/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
rense æggekoger og miniovn
Fra : wezzler
Vist : 3520 gange
100 point
Dato : 31-08-05 09:56

hello

Hvordan renser man bedst (nemmest) æggekoger og miniovn, som begge er meget "beskidt brune"

Kommentar
Fra : rougsoe

Dato : 31-08-05 09:57

med en blanding af edike og opvaskemiddel

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-08-05 10:08

Bare nøjes med eddiken. Lad det koge op, og du kan børste al svineriet af!

Miniovnen, tja er det fastbrændt - ovnrens. Ellers en klud og vand/opvaskemiddel/knofedt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 31-08-05 11:03

Ved brug af æggekoger, så kom en sjat edike i sammen med den rette vandmængde, så holder det æggekogeren "pænnere".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:56

Tjahhh - jeg blev tosset over at have glemt alt om at købe ind til formålet med ovnen og må sige at cilit bang lever op til forventningerne - en to tre og færdig
Resultatet glimrende !!!!!

Har lige checket med en nabo der bruger det til alt mellem himmel og jord - også ting som æggekoger og selv dyre gryder og pander med belægning - hvor hun dog kører en blød svamp over så der ikke ridses.

Det er ski da både nemt og hurtigt og med gode resultater

Accepteret svar
Fra : vivi1959

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-05 13:45

Hej wezzler.
Til din æggekoger er eddike bedst. Det fjerner kalken, som er årsag til at den er blevet grim. Med hensyn til miniovnen, er brun sæbe et super middel. Smør hele det indvendige ind i sæben (også riste, plader og bradepande) og kom hele ovnen ind i en sort sæk, luk den tæt og lad det sidde et døgn. Vask derefter det hele af med rent vand og en skuresvamp, så har du næsten fået en ny ovn igen. Det skal være den gammeldags, faste brune sæbe.
Mvh Vivi

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 31-08-05 18:22

Tak for svaret vivi1959.

Jeg går igang med det samme

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 31-08-05 18:26

Var så lidt wezzler. Du bliver ikke skuffet over resultatet. Det kan jeg love dig.
Mvh Vivi