/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
derbi senda x-treme begrænsning??
Fra : SNIPET
Vist : 3844 gange
100 point
Dato : 31-08-05 17:30

Jeg ville lige spørge hvilken plade det er man skal fjerne i membranen på min derbi senda???

Mvh.
Anders

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-08-05 18:56

Der er såvidt jeg ved ingen plade der skal fjernes.
Hvis du har læst det et sted, så er det nok en der ikke selv har gjort det, men har hørt noget forkert.
Sendaer er kun begrænset i udstødningen, og ganske lidt i de 3 gummi-luftindtags støjdæmpere, under sædet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SNIPET

Dato : 31-08-05 19:12

Nej der r en begrænsning i membranen har lige hørt det fra forhandleren....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-08-05 22:03

Jamen hvis der er, så kan du sagtens se det når du tager studsen ind til membranen af, for så er hullet til membranpladerne indsnævret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-09-05 07:41

En anden ting ved Sendaen.
Hvis det er den samme motor på din årgang som den jeg havde fra 1998. så kan der sidde en ø50mm cylinder på. Motoren er oprindeligt en 80ccm motor.
Det ser du når du ser krumtappen. Den er overdrevet bred i forhold til andre scootere.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-09-05 17:37

???
Ja, sådan har det været de sidste 100 år i Danmark, og i øvrigt i resten af verden, at knallerter ikke må være mere end 50 ccm, og det gælder også for 45 knallert.
http://home20.inet.tele.dk/yess/scootere/derbi/senda.htm
Derbi Senda har aldrig lavet en udgave på 80ccm, men lavet en 4-takt 125ccm, men det er ikke deres motor.
http://www.derbi.com/eng/descargas/2003%20Range%20-%20Senda.pdf
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-09-05 20:24

Ok, den ligner en 80ccm så.
Har du set krumtappen på en Senda?
Den er ca. 30-50% bredere end krumtappen på en sonic.
Regner du ø50mm ud så giver det 78,5 ccm og den krumtap er lavet til det.
Det var det jeg mente.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-09-05 21:30

Jaa, ok, men de fleste kan klare 80ccm, men nogle skal have fjernet en tap, eller slibes for at det kan være der.
Det er rigtigt at der ingen problemer er med Senda, for min kører med :
http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=9442&ItemStart=
47,6=77,14 ccm
+ 21 mm delorto
Men det er faktisk ikke nødvendig at ofre alt det, da en Senda går utrolig godt, bare med fjernelse af begrænsning i udstødning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-09-05 07:27

ja, min kørte 95, og den var oppe på 120 i medvind og høj gearing.
Jeg gloede bare stort da jeg så hvor tykt skørtet var og hvor stor krumtappen er.
Det giver jo et bedre undertryk og derfefter krompression når krumtappen fylder hele hullet ud.
Det gør en standard Sonic krumtap ihvert fald ikke.

Kommentar
Fra : SNIPET

Dato : 02-09-05 16:16

tak for alt infoen :D

Men mit spørsgmål var jo hvordan begrændsningen så ud?

hilsen Anders

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-09-05 16:46

Aner det ikke.
Der sad ikke nogen i min.
Tag den ud og sammenlign den med membraner på nettet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-05 17:40

Der er såvidt jeg ved ingen plade der skal fjernes.
Hvis du har læst det et sted, så er det nok en der ikke selv har gjort det, men har hørt noget forkert.
Sendaer er kun begrænset i udstødningen, og ganske lidt i de 3 gummi-luftindtags støjdæmpere, under sædet.
VH Palle Hansen

Jamen hvis der er, så kan du sagtens se det når du tager studsen ind til membranen af, for så er hullet til membranpladerne indsnævret.
VH Palle Hansen

Skru karburatoren af
Skru membranhuset(Indsugningsstuds af) og se om der er nogen plade, jeg tvivler?
http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=7222&ItemStart=
VH Palle Hansen