/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Min forbindelse stopper
Fra : popper
Vist : 519 gange
200 point
Dato : 31-08-05 00:14

Min forbindelse stopper hvis jeg ikke er på nettet hele tiden har adsl via tdc men tror ikke at det er dem der er skyld i at forbindelsen stopper hvis fek. der har været pauseskærm på så står forbindelsen af og jeg skal genstarte for at etablere forbindelsen kan det evt. være min firewall der driller det er Norman som jeg benytter eller hvis ikke hvad kan det så være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 00:18

kig lige i egenskaber for skærm under fanebladet pauseskærm - strømstyring om du har sat din harddisk til at slukke uden at tænke over det !

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 00:23

til miritdk
Desværre nej

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 00:50

helt ok - bare for at udelukke lige det - ærgeligt at spilde tid hvis det nu var

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-08-05 09:54

Hejsa
Kontrolpanel>>enhedshåndtering>>netværkskort>>egenskaber for dit netkort>>strømstyring
fjern flueben ved "tillad computeren at slukke..............>ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 09:57

dk - du mener sikkert tillad computeren at slukke denne enhed for at spare støm - hvor fluebenet skal fjernes ikke ?

(bare for at forhindre popper i at spørge )

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-08-05 10:01

miritdk>> helt korrekt
må ha mig en ny staveplade.............sorry

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-08-05 10:30

Ak ja , det tages for givet at folk har xp, hvis det er XP skal der vel ikke genstartes, for at få forbindelse.

Hvilken tdc forbindelse har du ? de virker forskeligt.
Kender ikke noget til Norman men det er da muligt at den kan lukke forbindelsen.

Har du overvejet en router/switch, kan lejes af tdc for 24kr./md. den holder din forbindelse åben og sikre også dine ting med en firewall plus at der straks er plads/stik til 4 enheder/pc'er.

der er bare den lille ting ved tdc, at de tager ca.2-300 kr. for oprettelse af lejen.

Og routeren jeg tænker på koster ca. 360-400kr. i butikkerne. du skal så bare selv indstille den.
Men det er nu ikke så svært.

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-08-05 10:34
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 10:35

såvidt jeg husker så har popper da xp natmaden ..... og bruger norman

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-08-05 11:17

Jeg bruger ME, den er online ½sekund efter stikket er sat i routeren.
Det samme med BSD, Linux , og win2000server. XP har jeg ikke, men mener at hvis der skal genstartes så er der et andet problem. .. ME skal for det meste genstartes hvis der ændres i netværksopsætningen.

Hvis popper ikke lige frem bliver hijacket af sin pauseskærm, som Norman så lukker for, for derefter at skulle genstarte for at morman kan genoprette den originale opsætning.
Har du eks. faldet for et af disse popuptilbud om download af pausefisk, eller ligende.?

Men der er vel også i XP's kontrolpanel et modempanel.
syntes at kunne huske at der er en indstilling "afbryd min forbindelse efter xx min. når min forbindelse er indaktiv"

ligeledes er der i outlook express -> indstillinger, et flueben "AFbryd forbindelse når der er hentet post".

Vil lige anbefale:
McAfee Stinger , som tjekker for de mest berygtede vira http://vil.nai.com/vil/stinger/
Kræver download men skal ikke instaleres.

Housecall , en onlinescanner fra TrendMicro, der kan gå hele ens pc i gennem http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Kræver godkengelse af tillidsbevis (active x)

a2hijackfree, godt værktøj til at tjekke og sikre sin pc, men også et værktøj der skal passes på med.
Man kan eks. 'komme til' at udelukke sig selv fra sin pc.
Men som en oversigt over hvad der foregår i pc'er er det godt og overskueligt
Kræver download men skal ikke instaleres.
http://www.hijackfree.com/en/

Alle 3 er gratis.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 11:24

har du i outlook express måske flueben i afbryd forbindelsen efter afsendelse eller modtagelse - under funktioner - indstillinger - fanebladet forbindelse ????

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 11:50

Jeg har haft adsl i flere år uden problemer og det er ikke trådløst.
Til miritdk
Dit sidste spørgsmål der er ikke kryds i det nævnte feldt

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-08-05 12:09

Det jo godt popper, men det er jo ikke en gættekonkurence..
Jeg hopper fra.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 31-08-05 12:12

popper prøv at gå ind og følg denne tråd :
http://www.kandu.dk/dk/spg/57446

ps.. den er afsluttet uden accept men virker

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 12:35

Til miritdk
Ja nu prøver jeg at følge det første råd så må vi se om det virker men jeg har jo ikke været inde og rørt ved nogle flue ben men vi ser hvad der sker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:37

godt

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 13:13

Desværre var det ikke problemet miritdk jeg røg af igen altimens jeg scannede med housecall

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 13:20

Når du så "starter" PC'eren ved at trykke på en tast, gendannes alt, og dit netkort spørger DHCP serveren om en IP, hvorefter serveren svarer tilbage at det har du da, men da netkort har vært slukket, så er informationen gået tabt, og du kan kun genstarte for at få netforbindelse igen, eller køre IPCONFIG/renew i en DOS promt.
Dette læste jeg og jeg starter nemlig ved at trykke på en tast så det må være problemet men hvordan laves dette om så jeg starter pcen ved at trykke på start knappen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 13:20

aha - muligheden for virus eller spyes er da tilstedet - netop som du vist selv har tænkt over

hent hijackthis hos enten www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - scan med den og send loggen ind - så er du helt og aldeles sikker på både at blive fri for evt snavs på din pc og får hjælp undervejs
Så er du på den sikre side hvad det angår i hvertfald.

fortæl lige om det evt er en pauseskærm du har downloadet fra nettet - der kan ligge masser af skidt i jo !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 13:23

jeg har scannet med stinger og den fandt intet ligeledes med Adaware som heller intet fandt og mit Norman reagerer ikke på evt virus så den er clean

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 13:32

prøv at gå i denne computer - hardware - enhedshåndtering -find dit netkort og højreklik - fjern det - og geninstaller det.
Bagefter brug så evt tdc (mener jeg at huske du bruger - deres net support og konfigurer derfra.
netsupport her :http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/search.php?q=netsupport

men det ville sikkert hjælpe dig at få en scanning kørt hos en af de to i forrige indlæg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 13:36

husk lige det er ikke altid vores forskellige små anti et eller andet programmer finder noget - men det gør de som ovennævnt - det er da en god hjælp.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 13:40

Jeg kom som sagt itanke om at jeg for noget tid siden var inde i bios hvor jeg instillede den sådan at jeg bare skulle trykke på en tast for at starte pcen op og som tidligere nævnt så jeg at dette kan afstedkomme konflikt så nu har jeg atter været inde i bios for at rette dette tilbage så må jeg se om dette hjælper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 13:43

ikke særlig smart at bruge bios hvis man er det mindste i tvivl - håber da du finder ud af det - giv ikke op

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 13:59

Jeg ved at det lå her på kandu som tips og tricks så jeg prøvede det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 14:03

ajiiiiii - ikke godt hvis man ikke kender konsekvensen på sin egen pc

ps... hvis du kører en oem version kan det være direkte skadeligt at rette i bios i og med at restore/genindlæsnings cd´erne så ikke kan bruges - !!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 14:12

Tak for svaret miritdk. Når du så "starter" PC'eren ved at trykke på en tast, gendannes alt, og dit netkort spørger DHCP serveren om en IP, hvorefter serveren svarer tilbage at det har du da, men da netkort har vært slukket, så er informationen gået tabt, og du kan kun genstarte for at få netforbindelse igen, eller køre IPCONFIG/renew i en DOS promt.
Du fik ledt mig i den rigtige retning.
Iøvrigt tak for alle de velmenene råd på dette spørgsmål

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 14:16

haha ja lars frohn kan sine ting

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 14:17

HOV !!!!!!!!! glemte at give dig en balle - læs for hulen indlæggene gør du kører videre - mit link var jo det der gav udslaget trods alt

Godt du fik det på plads

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 14:27

Ja undskyld

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 14:29

behøver du såmænd ikke - forstår da godt man har lidt travlt når man gerne vil have det hele til at virke

Kommentar
Fra : popper

Dato : 31-08-05 14:59

Nu kort efter at jeg havde geninstalleret messenger 7,5 slog forbindelsen knuder kan det evt. være messenger der ligeledes er involveret