/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Hvis du havde en million ??
Fra : bba
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 31-08-05 12:50

Jeg søger den bedste forrentning for ca. 1 mill DKR.

Hvem gør ikke det ??

Men dette er situationen, og de står pt. på en alm. bankkonto til 0,125%

Jeg har tidl. investeret i forskellige aktier, herunder IC comp... m.v.

Jeg kunne godt tænke mig at høre seriøse bud på hvad forskellige folk ser og ville gøre i samme situation.
For netop at få det bedste afkast.

Betingelserne :
- Kortsigtede investering
- Risikovillig med omtanke

Jeg lurer i øjeblikket på Vestas specialt grundet de dyre oliepriser, men det kunne også være
noget helt andet.

Jeg er kun interreseret i seriøse indlæg, og skal bruges til at se hvad andre folk tænker,
så man ikke kun benytter sit eget fokus i den verden man lever i.
Måske medvirker det til nyt syn og bedre investering.

Lad mig høre nogle bud ..

/BBA

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-05 12:53

Alene en opringning til banken, giver 1,5 - 2%

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 31-08-05 12:57

Kortsigtet investering i aktier kan ikke tilrådes - og det råd kommer fra direktøren for Dansk Aktionærforening - så det er måske værd at lytte til. Aktier er det bedste langsigtede opsparingsalternativ - men følg DAF's 10 gyldne råd, som du kan se på www.shareholders.dk.

Kort "investeringer" gøres bedst og sikrest i pengemarkedsindskud i bankerne - lige nu kan du få 2,5 - 3,25% p.a. - benyt www.mybanker.dk's service til at finde og vælge en bank.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-08-05 13:00

Køb et hus i den prisklasse.

Lej det ud.

Du skal betale skat af den del af indtægten der ikke er fradragsberettiget, men hvis huset er betalt, giver det større fordel end renter af nogen papirer eller bankkonto, og millionen har du stadig...bare stående i fast ejendom.

mvh dova

Kommentar
Fra : hee

Dato : 31-08-05 13:00

Prøv med oblikationer og aktier. rådfør dig med din bankrådgiver

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 31-08-05 13:25

Prøv at kigge på www.golfhouse.dk

Peter

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 31-08-05 13:35

Spørger du din frisør, om du trænger til at klippes? - næppe, og derfor bør du være varsom med blindt at følge din bankrådgivers investeringsideer - han eller hun får nemlig deres løn for at sælge dig bankens mest lønsomme produkter.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : bba

Dato : 31-08-05 13:51

Hej Alle

Tak for mange seriøse, og gode indlæg ...

Til information, har jeg forsøgt mig i banken og deres rådgivning, men de har ikke rigtigt noget bud, men kan
tilbyde 1,5% ved binding på min. 1 md og det er da også bedre end 0,125%
Men der må da kunne skabes noget mere morsomt og forhåbentligt mere rentabelt en dette.

/BBA

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 31-08-05 17:43

Med mindre at du arbejder i ToldSkat - så vil jeg foreslå dig at investerer i ejendomme i Asien, specielt Kina eller Thailand - og hvis "kortsigtet" kan være 3-5 år - så gætter jeg på at du har fordoblet din investering. Jeg tror næppe at det kan gå galt medmindre at vi får en ny 9/11-situation...

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 31-08-05 19:58

syntes du skal kontakte mig, gå ind på www.golfhouse.dk og tryk kontakt.

Peter

Der er en risiko ved alt, men her er der da lavet budgetter og lign.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 04-09-05 22:21

Min mening er at lige netop Vestas er en farlig aktie at begive sig ud i. Dette begrunder jeg med at den stigende oliepris ikke vil være et vedvarende fænomen. Jeg tror ikke på at den bare får lov at fortsætte opad. Netop i dag har jeg læst at en del vestlige lande sender en del af deres "nødlagres" oliebeholdninger ud på verdensmarkedet for at holde prisen i ave.
Dette gjorde man sidst med stor succes da Irak invaderede Kuwait i 91-92.
Derudover mener jeg at Vestas i bund og grund er et "rodet" selskab med en noget "rodet" bestyrelse og ledelse. Et selskab som skal ned i kurs 80-90 igen før jeg overhovedet vil kigge på det som muligt investeringsobjekt.

I Aktier hælder jeg langt mere til selskaber som FL Smidth som efter en dyb krise nu er kommet godt i gang efter direktør, Jørgen Hunos projekt "Turn Around". Aktien er på 1,5 år steget med mere end 100% og jeg forventer meget mere.

Endvidere ville jeg kigge på Selskaber som Danisco og ikke mindst medicinalindustrien. Flere eksperter forventer at den stigende gennemsnitsalder vil være en guldgrube for en stor del af denne branche.
Så alt i alt ville jeg godt kunne sove om natten selv om jeg havde en (min eneste) million placeret i aktier.
Alternativt er selvfølgelig obligationerne, men du nævner jo selv at det skal være mere kortsigtet..

Mvh.

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 07-09-05 23:43

Sæt pengene i investeringsejendomme. Her kan du få en forrentning på 8-12%. Hvis du endvidere vælger at gøre det gennem et investeringsfirma kan du endda sprede din risiko ydeligere.

Se eksempelvis:
http://www.kristensenproperties.com/
http://www.mensch-partnere.dk/
http://www.habro.dk