover har jeg stillet et spørgsmål som en arne.ja_obsen har svaret på, det efterlod mig så det indtryk at jeg var lettere debil (passer måske ). Derefter satte jeg mig for at undersøge bemeldte AJ's Cirriculum Vitae.

mvh ole

Accepteret svar
Fra : TheRipley

Modtaget 210 point
Dato : 31-08-05 22:03

Vil gerne bekræfte ovenstående - er nemlig somme tider ( til stor fortrydelse fra arne. jaKobsens side) kommet til at stave navnet forkert

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 22:08

Giv mig lige et link til den tråd hvor jeg har fornærmet dig, så skal jeg da lige se om der er grundlag for en undskyldning.

I øvrigt er du gammel nok til at burde vide, at du blot klikker på navnet over kommentaren, så kommer du ind i kommentatorens profil, kan læse hvad han/hun selv har skrevet samt se vedkommendes historik. Hvordan du SÅ er faldet over skiderikken arne.jacobsen må du selv forklare.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 22:10

olarsen - Det hedder IKKE Cirriculum Vitae. Find selv ud af det.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 31-08-05 22:12

Ham arne, lider bare af sure opstød. Læser ikke en hel sætning, førend han selv digter videre på den. Næææhhhh du, hans råd kan jeg godt undværre.
Og så tak til resten for de kompitente svar

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 31-08-05 22:13

Arne, var det til mig, jeg skriver s.. da ikke at du har fornærmet mig

Jeg skriver at du har rettet mig, det er ikke helt det samme.

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 22:19

Nej Ripley, det var til spørgeren olarsen. Men der er mange der synes at en rettelse er lig med en fornærmelse. Også selv om de er voksne.

laurenzio -> Den dag du lærer at fortælle alle nødvendige oplysninger i selve spørgsmålet, så de ikke skal TRÆKKES ud af dig, vil jeg gerne hjælpe dig igen. Men så længe du ikke udviser større intellekt end en skoleelev, gider jeg ikke at bruge tid på dig. Det er vel for pokker min ret.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 22:21

laurenzio -> Det hedder ikke kompitente. Øv bøv skoleelev.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 31-08-05 22:24

Brug din ret.... tjae det er vel nærmest din borgerpligt?
Og så LÆS dog hvad man skriver. Nød.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 31-08-05 22:25

ARNE.JAKOBSEN, jeg (og sikkert flere end mig) gider ikke rende rundt på hele KanDu og fortælle, at du faktisk både er sjov, irriterende og intelligent, så lang tid du bliver med med at fremture med svar som til laurenzio. For Pokker, tag dig nu sammen, mens du overhovedet kan være her, please

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-08-05 22:25

Der er plads til mere end een undskyldning fra AJ, men serveren har nok ikke plads til alle dem han skylder sagesløse brugere. Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-08-05 22:26

Citat
Derudover har jeg stillet et spørgsmål som en arne.ja_obsen har svaret på, det efterlod mig så det indtryk at jeg var lettere debil (passer måske ).

Ingen tvivl......det er den "ægte" arne-med-lille-a.jakobsen-med-k du har stiftet bekendtskab med.....Men det er du vel heller ikke i tvivl om, når du læser hans kommentarer til laurenzio i dette spørgsmål

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 22:29

Pis med dig lauranzio - De sidste kommentarer i din tråd om at kontoen var delt med en Brasilianer og at du havde fået overført løn til kontoen, kom først efter lang tids snak frem og tilbage. Synes du virkeligt ikke selv at disse oplysnnger havde værdi? Skoleelev.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 22:33

Til I andre: Tag nu for en gang skyld at forholde jer til sagen i stedet for til manden. Ved jeres gentagne forholden jer til mig, viser I jo blot jeres egen stupiditet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 22:35

Ripley - det er ikke mig der bringer sagen om laurenzio op i denne tråd, det er idioten selv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-05 22:35

Citat
arne.jakobsen Dato : 31-08-05 20:13

Hvorfor nævner du så mursten og en pris på disse. Hvis du hele tiden har vidst at du ville bruge kampesten???? Jeg hopper af her. Det er da for dumt. Sorry olarsen men sådan noget gider jeg ikke bruge tid på.

Gid der var andet du her på kandu ikke gad bruge tid på arne.jakobsen

Citat
arne.jakobsen Dato : 31-08-05 22:29

Pis med dig lauranzio - De sidste kommentarer i din tråd om at kontoen var delt med en Brasilianer og at du havde fået overført løn til kontoen, kom først efter lang tids snak frem og tilbage. Synes du virkeligt ikke selv at disse oplysnnger havde værdi? Skoleelev.

arne.jakobsen

De personlige oplysninger rager hverken dig eller andre brugere.

laurenzio søgte en mail-adresse, som ikke kunne findes.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 31-08-05 22:36

Jeg har jo forholdt mig til sagen og svaret på spørgsmålet, at du selv (helt urimeligt, set fra min side) bruger et spørgsmål, til at angribe en anden KanDu-bruger, det er vel ikke at forholde sig til spørgsmålet - eller har du en begrundelse for det???

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 22:41

Nåh Trollen er ude igen i aften!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 31-08-05 22:44

Ja Tedd - og det virker igen igen

Den her gang virker det altså også på mig

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-08-05 23:13

Arne læs lige http://www.kandu.dk/dk/spg/73380 igen.

Arne du er et stort fjols i den tråd. Det startede fint, og øjeblikket efter flipper du helt skråt over at det er fejlplaceret i kategorien "børn", og antager straks at alle abonnenter på "Børn" føler sig stærkt generet.
Du fører dig frem med "æv bæv bussemand" princippet - "Jeg er stærkere end dig", "Jeg er den dygtigste til at stave", "Du er dum" osv. osv.... Arne, du ER vitterligt ikke kommet langt rent menneskeligt. Du har en stor paratviden, og lysten til at hjælpe, og du øser ofte af din viden. Men hvorfor pokker skal du med jævne mellemrum komme med dine sure opstød? Ja Arne - det var et spørgsmål! Men som sædvanligt stikker du nok halen mellem benene og undlader at svare for dig på sober vis. Faktisk tvivler jeg meget på at du kan forsvare noget som helst, idet du mener at have "ret" til at være ligefrem i sproget, og "ret" til at korrekse selv de mindste fodfejl.

... Kirsten_merrild har lagt et meget kompetent og rådgivende indlæg 31-08-05 08:07 som du burde overveje at følge.

Jf. ovenstående, vil jeg minde dig om, at du STADIG ikke har evnet at svare på bl.a.mine spørgsmål i eksempelvis:
http://www.kandu.dk/dk/spg/64154
http://www.kandu.dk/dk/spg/64342
http://www.kandu.dk/dk/spg/64714
http://www.kandu.dk/dk/spg/67554

Ellers kan der jo henvises til
http://www.kandu.dk/dk/spg/72711 hvor thyphoon svines til.

Eller:
http://www.kandu.dk/dk/spg/71938 hvor det går ud over "clara og signe" på en meget utilbørlig måde

Jeg kunne blive ved med eksemplerne Arne....

Desværre bliver du ved med at skabe nye eksempler på din mildest talt dårlige opførsel.

/berpox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 23:17

Ripley - Læg mærke til at det IKKE er mig der angriber laurenzio. Det er HAM der starter med at angribe mig. Årsagen kan ses i ans's citat. Nå han starter et spørgsmål UDEN at give de nødvendige oplysninger, vil mange bruge tid på at svare. Det gjorde jeg også. Sent i tråden kommer han så med oplysninger, der stiller sagen i et andet lys. Jeg og andre har altså brugt tid på at skrive kommentarer der i.flg. laurenzio ikke kanbruges til noget. Dette KUN fordi han ikke fra start kom med de rigtige oplysninger. Jeg pisssede ikke på ham i tråden, fortalte bare at jeg meldte mig ud og ikke gad hjælpe en mand der ikke fra start bringer alle opl.

M.h.t. olarsen drejede det sig om denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/73452

Som I vil kunne se, starter han selv med at tale om mursten og prisen på disse. Senere skriver han så at det da SKAL være en Kampestensmur?????? Igen et eksempel på at spørgeren vildleder svarerne og først langgt henne i tråden kommer med den vigtige oplysning. Han pissede jeg heller ikke på. Men fortalte ham at jeg ikke gad bruge tid på sådan noget.

Hvis folk ikke VIL hjælpes, gider jeg heller ikke at hjælpe dem. Jeg bli'r squ sur når folk ud af ren og skær dumhed spilder min tid.

Men jeg lod altså ikke min surhed ramme nogen af de herrer. Sagde bare fra og fortalte hvorfor.

Men igen igen. Sæt jer ind i sagerne og bedøm dem fair. Hilsen arne.jakobsen (med k)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-08-05 23:21

Arne - de nødvendige oplysninger til at finde frem til en kontaktadresse (email) ER givet.

Det er sq da ikke nødvendigt at oplyse dig andet.

Kan DU bedre finde adressen til laurenzio ved at vide, at laurenzio havde kontoen sammen med en Brasilianer?
Kan DU bedre finde adressen til laurenzio ved at vide, at laurenzio fik sin løn gennem et dansk firma?

/berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-08-05 23:23

Spilder din tid?! LOOOOL

Hold da kæft din paddehat

Tag dig dog sammen mand - og lad være med at log på kandu, hvis du ikke har den fornødne tid til at hjælpe..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-05 23:28

arne.jakobsen med k

I laurenzios tråd var det jo ligegyldigt hvorfor han/hun ville finde en mail-adresse på en bank i Cayenne.

i olarsens tråd

Citat
Hej derinde,
Vi skal bygge en læmur i mursten eller granit 6m lang 1,8m høj. Med mursten koster det tæt på 25.000 kr. (for dyrt). Er der en som ved hvordan man evt. bygger den op med rivenet? (Jeg har en anvisning på hvordan man bygger op med Gabioner. Muren skal være mellem 1,6 og 1,8 m høj, tykkelsen er valgfri.

vh ole

fremgår det at det bliver for dyrt med mursten.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 23:33

berpox -> Det er jo overhovedet ikke det spørgsmålet drejer sig om. Det drejes sig om at laurenzius mener at have nogle penge stående på en konto i udlandet. Han har ikke et kontonummer og han har ikke noget bevis for nogensinde at have indbetalt noget som helst på denne bankkonto. Uden Kontonr. og bevis for indbetaling, kan email-adressen på banken da være hamrende ligegyldig. Sent i tråden fortæller han så at kontoen var delt med en Brasilianer (altså kan denne have kontonr. og beviser) samt at hans løn er blevet overført til kontoen (altså kan hans arbejdsgiver give ham både kontonr. og beviser for overførsler). disse oplysninger sætter sagen i et HELT andet lys.
Havde laurenzius givet disse oplysninger fra start, var kommentarerne blevet helt anderledes. Derfor føler jeg at jeg har spildt meget tid på nogle ligegyldige kommentarer.

En email-adresse på banken hjælper ikke til at få udbetalt penge fra en konto. KUN bevis for at man rent faktisk er kontoejer, kan udløse en udbetaling.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 23:33

Er ubehagelig enig med creamy

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-05 23:33

Citat
Hvis folk ikke VIL hjælpes, gider jeg heller ikke at hjælpe dem. Jeg bli'r squ sur når folk ud af ren og skær dumhed spilder min tid.

Det vil blive bår' så dæjligt hvis du også kunne leve op til det arne.jakobsen med k

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-09-05 00:12

Citat
Fra : tedd Dato : 31-08-05 22:41

Nåh Trollen er ude igen i aften!

........ hvis man kan holde sin kæft, og bare følge med så er det da morsomt.
-----------------------------
..... men hvem kan holde sin kæft sååå længe

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 00:14

Arne - det det drejer sig om er:
Citat
Hej Folkens,
En tanke strejfede mig fra "gl.dage"
Mens jeg var rygsæk turist I Syd Amerika (1987-90) Faldt min vej forbi Franske Guyana. Mine penge faldt forbi hovedstadens bank, og nu har jeg i alle disse år glemt (simpelthen) OM jeg fik hæves disse klegner eller ej.
Jeg har Brugt min goe gl.ven google, men ikke fundet noget brugbart. Kan èn herinde hjælpe mig videre?
Landet: French Guyana
Hovedstad: Cayenne
År: ml. 87-90
Bank: Banque nationale des Paris.

Resten er jo personlige oplysninger [Blink] Ellers spørg.

Mvh
Laurenzio

Det er da åbenlyst, at det er en adresse der søges.

Oplysninger om konti og indeståender kan findes via de personlige oplysninger, der givetvis kan dokumenteres, uanset om man er i besiddelse af kontonummeret eller ej, eksempelvis via oplysningerne i passet.

Et dansk pengeinstitur kan dernæst hjælpe med overførslen til dansk pengeinstitut.

Sværere er det ikke. Og for at hjælpe med det, har hverken du eller jeg brug for yderligere oplysninger.

/berpox

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 01-09-05 00:18

Ja, jeg gider ikke parlementerer mere med ham, go fornøjelse til i andre
Og pøjpøj.
Laurenzio

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 00:25

laurenzio - forståeligt. Arne KAN ikke parlamentere. Arne kan kun (ind)se, at Arnes holdninger og indstillinger er de rigtige.

Alle andre er "dumme", eller det der er langt værre, når ikke de deler hr. Arne Jakobsens meninger, eller skulle komme til at give et svar der ligger tæt op ad Arnes løsningsforslag.

Til olarsen - du burde nu ikke længere være i tvivl om hvem arne.jaKobsen er...

/berpox

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-09-05 00:31

Har ellers hørt fra flere at man bare skal ignorere ham

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-09-05 00:34

berpox -> Læs tråden. laurenzius indrømmer selv at han IKKE har hverken kontonr. eller bevis for indbetaling på kontoen. Så kan en hvilken som helst adresse da være totalt ligegyldig. Som jeg tidligere har skrevet, kan en adresse på en bank ikke bruges til en skid hvis man ikke kan bevise sit ejerskab af en konto. Tror du at laurenzius beder om hjælp til at finde adressen, fordi han vil sende dem et Julekort? Og dit vrøvl om at det givetvis kan dokumenteres, er jo bare dit gæt. laurenzius skriver selv at han IKKE har nogen oplysninger eller beviser. Først da han SENT i tråden oplyser at der er blevet overført løn til kontoen, er der tegn på at han muligvis kan bevise sit ejerskab. Om han så kan hæve noget på kontoen UDEN at hans Brasilianske medkontoindehaver sanktionerer det, er jo en helt anden sag.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 00:36

Ja bentjuul - mig selv inklusive.... men nogengange ER det virkelig svært bare at se på..... og det var det idag

/berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-09-05 00:50

Du fatter da intet Arne.

Hvis man kan bevise hvem man er, kan man også få kontooplysningerne. Uanset om man er i besiddelse af bankbog, kontonummer eller lignende. Banken ved jo godt hvilke oplysninger der skal til for at identificere den rette ejermand.

At kontoen så var delt med en anden person - kan blot besværliggøre en eventuel udbetaling. Dit ævl med at laurenzio indrømmer....for hulen mand! Hvis Laurenzio kan finde adressen, email eller snailmail, så er dialogen igang. Hvis man VED at man havde en konto - så VED man da også at der har været penge på den.....

Og forhold dig så til de øvrige spørgsmål der bliver stillet dig! Du kryber udenom igen....

/berpox

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 01-09-05 01:01

Ja, arne med c. Og så lær lige at stave mit nick rigtigt hva?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-09-05 01:11

arne.jakobsen

Du hverken forstod eller kunne svare på laurenzios spørgsmål. Igen for meget Amarone.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-09-05 06:47

Som jeg ser det!

Citat
laurenzio -> Den dag du lærer at fortælle alle nødvendige oplysninger i selve spørgsmålet, så de ikke skal TRÆKKES ud af dig, vil jeg gerne hjælpe dig igen. Men så længe du ikke udviser større intellekt end en skoleelev, gider jeg ikke at bruge tid på dig. Det er vel for pokker min ret.

Det første der springer mig i øjnene er ordene: "vil jeg GERNE hjælpe dig igen"

Hvem helv.... er det, der har bildt dig ind, at din viden er så ENORM, at du ligefrem tror mennesker sidder og bider i bordet og rykker sig i håret, fordi du IKKE GIDER at hjælpe?!?!

Det næste der springer i øjnene, er ordene: "Men så længe du ikke udviser større intellekt end en skoleelev"

Vil det virkelig sige, at fordi man ikke får de oplysninger med i et spørgsmål, som KUN DU forlanger - og oplysninger, som ikke en gang er nødvendige for at svare på spørgsmålet, så er man uintelligent, dårlig begavet osv?!?!

Mere endnu: "gider jeg ikke at bruge tid på dig"

Sikke en gang pis AJ ..For det første er det en mega løgn! ..Til trods for du netop har ytret at du IKKE GIDER bruge din tid, så ævler som sædvanligt videre med alt dit nonsens..Dernæst vil det være yderst passende, ikke mindst for andre, hvis du med den indstilling, lader være med at log på kandu, med mindre du har overskud og den fornødne tid til at svare høfligt på diverse spørgsmål..Fjols!!

Og lige til sidst: "Det er vel for pokker min ret" ..Gu er det ej!
Ingen er klogere end en tåbe, der holder sin kæft - og ingen er værre end en dig, der som altid tror, at du kender svaret, før du overhovedet har forstået spørgsmålet!!

Forøvrigt så glemte du forleden, at lægge dit eget filosofiske indslag i DIN filosofitråd..

Jeg drikker kun ved to lejligheder. Når jeg er sammen med nogen, og når jeg er alene.
**Arne.Jakobsen**

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-09-05 08:54

kan lige tilføje at aren jakobsen ikke altid er lige sød og det skal lige siges indtil den dag havde jeg ikke noget mod ham men sådanne en kommentar er da for dum

se link http://www.kandu.dk/dk/spg/57184

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 01-09-05 19:06

HJÆLPPP!!! Jeg har ikke alene trådt i spinaten, der var også et hvepsebo i spinatbedet, nu ved jeg da lidt om Arne Jakobsen, og der er en f...... uhyggelig viden. Tænk at en lille mand kan sætte sindene sådan i kog. Havde jeg vidst det fra starten så havde jeg ikke startet denne tråd . . . det tager lang tid at få det hele læst igennem.

Men en ting jeg har bemærket er, at AJ ikke bare nøjes med at undlade at blande sig, se nu mit tilfælde med murstensvæggen kontra en væg i granit, jeg synes selv at jeg ret tydeligt forklarer at en muret væg er for dyr, og siger også undskyld for den manglende information omkring kampestensvæggen, alligevel kunne AJ ikke dy sig for at komme med mindre ukvemsord om min person, han kunne jo blot undlade at svare, nu er jeg ked af det fordi han siger at jeg er for dum, det har jeg jo også allerede indrømmet, men jeg mener nu ikke det er tegn på klogskab at man bliver ved med at skrive som AJ gør. Næste gang jeg stille et spørgsmål vil jeg lave et 'PS. Arne Jakobsen skal ikke svare på dette spørgsmål', håber så bare at han kan forstå at hans hjælpo ikke er ønskelig.

Citat
Citat fra AJ

olarsen - Det hedder IKKE Cirriculum Vitae. Find selv ud af det.

Når jeg skriver curriculum vitae (vitæ) så mener jeg 'levnedsbeskrivelse', og det var det jeg ønskede . . . og fik i rigt mål.
Jeg har ikke læst alle links i ovenstående, men mener til fulde at have fået Arne Jakobsens curriculum vitæ, med æ hvis hr. AJ foretrækker denne stavemåde.
Og Arne hvis jeg har lavet tastefejl eller lignende så undskyld for det, det behøvs du ikke at rette eller skælle u over.
mvh ole
Nu er jeg glad igen

Det var alt fra mig i denne omgang. Tak for alle de gode svar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-09-05 19:28

olarsen

aj har set en "stavefejl"

Du skrev Cirriculum, det skulle have været Curriculum. Det er/var en tastefejl, da i og u er ved siden af hinanden på tastaturet.

Så skulle du bare se de rigtige stavefejl, der kommer fra aj

Godt at du er glad igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 19:40

olarsen,

Bare se nu forstår du nok bedre, hvordan du kan du kan kende forskel på de to aj'ere )

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 12-09-05 18:19

Tak for svaret TheRipley.
Mon ikke at denne tråd kan lukkes nu! Jeg har valgt TheRipley fordi hun har færrest point af alle der har været med på tråden og fordi hun også er en kvinde

mvh ole