/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Udløsning i søvne?
Fra : Dullen
Vist : 2199 gange
60 point
Dato : 31-08-05 13:23

Sidder på et par debat-fora og diskutere om der er hold i at man kan vågne op om natten fordi man har fået orgasme/udløsning..
Vel at mærke i søvne og uden at ha rørt ved sig selv (de angir at fingrene er tørre)
Hvad mener I om det fænomen??
Kan man få orgasme/udløsning i søvne?
Hvis man kan, hvordan pokker kan det lade sig gøre??

Dullen der er skeptisk!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 31-08-05 13:33

Ja, det kan sagtens lade sig gøre. Fænomenen er også kendt som "Englefisse" eller "Våde drømme" !

Det er især normalt for unge drenge i puperteten.

Langt de fleste over puperteten har prøvet det, og det er ganske almindeligt.

Se evt. de hundrede af breve om emnen på www.sexlinien.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-08-05 13:33

Ja, det kan mænd i hvert fald.

Fænomenet har også et "navn"...ikke helt stuerent...men okay......Englefisse.

Men mere seriøst, så kan det lade sig gøre som følge af drømme, som man bare ikke selv er bevidst om.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 13:39

nemlig - både hankøn og hunkøn kan få det - ikke mange kan lide at indrømme det - men sådan er det - og slet ikke så ringe endda - hjernen kører og sætter påvirkninger fra tryk - varme osv igang der giver de rette signaler

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-08-05 13:48

Og lige lidt statistik...om det er videnskabeligt ??

http://www.erotikknett.no/bibliotek/263.php
Citat
Det er ikke bare menn som kan ha våte drømmer. Nesten 40% av alle kvinner sies å ha fått orgasme i søvne. For menn er tallet over 90%.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 31-08-05 16:41

Vil bare tilslutte mig og sige ja, det lader sig gøre

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 31-08-05 23:37

Jeg hader norsk! ... Altså sproget..

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 01-09-05 13:26

Ja det kan man godt, i hver fald når man er yngre.
Jeg har selv oplevet det et par gange da jeg var knægt.
Jeg undrede mig over hvad der skete, og snakkede så med min mor omkring det, som så forklarede det på den pæne måde (våddrøm,hehe).

=)

Kommentar
Fra : Dullen

Dato : 03-09-05 14:12

Med hensyn til de svar der henviser til sites hvor man skulle kunne læse om de der våde drømme--
Ja så syns jeg faktisk de er lidt mangelfulde..
Sexlinien skriver f.eks bare om man ved at piger kan ha våde drømme.. øøøøh hvad kan man bruge det til. Vil ha en forklaring på fænomenet ha ha ha ha
Det norske sites er forvirrende og en kende rodet.. Har også selv søgt på google uden at finde en reel forklaring på det..
ÆV altså *GG*

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-09-05 14:34
Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 04-01-06 18:46

BLIVER DET TIL NOGET MED AT LUKKE DET SPØRGSMÅL???????

Kommentar
Fra : LaaBaaby

Dato : 24-02-06 14:58

heeej :D

Det der kender jeg rigtig godt . Det er hvis man drømmer om noget frækt ..
Du behøver ikke at røre dig selv . Du kan sagtens bevæge dig frækt rundt i søvne, som gør du får en Udløsning :D ,
Eller hvis man er meget forelsket og ligger og drømmer om personen .. Så kan det gså godt ske ;)

.. Men det er en god ting - Synes jeg .
Det viser at vi faktisk er RET liderlige :P , Og vi ikke er sådan nogle røvsyge Mormor typer ;)

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-05-06 07:21

LaaBaaby
Citat
.. Men det er en god ting - Synes jeg .
Det viser at vi faktisk er RET liderlige :P , Og vi ikke er sådan nogle røvsyge Mormor typer ;)

Sjovt du lige skriver det - for de dér "røvsyge Mormor typer" du refererer til - Ja, de må jo selv have været ret så liderlige engang - ellers havde de jo ikke haft status som mormor vel?