/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Farven er rød på mine udskrifter?!
Fra : moeller85
Vist : 2450 gange
100 point
Dato : 30-08-05 20:17

Hej

Jeg vil høre hvordan det kan være, at min farvepatron af mærket Peach kun skriver rød eller lyserød ud på billeder??? Min printer er en HP Deskjet 930C, og min farvepatron hedder Peach C6578. Det er altså en uoriginal patron, men derfor skulle den jo ikke kun skrive "lyserød" ud på mine billeder. Jeg har prøvet at kalibrere og rense patronen i et program, der fulgte med til printeren, men altså uden succes.

Håber nogen kan hjælpe mig med at finde en forklaring på dette???

MVH

moeller85

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-08-05 20:20

Lav en testudskrift, der kan du se, om alle farver kører, det lyder som om den blå ikke giver nok.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-08-05 20:21
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-08-05 20:35

Hvor gammel er din farvepatron? Den røde farve er som oftest den der løber tør sidst. Måske skal du bare købe en ny. Prøv så at lave en beregning på pris/kvalitet/holdbarhed/brugstidslængde. Måske det var bedre at købe originale HP produkter selv om de er noget dyrere. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : moeller85

Dato : 30-08-05 20:47

Tak for svarene, men farvepatronen er helt ny. Kan den have lagt for lang tid i butikken?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-08-05 20:52

Ja, det kan den sagtens. Sidst jeg var ude hos min kontor-forhandler i Herning havde de tilbud på HP-farvepatroner. Nu kender jeg sælgeren og han sagde at grunden til at de var nedsat var at de var tæt på at være for gamle. Hvis jeg altså skulle installere og bruge dem NU var de OK, men jeg måtte ikke købe dem til lager.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-08-05 21:27

hvis ikke de vil bytte den, kan du prøve at tage en underkop, og hælde noget alm. husholdningssprit i, og stille patronen i underkoppen, et par timer, og så forsigtigt tørre printerhovedet af med en fnugfri klud og prøve den i printeren igen..

Melander

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 21:36

En lille forsigtig..........har du taget beskyttelsestapen af patronen inden du satte den på plads.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-08-05 22:11

Prøv kogende vand i 2 min. men det er sjældent alle de fix faxerier, holder ret længe.
Dyserne er tørret ud, når du så prøver alle de tricks her, åbner de sig en smule, men lukker sig hurtigt igen.
Køb en original, køb også original papir der passer til printeren, så får du det optimale billede, uden farveforskydninger,
og drop outs fra patronerne. I det lange løb vil det spare dig for en bunke ærgelser.
Jeg ved godt originalpatroner, og papir er dyrt, men der er ingen alternativer, stol på det.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-08-05 22:13

Havde lidt af samme problem med en farvepatron til en Epson lige forleden
---------------------------------
Den var købt hos THansen og da jeg fandt ud af at dysehullet til den blå farve enten var tilstoppet eller der ganske enkelt ikke var blå farve påfyldt, så skal det også siges at jeg uden vrøvl, omgående fik den byttet
----------------------------------------
iøvrigt synes jeg, i alt fald her hos mig, at hvis man printer f.eks Foto´s så er det altid den røde der først bliver brugt op - min skriver altid blåt til sidst
hvis du har prøvet diverse medfølgende renseprocedurer flere gange uden held, så ville jeg henvende mig der hvor du har købt den - og klage
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-08-05 22:16

Eyvind -> Hvid ikke havde hun da heller ikke kunnet lave den røde farve. VEL?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 22:38

En halv tape så..........

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 30-08-05 22:55

hejsa.. Peach er i nogle kopikredse kendt som noget værre skidt.. har selv forhandle dem engang.. (Er det ikke kun COOP nu??)

Jeg mener nu ikke altid at originale patroner er bedst, men ok.. en smagssag..

tag patronen med til forhandleren, sammen med en udskrift. Så skulle de meget gerne bytte den... (læs: SKAL)

Håber du får det løst

Lyhne1