/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvor er mine explorer ikoner???
Fra : IceCap
Vist : 462 gange
200 point
Dato : 30-08-05 22:20

Jeg har lige købt ny maskine med den nyeste XP præinstalleret, SP2 er kørt ind. Førhen har jeg brugt Win98.

Nu har jeg siddet og installeret forskellige programmer og pludselig har jeg problemer med explorer. Det startede med, at jeg har en ekstern HD, der er delt op i 3 virtuelle diske, når jeg går ind på den ene, er det som om at explorer genstarter og skrivebordet bliver opdateret. Jeg har så opdaget, at genvejene til Explorer mangler på skrivebordet og i proceslinjen. Der er ingen vira på maskinen eller den eksterne HD.

Jeg kan ikke finde mappen indeholdende explorer og ikonet til Outlook Express er ændret.

Hvad sker der???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-08-05 22:40

Prøv at skrive explorer i søg under start eller outlook express og når du så har ikonerne kan du jo trække en kopi over på skrivebordet og derefter selv opdaterer ved at højreklikke på skrivebordet og opdaterer
Mvh sune

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-08-05 23:43

Det har jeg godt nok prøvet.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 23:44

Er der styresystem på den eksterne HD - så må du ikke "køre" programmer fra det styresystem, samtidig med at styresystemet på den faste HD "kører"

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 30-08-05 23:52

Nej, den eksterne er en slave... Explorer virker fint nok, men jeg har ingen genveje. Jeg kan simpelthen ikke finde startfilen, så jeg kan oprette en genvej. Outlookikonet er på plads igen - mærkeligt nok.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 31-08-05 09:03

Internet Explorer:
h-klik på skrive bordet>opret genvej>indsæt denne sti
Kode
"C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"

næste
intast navn (det har den gjort)
udfør
nu har den lavet det flotteste blå e
h-klik på dit nye e > egenskaber >du kan evt ændre der hvor der står start i
start i: "C:\Programmer\Internet Explorer"
til: %HOMEDRIVE%%HOMEPATH%

Det samme kan gøres med explorer (wintast+e)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-05 18:56

incl. " "

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 01-09-05 01:19

Tak for svaret Eyvind. Det var satans! Nu føler jeg mig rimeligt stupid! Min intelligenskvotient må ligge under den åndelige sygekassegrænse!

Den var lige der, SKOVEN, mellem alle træerne!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-05 20:28

Det skal du ikke være ked af - du skulle bare vide hvad jeg nogle gange ringer til vennerne og spørger om.