/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Manglende Filer
Fra : Fynboerne
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 31-08-05 07:39

Jeg har et problem, når jeg har fået en mail med et link til en hjemmeside, og vil åbne den, får jeg en melding op, at jeg mangler "C:\Programmer\Fællesfiler\System\MAPI\1030\nt\setup"
På meddelsen er der en jeg kan aktiverer, hvor der står "udfør" men der sker ikke noget.

Hvor finder jeg den igen, eller hvad skal jeg gøre, for at åbne hjemmesiden og ikke få den meddelse?

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-08-05 07:47

Hvis jeg skal lægge et billede af meddelsen ind her, hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 08:06

1030 indikerer at det er et eller andet med dansk at gøre! Måske tegnsættet!
Men gælder det alle links til hjemmesider? Eller er det når du kommer ind på hjemmesiden?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 08:07

Og hvilket mailprogram bruger du?

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-08-05 10:08

Det gælder alle link på mailen, jeg kan ikke komme ind på hjemmesiden af den vej. Jeg har fået en besked om, at der er kommet et svar her på kandu og jeg kan ikke bare klikke på linket, så kommer meddelsen.
Jeg bruger Microsoft Outlook Exspress.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:58

prøv lige at trykke på ctrl eller shift mens du klikker dig ind

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 13:05

Er det winXP du kører med? Jeg bruger osse Outlook Express men jeg har ikke den mappe du eller fil på min computer!
Spekulerer lidt på om du har fået virus/spyware!

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-08-05 14:59

Det er XP jeg kører med og jeg har skiftet internetudbyder og har slettet min Star office 5,2. Kan ikke helt huske om det var, da jeg skiftede udbyder eller da jeg slettede Star Office at problemet startede. Det var næsten samtidig jeg gjorde det.
Jeg bruger AVG Free Edition som virustester.

Til miritdk. Det hjælper ikke at trykke på nogle af de knapper samtidig, jeg får meldingen alligevel.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-08-05 14:59

Det er XP jeg kører med og jeg har skiftet internetudbyder og har slettet min Star office 5,2. Kan ikke helt huske om det var, da jeg skiftede udbyder eller da jeg slettede Star Office at problemet startede. Det var næsten samtidig jeg gjorde det.
Jeg bruger AVG Free Edition som virustester.

Til miritdk. Det hjælper ikke at trykke på nogle af de knapper samtidig, jeg får meldingen alligevel.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 15:20

Ok! Det er sandsynligvis Star office der er problemet så! Kan du huske om den spurgte om du ville slette nogle fælles filer og om du sagde ja? Hvis du sagde ja blir du nok nødt til at installere Star Office igen!

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-08-05 19:15

Kan ikke huske om den spurgte om fælles filer.
Har tænkt på at geninstallere den, men den starter ikke selv op, når jeg sætter CDen i.
Hvordan får jeg den til at installerer, nu vil jeg jo gerne gøre det rigtigt, ellers havde jeg nok bare forsøgt med et eller andet.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-08-05 19:42

Jeg har lige kørt en viruscan med "ewido" og den kom med følgende melding og advarselsblink.

File:   Mozilla.9:C:\Docum..\Bruger\Appli..\Mozilla\Firefox\Profi..\7n1c5..\co..
Infection:   Spyware.Cookie.Falkag
Theat:   Medium

Når jeg trykker på OK knappen ved Remove, kommer meldingen bare igen.

Hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 20:18

Det er en tracking cookie! Ikke grund til den store alarm! Med hensyn til Star Office så prøv at åbne cd'en og led efter en fil der hedder setup.exe eller install.exe? Det er standard indstallerings filer! Eller højreklik på dit cdrom drev og vælg kør?

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 01-09-05 14:56

Tak.
Jeg vil prøve at installere min Star Office og jeg melder tilbage når jeg har gjort det. Håber at det løser mit problem.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 07:11

Hej.

Det hjalp at installere Star Office, nu kan jeg klikke på linket i mailen og straks, popper der en hjemmeside op.

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 09:30

Godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-05 09:35

hvis svaret Dato : 31-08-05 15:20 fra tedd var det der hjalp dig igennem som det lader til så vær sød at acceptere og lukke spørgsmåler

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 09:54

Ups.
Problemet er ikke løst helt alligevel.
Jeg skal nok huske at lukke spørgsmålet, når jeg har det løst endeligt.
Når jeg kun har åbnet min mailboks og så klikker på et link, kommer der en melding nu der hedder:
C:\Documents and Settings\Bruger\Setup.inf
Hvis jeg har åbnet Internet Explorer, kommer hjemmesiden godt nok med det samme.
Jeg har førhen aldrig åbnet Explorrer, for at få det til at virke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 10:04

Er IE din standard browser?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-05 10:35

undskylder for min lukkebemærkning

i stedet for at spilede tiden ville jeg nu afinstallere oe og geninstallere - men det er jo op til én selv

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 12:46

Min standartbrowser er IE,

Hvis det kan hjælpe at afinstallere OE vil jeg da prøve det.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 13:07

Har været inde i Tilføj/fjern programmer og kan ikke finde OE.
Hvordan afinstallerer jeg den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:22

Prøv lige at åbne Internet Explorer! Gå ind under Funktioner > Internetindstillinger > Programmer og sæt flue i Internet Explorer skal kontrollere om den er standard web browser! Tryk på ok og luk IE ned! Så start Outlook Express op op se om linket åbner Internet Explorer!

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 13:32

Til tedd

Har været inde i indstillinger og sat IE som standart browser, men det har ikke hjulpet noget.
Får samme melding om en scriptfil mangler og det er den som jeg beskrev kl. 9.54

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:34

Lyder godt nok som om den Star Office har fjernet en masse fælles filer!

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 13:37

Ja, men hvor finder jeg dem igen.
Jeg har jo geninstalleret SO.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:37

Tror du skal repar både IE og OE
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 13:42

Den vil jeg kikke nærmere på når jeg får lidt mere tid.
God Weekend

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 14:13

I lige måde

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 14:16

Jeg er kommet til:
Gå til den relevante undernøgle i registreringsdatabasen, højreklik på værdien IsInstalled (REG_DWORD), og klik derefter på Rediger.
Kan ikke finde ud af, hvor den er.
Jeg har været i "Kør og skrevet regedit og OK"
Der kommer en masse frem og jeg har kikket, men kan ikke finde det.
Jeg er kommet til et sted, hvor jeg skal have meget hjælp og jeg skal nok have det nøje beskrevet, hvis det er muligt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 14:21

Jeg kommer tilbage senere! Har lidt travlt lige nu

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-09-05 14:23

OK, har tid at vente på hjælp.
Er måske først på igen i næste uge.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 08-09-05 15:58

Jeg har prøvet at være i egenskaber for internettet og under programmer var der et faneblad der hed programmer og der var et ikon med "Nulstil Webindstillinger" og den klikkede jeg på og sagde ja til at nulstille "internet explorre standarter"
Nu er problemet løst.
Jeg kan åbne Explorren ved at klikke på et link i mailen.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-05 17:16

Glimrende Helt klart bedre end at skulle geninstallere, og en løsning så enkel at ingen af os havde tænkt på den!

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 10-09-05 08:08

Tak for svaret tedd.
Selvom det var mig selv der fant en løsning, har du brugt tid på at hjælpe mig og det er jeg glad for.
Jeg vender tilbage, hvis jeg får problemer igen.