/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Corolla (fra '94-'97)
Fra : fisherprice
Vist : 554 gange
500 point
Dato : 30-08-05 19:20

Hej

Skal have mig en corolla fra midten af 90'erne, og det skulle gerne være en 1.6'er.

Nogen der har en kommentar til en sådan - specielt kontra 1.3'eren for der er ikke mange 1.6'er.
Nogen der kender noget til benzinforbruget på de 2 biler? - den dagligekørsel bliver en blanding af motorvej og bykørsel - 60-70km hver dag.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 30-08-05 20:18

Synes du skulle vælge en corolla 1,6 gsi. Go og stabil bil. billige i reservedele og køre godt. De har også nogle ok fornuftige priser.
Du kan også vælge den standarde corolla 1,6 XLI. Den har bare ikke servestyring og andre ekstra faciliteter.

Kommentar
Fra : trol413

Dato : 30-08-05 21:49

Hej

Jeg har kørt Toyota i 30 år. Du kan rolig købe en Corola, det eneste minus de har er de modeller som har tolv ventiler har tendens til at bruge motorolie. Uanset motorstørrelse må vi max kører 80 eller 130 km/t. ellers koster det klip fra på torsdag. Med 60-70 km pr. dag ville jeg overveje en dieselbil??????? FDM siger det kan betale med et forbrug på mere end 15.000 km/år. I øjeblikket kører jeg Toyota Yaris diesel 24-26 km/l uden at køre med uldsokker.

trol413

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 31-08-05 19:47

max hastighederne er korrekte, men det er bare lidt træls at bruge en lille time på at overhale en lastbil der kører 70km.

Diesel er udelukket - tror faktisk heller ikke corollaen laves i andet end benzin. synes ikke jeg vil ofre det det koster at købe en diesel bil der også er dyre i rep. desuden kører jeg også kun max 15000kr om året, så den ligger alligevel på grænsen.

nogen der har en ide om benzinforbruget på de to biler?

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 03-09-05 19:05

Ingen der har bud på benzinforbruget på de to biler? Er en 1.6 egentlig meget dyr i at køre i i byområde? (har jo 114hk, hvilket for mig umiddelbart lyder af meget benzin...)

gsi, hvad er det i forhold til f.eks. galla?

Accepteret svar
Fra : trol413

Modtaget 500 point
Dato : 03-09-05 20:24

En gsi er luksusugaven med en kraftiger motor (anden motoropbygningso mgodt kan bruge lidt mere benzin) nærmest en sportsvognsudgave.
"Galla" fåes som regel både i en 1,3 l motor (omkring 82 hk) og 1,6 l (omkring 96 hk) den har f.eks. elektriske vinduer, andet indtræk og noget mere som ekstraudstyr.

trol413

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 04-09-05 10:37

troede faktisk at 1.6'eren havde 114hk uanset?!

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 17-09-05 17:21

har ledt og ledt, men kan ikke finde en corolla 1.6 der er fornuftig!

Hvis man nu sammenlignede bilen med en golf 1.6 (her kunne diesel evt. komme på tale), hvad så? - er dette et godt alternativ?

HAr ladet mig fortælle at golf er lidt dyre i reservedele og lidt oftere skal på værksted....

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 18-09-05 19:36

Tak for svaret trol413.