/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikrings Bevis
Fra : Fasanvej
Vist : 1323 gange
50 point
Dato : 30-08-05 02:37

Hej

Om kort tid skal jeg ud og købe bil nr. 2. Bil nr.1 har jeg forsikret i Forsikringsselskabet Fyn .
Mit spørgsmål er skal jeg have fat på et forsikringsbevis for at forhandleren kan få plader til bilen . Eller er det kun hvis man køber af en privat .

Mvh
Fasanvej

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 30-08-05 06:18

Ja man skal altid have et forsikringsbevis ved ansøgning/køb af plader
Mvh K.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-05 07:10

Enhver forhandler har forsikringspapirer liggende fra diverse forsikringsselskaber. Du skal selvfølgelig underskrive forsikringspapirer, inden der bliver udleveret plader. Motorkontoret udlevere ikke plader uden at bilen er forsikret.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-08-05 07:15

Forsikringsbevis udleveres fra det selskab man ønsker bilen forsikret i. kan også fås hos autoforhandler - hvis han ligger inde med det fra det pågældende selskab. Forudsætningen for at få nr-plader er, at der ALTID afleveres et forsikringsbevis. Nr-pladen er i sig selv et bevis på, at der er ansvarsforsikring på bilen - også selv om man ikke skulle have betalt ansvarsforsikringen, dvs, forsikringen hænger aldtid på den, indtil forsikringen er betalt, eller politiet har hentet nr-pladerne. Skulle der ske noget hvis man ikke har betalt forsikringen, kan forskringsselskabet kræve erstatning for evt. skade efterfølgende.

Kommentar
Fra : kennethskou

Dato : 30-08-05 08:30

Med alle de nye små forsikringsselskaber og forsikring gennem bank, fagforening m.m. er det blevet meget vanskeligt som forhandler at ligge inde med forsikringsbeviser til alle.
Det vil derfor altid være en god ide selv at medbringe et forsikringsbevis.

Kommentar
Fra : kennethskou

Dato : 30-08-05 08:31

Med alle de nye små forsikringsselskaber og forsikring gennem bank, fagforening m.m. er det blevet meget vanskeligt som forhandler at ligge inde med forsikringsbeviser til alle.
Det vil derfor altid være en god ide selv at medbringe et forsikringsbevis.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-05 10:51

Citat
Nummerpladen i sig selv er et bevis på at der er ansvarsforsikring på bilen.
også selv om man ikke skulle have betalt ansvarsforsikringen, dvs, forsikringen hænger aldtid på den, indtil forsikringen er betalt

Den vil jeg gerne lige have uddybet, for det er da stik mod almindelig praksis i systemet

Der går ikke særlig længe hvis man ikke betaler sin lovpligtige ansvarsforsikring, før politiet får besked om at inddrage nummerpladerne, fordi der netop ikke ikke længere er dækning på grund af manglende betalt forsikring.

Fasanvej, du har sådan set fået svar, men igen, du skal have et forsikringsbevis fra det selskab bilen skal forsikres i.
Du kan ikke automatisk gå ud fra, at forhandleren har det liggende, men det må du så tale med vedkommende om til den tid.

Og så en lille biting, til det med at nummerpladerne er bevis for at der er forsikring.....Det er det her i DK(når forsikringen konstateres betalt) og i visse andre lande.
Men ved evt. kørsel i udlandet, er nummerpladerne ikke bevis nok. Der skal man fra forsikringen have en attest der hedder et Grønt Bevis, at have med i bilen som dokumentation for at der er lovpligtig ansvarsforsikring på bilen.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-08-05 00:40

Du skal bruge beviset til at få vognen omregistreret i dit eget navn.

Godkendelse af svar
Fra : Fasanvej

Dato : 01-09-05 01:04

Tak for svaret hawaii7.