/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Carlslund, Groth, Lange m.m
Fra : Carlslund
Vist : 1305 gange
200 point
Dato : 17-10-02 10:51

Hej

Jeg søger i forbindelse med slægtsforskning på navnet Carlslund, andre navne som Tønder, Lange, Gedske, Esmidt v. Hensel, Berg, Groth, Flemmer, von Westen, Bernth, Fix, Crone, Haagensen, Beck, Kellerman, Thestrup, Fischer, Høeg, Storm, Ludvigsen, Fluger, Deleschky, Knie, Niclassen, Omøe, og en del sen-navne der går med.

Har du/i en af disse navne på en slægtstavle, hører jeg gerne. Også godserne Skovsmose, Løijtved, Løgismose, Kjersgaard, Flintholm og Rødkilde har min interesse.

Alle med efternavnet Carlslund enten som for-efter eller mellemnavn.

Mvh.

Sanne Borgstrøm Andersen

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 210 point
Dato : 17-10-02 11:35

Specielle navne er "nemme" at søge på Internettet, og ved mindre specielle navne, kan du sætte +slægt+født sammen med navnet.....du kan trykke på linksene og se i søgefeltet

Navne:
Gedske: http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=any&q=Gedske+%2B+sl%C3%A6gt+%2B+f%C3%B8dt
von westen: http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=da&q=von+Westen&phrase=on
Fix: http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=any&q=Fix+%2B+sl%C3%A6gt+%2B+f%C3%B8dt
Deleschky: Intet resultat
Flemmer: http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=da&q=Flemmer

Godser
Skovsmose gods: intet resutat
Løijtved gods: intet resultat
Løgismose gods: http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=da&q=L%C3%B8gismose+gods&phrase=on
Kjersgaard gods: intet resultat
Flintholm gods: http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=any&q=Flintholm+gods&phrase=on
Rødkilde gods: http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=da&q=R%C3%B8dkilde+gods&phrase=on

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 18-10-02 08:26

Hej E.P.

Tak for dine link´s eller henvisninger. Jeg har dog selv inden jeg skrev indlægget kikke i diverse databaser og søgt slægtsnavnene på de forskellige søgedatabaser.

Det jeg er interesseret i, er kontakt til andre der er igang med slægten. Måske ja for at slippe for lidt af det omfattende forskningsarbejde ved at kunne udveksle oplysninger med en anden. Jeg synes selvfølgelig det er spændende at forske, men det er jo meget tidskrævende og omfattende og man kan jo lige så godt hjælpe hinanden.

mvh.

Sanne

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-10-02 09:33

Hej Sanne

har du evt. også prøvet denne database... -->
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

der kom en del frem ved søgning på carlslund...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 15:11

On Thu, 17 Oct 2002 08:51:09 GMT, "Carlslund"
<Carlslund.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg søger i forbindelse med slægtsforskning på navnet Carlslund, andre
>navne som Tønder, Lange, Gedske, Esmidt v. Hensel, Berg, Groth, Flemmer,
>von Westen, Bernth, Fix, Crone, Haagensen, Beck, Kellerman, Thestrup,
>Fischer, Høeg, Storm, Ludvigsen, Fluger, Deleschky, Knie, Niclassen,
>Omøe, og en del sen-navne der går med.

Sanne, du finner flere av disse navn i mitt register, på
http://home.online.no/~nermo/slekt/surnames.html

Per Nermo
nermo@online.no

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-10-02 16:45

Haagensen har jeg i min slægtstavle, men der mange slægter med Haagensen, så
det er ikke sikkert, der er slægtsfællesskab.
Mine forbindelser begynder i 1860, da min oldefar Niels Haagensen
(Håkonsson) indvandrede fra Sverige. Han bosatte sig i Kejlstrup ved
Feldballe og arbejdede som herskabskusk på Møllerup gods.
Hilsen
Svend Haakon

"Carlslund" <Carlslund.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:yIur9.118827$Qk5.5075066@news010.worldonline.dk...
| Hej
|
| Jeg søger i forbindelse med slægtsforskning på navnet Carlslund, andre
| navne som Tønder, Lange, Gedske, Esmidt v. Hensel, Berg, Groth, Flemmer,
| von Westen, Bernth, Fix, Crone, Haagensen, Beck, Kellerman, Thestrup,
| Fischer, Høeg, Storm, Ludvigsen, Fluger, Deleschky, Knie, Niclassen,
| Omøe, og en del sen-navne der går med.
|
| Har du/i en af disse navne på en slægtstavle, hører jeg gerne. Også
| godserne Skovsmose, Løijtved, Løgismose, Kjersgaard, Flintholm og
| Rødkilde har min interesse.
|
| Alle med efternavnet Carlslund enten som for-efter eller mellemnavn.
|
| Mvh.
|
| Sanne Borgstrøm Andersen
|
| --
| Leveret af:
| http://www.kandu.dk/
| "Vejen til en hurtig løsning"
|

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 20-10-02 09:02

I skal alle have tak for jeres oplysninger. Nu har jeg noget at arbejde videre med. Jeg fandt en del mulig slægt på Per Nermo´s hjemme side og linkene var rigtig gode.

Jeg kikker jævnligt på familysearch og DDA sider i håb om at finde noget, men der findes jo så mange muligheder idag og man kender langt fra de fleste.

mvh.
Sanne

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 29-10-02 00:58

Min bedstefar hed Vilhelm Groth og var født omkring 1860-65 formentlig i omegnen af Sorø. Han var snedkermester i København under 1. verdenskrig. Gift med Anna Mogensen. Hvis du vil vide lidt mere kontakt mig på nma4115@vip.cybercity.dk

mvh. Henning Groth

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 29-10-02 00:59

Min bedstefar hed Vilhelm Groth og var født omkring 1860-65 formentlig i omegnen af Sorø. Han var snedkermester i København under 1. verdenskrig. Gift med Anna Mogensen. Hvis du vil vide lidt mere kontakt mig på nma4115@vip.cybercity.dk