/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spykealogger / index.dat fil
Fra : sniperdk
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 31-08-05 12:11

Igår efter at konen(!!) havde været på nettet opdagede jeg at min pc havde ændret årstal til 2040 og når jeg prøvede at gå ind på Yahoo-finance så genkendte siden mig ikke... Normalt er jeg altid logget ind. Da jeg ville logge ind, nægtede siden adgang fordi min pc nu pludselig ikke accepterede cookies.

Da jeg startede med at kigge i min temp-internetfiles opdagede jeg en bin-fil som ikke har været der før, jeg kunne ikke få adgang til at slette den da den bruges af et andet program...
I den anden mappe Cookies ligger der en index.dat fil som jeg ikke har lagt mærke til før, den kan heller ikke slettes.... Hmmm

Jeg checkede først computeren med Norton Antivirus, derefter onlinescan fra virus112. Ingenting. Da jeg checkede computeren med deres Spyware Scanner, sagde den at der lå en System Monitor på min pc af typen SPYKEALOGGER !!! (men man skal selvfølgelig betale for at få mere at vide...)
Ingen andre programmer kunne finde denne logger, men jeg er lidt nervøs for at bruge mit homebanking og mit kreditkort nu.....

Jeg HAR ændret datoen til normalt, men hvis jeg forsøger at køre systemgendannelse så kan man ikke. Hvis jeg trykker 1 måned frem i kalenderen for systemgendannelse, så går den til år 2040....
Index.dat filen indeholder en masse oplysninger om sider jeg har besøgt, det meste er i kode men denne tekst står øverst "Client UrlCache MMF Ver 5.2"
Og længere nede i filen står ordet HASH - som jo kunne ligne en morsomhed fra en hacker.....

SKAL JEG GÅ I PANIK ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:15

skyd den

hent hijackthis enten hos www.arlet.dk eller www.spaywaerfri.dk og send den ind - så får du samtidig renset ud i evt snavs så det basker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:17

ps.. min mistanke er at det er en keylogger - så panik du bare

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 31-08-05 12:25

Den index.dat fil er normalt noget Microsoft bruger til holde styr på hvad og hvor du har været på nettet! Spørgsmålet er så om den kan hackes af forskelligt spyware! Jeg vil osse foreslå dig at sende highjackloggen ind til ovennævnte steder dog skal det andet link mirit henviser til være www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:29

tak for den tedd - tastaturet og jeg er vist uvenner - havde ikke selv set det

Godkendelse af svar
Fra : sniperdk

Dato : 09-12-05 01:22

Tak for svaret tedd.