/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Dukkehus A/S
Fra : Camillasmoster
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 30-08-05 00:16

Jeg vil blive glad, hvis I har nogle gode idéer til alt tilhørende dukkehuse.

F.eks. hvis du/I har en form til støbning af tagsten.

Det kan også være, at du/I har fundet på et eller andet smart, som vi andre kan få glæde af.

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 01:19

tjahhh sådan i det små leger jeg lige pt med at lave tapet på pc´en og det er en fortrinlig ide åbenbart

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 01:45

Tjah! Pigebørn klæder dukkerne på, drenge klær dukkerne af! Nåeh det var andre interesser?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 01:47

DER tager du fejl tedd - dukkerne er temmelig ligegyldige

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 01:49

Kommer an på din alder, mirit!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 01:52

og det kan du tale med om tedd ???? (der er ski da ikke tvivl om hvorfor piger ønske sig dukker - de er nemme at bytte med biler og racerbaner )

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 02:01

Hi hi, og her startede jeg tråden i Andre Interesser, hm - var det nu en god idé?

www.123hjemmeside.dk/Dukkehus_AS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 02:04

åbenbart ikke

har været inde og kigge - kanon med den side. Hvor stort er huset ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 02:06

kan du finde på noget man kan bruge til at lave rammer til minimalerier med ????

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-08-05 08:20

med hjemmesiden Hanne, den er blevet rigtig god

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-08-05 08:39

Miritdk, hvad med tændstikker til rammerne??

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-08-05 08:45

Hanne, man kan købe noget flydende gummi så man selv kan lave støbeforme, ellers kan du måske bruge en gammel øjenskyggebeholder .......men øhhh, så er det ikke sikkert du kan få materialet ud igen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-08-05 08:47

Miritdk, eller ståltråd med perler på

Hanne, ellers kan du da bare lave et stråtægt hus

.......Hmm...må hellere se at komme på arbejde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 10:28

Oh, nu kom der gang i det

Helt smalle lister til ramme på minimaleri.

Pap og karton - lægges lag lag på til den tykkelse, du vil have og kan laves af alverdens forskelligt papir, karton eller pap.

Bølgepap, elefanthud, bomuldspapir - you name it! Eller mal den selv eller print noget ud eller eller eller........

Men der her skulle jo egentlig foregå på min hjemmeside

Nå, vi trækker den liige lidt endnu...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-05 10:30

Hvad med Pejs og elevator?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 10:34

Jah, laver du så mekanikken til elevatoren?

Pejs, det har jeg jow jow

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 10:36

" med hjemmesiden Hanne, den er blevet rigtig god"

Tak Toupie!

Men på sigt kunne jeg godt tænke mig at lave en "rigtig" min hjemmeside.

Så kan jeg jo få mit eget design, æ ou...

Såh, hvis du stadig har lyst til at lave den, såh.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 10:38

Jeg har overvejet det med stråtag...

Og ispindeender - sjovt ord

Jeg har sendt en mail til Frisko - men de læser ikke deres mails.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 10:42

Har også sendt en mail til MiniTegl - de har alt indenfor tagsten og mursten til dukkehuse og minibyer.

Men uha, det bliver meget dyrt, hvis jeg skal købe tagsten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 10:49

ALTSÅ.... de rammer kan laves jajaja ved det - men den nemmeste løsning synes jeg ikke ligger lige for - endnu
Små flade trælister skal det være - og så kunne det jo være sjovt at netop designe og lave i papmaché (har jeg engang gjort - møgbesværligt - men flot da der kom "guld" på - lol)

Hanne frisko er ikke de eneste - prøv nogen der er til at tale med

OHOOOO - nu fik jeg en besked via mess... rammer og gulve af de forlimede kanter til køkkenborde osv - der skal stryges på - jamen smart .... og ikke særlig sjovt haha.

ISPINDE..... bruges med held til at lave hegn om dukkehushave - klippes af så rundingen forsvinder og har rette højde .........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 10:51

ide til billeder - miniaturefoto/miniaturemalerier osv - vi har miniaturer af få af min fars malerier liggende fra datterens dukkehus - mere held end forstand

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-05 11:09

De der ispinde kan man som regel købe i hobbybutikker til små penge.

Billedrammer, der kan man være heldig at finde på loppemarkeder o.s.v. små rigtige gamle billedrammer af metal helt ned i "pasfotostørelse".
Du ved fra dengang hvor det var moderne at bedstemor havde billeder af hele "klanen" hængende på væggen over fjernsynet

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 11:14

Du kunne jo f.eks finde et billede af Mona Lisa på nettet og så sætte størrelsen ned så det passer til rammen og printe det ud!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 11:43

mere tips til billedrammer:
de findes jo lige foran os - næsten alle steder hvor der sælges foto effekter har de bittesmå rammer - nogen steder "anetræer" - og der er rammerne jo perfekte - men et eller andet sted vil jeg nu nok lige se om man selv kunne lave noget

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 11:45

Jamen, jeg har da også fundet filmplakater i ministørrelse.

Jeg har netop tænkt mig, at scanne nogle gamle anefotos ind og køre dem ned til mini.

Da jeg fandt huset frem fra loftet, var der jo også nogle møbler mm. Heriblandt var der to billeder med fine rammer(desværre plastik).

dova - jeg har galleri i entréen (den store ) af både venner og familie.

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 11:50

Tak for svaret tedd.

Dén med elevatoren er sjov

Jeg lukker ? nu, for I skal jo ind på mit site, æ ou?!

Så håber jeg, at jeg kan gemme alle tips og idéer derfra!

Tak for livlig idé-udveksling - vi ses på sitet, ikk'?!!!

www.dukkehus_as@123hjemmesider.dk

Knus
Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 11:51

50´er plakater det ene sted og uptodate andre

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 11:53

Jeps! Ind på sitet miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 11:55

hanne for filan da - nu lukker du igen midt i det hele

hmmm - tror den gratis reklame for hjemmesiden lige skal overvejes

tedds idé om elevator er faktisk ret sjov - indrømmer jeg sad og spekulere i snoretræk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 14:01

Udenpå muren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 14:05

nope - og dog god idé

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 14:08

Man skal jo gerne kunne få beboerne op på første sal, eller ned!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 14:12

æw tedd du er også dum - dukkehusdukker kan flyve at du ved et

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 14:17

Nå ja! Ser dem tit om natten uden for mit vindue!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 14:18

Hi hi, jeg havde først tænkt mig at lave køkkengulvet af små strandsten - men tænkte så, at det kan man jo ikke gå på

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 14:19

, hallucinationer, tedd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 14:19

man kan da godt gå på det - bare ikke særlig rengøringsvenligt - og så er der jo lige det med de flyvende dukker

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 14:21

Njah, ikke bedstemor/far...

Gui! Skal man gøre rent i dukkehuset.... som om jeg ikke har nok!

I skulle se mit virkelige hjem... her trænger!

Men jeg har jo ikke tid til den slags udenomsaktiviteter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 14:22

hørt !!!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 14:24

Så, nu SKAL jeg ud at vande mine blomster i gården i det dejlige vejr.

Jeg hár nu været ude at gå en laang tur - der skal jo energi til dukkehusbyggeriinspirationsudfoldelser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 14:25

guiiiiiiii e der vejr udenfor ????????? DET må jeg lige undersøge

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 19:23

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-08-05 23:15

Hanne selvfølgelig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 23:44

hah - vejret vandt over dukkehus tankerne idag - og så har jeg lige stået og gloet på 4 dele hus der gerne skulle blive til et helt - hmmmmm - nå går jo nok.

Til gengæld kom min datters far forbi og fik reddet min nye elektriske plæneklipper så den kan bruges igen - det er jo bare såååååååå herligt - havde helt opgivet at få den lavet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 23:51

Ja, man mangler en handyman now and then!

Hvor bliver dine gode idéer af inde på min hjemmeside???

Der er slet ikke nogen, der har sendt en hilsen eller noget - lige med undtagelse af Eyvind - men det er læænge siden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 23:58

ingen hilsener - joda - det var det første jeg gjorde nå !!!!!!!!!!

Skal nok komme ind med noget før eller senere - er stadig lidt i standbye jo - men det kommer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 00:30

Jam, hvor er den henne???

Jeg har noget at leve op til!
Har kikket flere sider ud - hold da op!

Jeg bliver inspireret!

Så nu skal jeg bruge al min tid på dukkehus og hjemmeside - pyh ha...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 00:37

hahaha - skal jeg virkelig skrive igen ?????

Jeg skal ikke bruge al tiden på dukkehus - har lige vurderet lidt på de fire og hmm - skal huske slibepapir og lim imorgen - ellers går det galt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 00:41

ny besked sendt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 00:49

jooo forresten - vil vide hvor du har idéen med at lime på med lak - den har ingen tænkt på her

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 01:54

Idéen med at lime med lak fik jeg, da jeg havde noget gammelt lak fra fordums tid - jeg ved ikke, hvor gammelt det er.

Men jeg syntes, det var så sejt, at jeg tænkte, at det sikkert kunne lime også. Men jeg får indimellem kun noget fedtstof, som trænger igennem papiret - selvom jeg rører rigtigt godt, hmfr...

I morgen vil jeg købe noget bedre lim, der ikke kan trænge igennem papiret!

Der kommer et tidspunkt i enhver kvindes liv, da hun må sige - køb noget ordentligt lim!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 08:20

Hvor længe har du tænkt at være 45 år? Hvad med lige at skrive linket til hjemmesiden ind i din Kandu profil forøvrigt?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 09:03

Ups tedd #-X

Jeg regner med, at være 45 lige til jeg flytter i en ét-værelses med låg

Uh, så morgenfrisk du er

Tak for'et, tedd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 09:04

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 09:14

Kan ikke klikke på linket, men ellers en god profil

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 09:17

Nu skulle det virke!

Tak for'et!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 09:45

Jep

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 10:41

bvadr - i er for morgenfriske altså - - men godformiddag til jer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 10:46

At jeg er oppe, betyder ikke, at jeg er frisk

God formiddag til dig oz!