/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP Luk computeren.
Fra : Toby14dk
Vist : 481 gange
70 point
Dato : 17-10-02 12:02

Haløjsa nu står jeg så over for et lille problem igen.. (Hver gang jeg lukker min computer, ved at gå ned i start og trykke luk computeren og så ok som i jo nok ved..)

PROBLEMET :

Mit problem er at min computer genstarter i stedet for at lukke som jeg beder den om..

Jeg kører med Win. Xp og har fået fortalt at det er et kendt problem (altså en brist/ustabilhed i XP) men hvis det er et kendt problem findes der så en løsning??

Hilsen Toby14dk.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-10-02 12:09

For at slå "Avanceret strømstyring" til gør du følgende :
Åbn egenskaberne for skærm (dobbeltklik på "skærm" i kontrolpanelet)
Klik på fanebladet "Pauseskærm"
Klik på knappen "Strømstyring..." nederst på siden.
Klik på fanebladet "APM"
Sæt flueben i "Aktivér Avanceret strømstyring".
I nogle tilfælde er dette ikke nok, men så kan registreringsdatabasen hjælpe :
Husk også at checke om denne funktion eventuelt er slået fra i BIOS.

Åbn regedit.exe

Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Her finder du værdien PowerdownAfterShutdown (ellers tilføjes den som strengværdi REG_SZ).
Indholdet sætter du til 1 for at aktivere funktionen, og 0 for at slå den fra igen
Genstart maskinen for at ændringerne træder i kraft.

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-10-02 12:10
Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 80 point
Dato : 17-10-02 12:17

Du har selvfølgelig prøvet den med "Avanceret strømstyring", opdaterede drivers og sat din antivirus til IKKE at autoscanne floppy.
tråden har tidligere være oppe i dette forum: http://www.kandu.dk/dk/spg/7155

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 13:34

>"Toby14dk" <Toby14dk.news@kandu.dk> wrote
> Mit problem er at min computer genstarter i stedet for at lukke som jeg
> beder den om..

Hej,

Tag et kik på: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

Det kan være du kan finde inspiration.

Mvh.
Jakob

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 07-01-03 18:46

Det har taget lidt tid at acceptere dit svar det må du undskylde jeg troede at jeg havde accepteret dit svar så idag D.7 Januar faldt jeg tilfældigvis lige og ''den her'' Min Computer virker nu igen jeg fandt ud af at det var pg. af min mus (En logitech mus) da jeg afinstallerede driverne til den virkede min computer igen...

Så tusin tak Hilsen Tobias.