/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvordan skifte mellem browsere ?
Fra : bennymanden
Vist : 2270 gange
100 point
Dato : 31-08-05 13:21

Jeg læste også om den reklamefrie gratis Opera-browser i avisen i går
------------------------------------------------------
OK den hentede jeg så og fik registreringskode og det hele, det virker også fint nok.
Nu er det sådan, at jeg har sat den til at være foretrukket browser - efter at jeg fik stillet spørgsmålet de første flere gange jeg åbnede Opera: der stod noget med at Opera ikke var min fortrukne browser, om jeg ville ændre disse indstillinger ?
------------------------------------------
Jeg sagde en del gange "Nejtak" - men så tænkte jeg at jeg ville prøve at benytte den hver gang jeg åbnede en genvej til internet (bl.a. kandu.dk) og sagde så endelig "Jatak" - det virker også fint
--------------------------
Nu kunne jeg så godt tænke mig at vende tilbage til IE som den fortrukne, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan ændre dette - et godt råd "please"
mvh
<\\Benny

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-05 13:24

I IE gå ind under Funktioner > Internetindstillinger > Programmer og sæt flue forneden i Internet Explorer bla bla bla!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 31-08-05 13:37

ok tedd - der har jeg været inde
der står noget med: Internet Explorer skal kontrolere om den er standardbrowser -
der manglede godt nok et flueben, men det har jeg nu sat, og det hjalp ikke -
hvis jeg åbner kandu.dk fra skrivebordet vælger den stadig Opera

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-05 14:01

ja og så åbner du IE og den vil så spørge ...............................

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-08-05 14:05

Hej Bennymanden,

så vidt jeg forstår har du lavet en shortcut på dir skrivebord.

Du er nødsaget til, at ændre på properties - højre klik på icon og under general ændrer du til Internet Explorer.

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 31-08-05 15:00

Tak for svaret tedd.
------------------------------
også tak til Eyvind og Ivan. - Det var faktisk dit svar Eyvind der helt løste mit problem, jeg havde ikke tænkt på at åbne IE direkte, men da jeg gjorde det kom der ganske rigtigt det der spørgsmål, som gjorde at jeg kunne ændre IE til igen at være standardbrowser (men som Eyvind kan du jo alligevel ikke bruge poængerne)
-----------------------------------------------
men nu er det helt fint, jeg har ikke så meget kendskab til det der med at bruge forskellige browsere, så jeg vender tilbage med et nyt spørgsmål til aften, når jeg har bedre tid.
Jeg vil gerne lære lidt mere om det og høre om andres erfaringer
--------------------------
Jeg har nemlig også en "Firefox" liggende på CD-rom, det kunne da være meget sjovt også at prøve den - men som sagt jeg vender tilbage.
Tak for nu til jer alle tre ..........
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-05 16:10

Bennymanden.