/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Xpresslink fra Siemens står af
Fra : Flemming17
Vist : 627 gange
220 point
Dato : 31-08-05 13:48

Jeg har en bredbåndsforbindelse sat op med xpresslink router m.m.
Den har hidtil virket fint med min telefon; men nu er telefonforbindelsen røget.
Internetforbindelsen fungerer stadig fint. Kan der pludselig opstå en fejl i Xpresslink?
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 13:52

har du flyttet telefonen ?????????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-08-05 13:53

Der kan også være fejl på telefoncentralen !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-05 13:57

hvis telefonen er trådløs, kan den være løbet tør for strøm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 14:07

mange muligheder - check med din udbyder i første omgang

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 31-08-05 14:09

Telefonen er ikke blevet flyttet - TDC siger at min forbindelse til dem er OK - der er masser af strøm på den trådløse.
Jeg har prøvet med en gammel telefon - den virker heller ikke

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-08-05 14:13

Hvis du ikke får klartone med den gamle telefon direkte på linien, skal du snakke med TDC igen !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 14:14

ohhh sådan en besked fik jeg også i sin tid - indtil det gik op for dem at telefonerne skulle måles for sig og netforbindelsen for sig - og pludselig virkede det.

en nabo havde problemet for nylig - og der holdt hun fat i at det måtte være centralen - efter en kamp uden lige viste det sig at være rigtigt.

prøv at sætte både trådløs og gammel telefon i og hold pc´en online og bed fejlkontoret om hjælp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-05 14:15

du skal prøve at bruge det stik der er det første når det kommer ind (hvis du bor i hus?), tage evt. forlængerledninger fra

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 31-08-05 18:49

TDC sender en tekniker - på tirsdag mellem 8 og 18!
Lad os se, hvad han kan finde ud af - så kommer jeg tilbage

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 220 point
Dato : 31-08-05 18:54

Det kan jo gå hen og blive helt spændende (for en del år siden, måtte vi også have besøg af dem, jeg havde godt nok røde ører, da det viste sig, at det var forlængerledningen, og øv, jeg fik også en regning på det)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 20:32

godt såvidt da - underligt hvis det skulle være din fejl jo

Godkendelse af svar
Fra : Flemming17

Dato : 02-09-05 13:32

Tak for svaret Nordsted1.

Blind høne kan også o.s.v.
efter at have loddet en usikker forbindelse i stikket virker det hele igen.
Jeg har afbestilt teknikeren og slipper så for regning og røde ører. Tak for jeres råd! Herligt at man bare kan spørge - op så er i på pletten. Stor ros til KANDU!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-05 13:35

selv tak, og god week-end