/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Isolering med lecanødder
Fra : viffer8811
Vist : 3641 gange
50 point
Dato : 17-10-02 01:56

Jeg skal til at isolere mit MEGET kolde stuegulv, der er krybekælder under, ca. 30-40 cm, og da jeg har en stue på 55 kvm. ville jeg gerne slippe lidt "let" over det. Derfor, vil det isolere nok bare at fylde det hele op med lecanødder/ærter eller er der for lidt "varme" i dem? Hvad er der ellers af muligheder, der skal senere laves gulvvarme og jeg vil ikke støbe gulvet. På forhånd tak.

NS

Accepteret svar
Fra : wolfman

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-02 08:48

Leca nødder er meget fint til isolering, og hvis du fylder hulrummet ud med dem, bliver der aldrig koldt ved gulvet mere.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 17-10-02 10:34

Problemet er bare fugt!! For nogle år siden talte jeg med en "ekspert" og han sagde at det var ligesom at prøve i lotteriet, det kan ske at gå godt, eller det kan gå rigtig skidt. Vi skal selv til det samme her til foråret og vi tager konsekvensen af det. Vi brækker hele gulvet op, lægger strøer, plastic, og isolering ned. Men det er selvfølgelig op til dig selv hvad du tør Det kan ske at du om ca. 5 år skal til at rydde hele molevitten.

Kommentar
Fra : xerxes01

Dato : 01-11-07 15:08

Hej,
Du er der så gået fem år (næsten på datoen) hvordan er det så?
Har du "viffer8811" fået isoleret med leca nødder og fungere det?

Jeg går selv med de samme tanker, men vælger temmelig sikkert "bare" at:
- Fjerne gulvbrædder
- Montere galvaniseret gråd på undersider af strøerene
- Ligge Rockwool eller lignende isolerignsmateiale ovenpå (har ca. 16 m3 liggende på loftet i stald)
- Montere dampspær (plast)
- Ligge andre gulvbrædder/plankegulv ovenpå.

Er det en brugbar løsning??

Kommentar
Fra : xerxes01

Dato : 01-11-07 15:08

Hej,
Der er nu gået ca fem år (næsten på datoen) hvordan er det så?
Har du "viffer8811" fået isoleret med leca nødder og fungere det?

Jeg går selv med de samme tanker, men vælger temmelig sikkert "bare" at:
- Fjerne gulvbrædder
- Montere galvaniseret gråd på undersider af strøerene
- Ligge Rockwool eller lignende isolerignsmateiale ovenpå (har ca. 16 m3 liggende på loftet i stald)
- Montere dampspær (plast)
- Ligge andre gulvbrædder/plankegulv ovenpå.

Er det en brugbar løsning??