/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Taber hår
Fra : bomay
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 31-08-05 08:09

Vores West Highland White Terrier-hvalp har på begge bagben (lårene) slikket/bidt en del hår af, så man begge steder kan se huden, hvad kan dette skyldes? Han er behandlet for lopper, og der er ingen at se.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-05 08:21

Huden kan være tør og skællende, som bl.a. kan skyldes foderet eller shampoo.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 31-08-05 09:39

I disse tider hvor der er skab hos ræve ville jeg gå til dyrlægen og få det nærmere undersøgt.
Skab kan overføres til mennesker. Skabmiden forvolder en voldsom kløe i overhuden, især på den nederste del af kroppen, lemmerne og potterne og på tyndhårede steder på kroppen i øvrigt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-08-05 10:15

Ja det var også min tanke, den med skab. Det kan kun gå for langsomt med at komme til dyrlægen. Jeg fik engang en hund fra et internat, som var fuld af skab...det endte med at jeg måtte aflive hende.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-08-05 11:16

Ja tag en tur til dyrlægen. Han kan også rådgive dig mht foder mm. For hunde får tør hud og "død" pels af forkert foder og derved kan de tabe hårene.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 31-08-05 11:47

Det kan være en art eksem, derfor op til dyrlæge hurtigst muligt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:50

25 har temmelig meget ret i det med eksemen - men andre grunde er jo tilstede - derfor til dyrlægen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 31-08-05 13:32

Afsted med dig - for hundens skyld. Det er jo synd.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 31-08-05 15:37

Ja jeg vil give de andre ret i at det er dyrlægen, da vi jo ikke kan se hunden her, så vi kan jo kun gætte.
God tur og held og lykke.
M.v.h.
KIM

Kommentar
Fra : bomay

Dato : 01-09-05 09:34

Tak for jeres svar. Har været til dyrlæge her til morgen, og det var ikke skab! men højst sandsynligt foderets skyld, så nu afprøves et andet foder i en måned.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 09:39

Jamen så god bedring til vuffi. Vi har selv prøvet det med foderet, og også shampoo, det er bare så synd når hunden hele tiden kradser sig, den har det skidt, og vi andre bliver både irriterede men også urolige.

Kommentar
Fra : bomay

Dato : 01-09-05 16:41

Ja! Men det pudsige er, at han på ingen måde havde det skidt (bortset fra at huden kløede, hvilket jo er irriterende), han spiste, legede osv som altid...overhovedet intet at mærke på ham. Men vi er igang med nyt foder nu, og håber det går over...kan tage op til en måned sagde dyrlægen. Men krydser fingre for at foderet fjerner kløen, så det ikke er noget mere alvorligt han fejler.

Men tak for svarene!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 17:13

En hund viser ikke at den har det dårligt, et meget gammelt instinkt de har, vi er føreren af "flokken" og hvis en i flokken bliver svag bliver den svage udstødt af flokken. Vi har desværre oplevet at miste en hund, fordi den ikke ville vise os hvor syg den var (rolig din hund bliver rask nu, det var bare et eksempel)

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 01-09-05 17:49

Hej bomay.
Din hund har ikke behøves ikke at være syg, for at det klør. Det er lige som hos mennesker vi kan også have eksem uden at være skidt og dårligDet er rigtig din hund har en højer smertetærskel end mennesker.
Held og lykke med dig hund.
M.v.h.
Kim

Godkendelse af svar
Fra : bomay

Dato : 02-09-05 07:45

Tak for svaret Nordsted1. Da du var hurtig på aftrækkeren, og vigtigst: da dit svar stemte overens med dyrlægens, vil jeg give dig pointene.
Også et plus, at du gad tage dig tid til en kommentar EFTER jeg havde været hos dyrlægen - viser omtanke/omsorg og at du virkelig er glad for hunde. Tak!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-05 07:54

selv tak bomay, ordsproget med at hunden er menneskets bedste ven er meget meget rigtigt, jeg kan så for egen regning sige - hunde er den eneste sande kærlighed man kan købe for penge!!!- han er jo glad bare jeg komme ind igen, efter jeg har været ude med skraldeposen