/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Efterlysning af VW Golf RM21334 - gode r~
Fra : malenej
Vist : 390 gange
20 point
Dato : 17-10-02 01:00

Hej,
jeg vil bare høre om der er nogle der har gode råd når man nu går rundt og savner sin bil, der snart har været væk i 4 uger.... Hvor ville I annoncere henne? Jeg har annoncer på dba.dk og crimecode.com

Kender I andre oplagte annonceringssteder?

Det er en hvid VW Golf Manhattan 1,8 og den blev stjålet fra Stamholmens (Hvidovre) parkeringsplads fredag d. 20/9 mellem 8.30 og 16.00. Desværre havde jeg ikke råd til at have den kaskoforsikret, hvilket jeg selvfølgelig er vældig trist over pt.

Særlige kendetegn: Soltag, 3 dørs, VW mærke sidder omvendt på bagsmækken, 15" alufælge,
reg. nr. RM 21 334, mangler radio, blåt DK skilt på bagsmækken med gule stjerner.

Er det oplagte steder at lede efter bilen? Måske har nogen kendskab til et sted sådanne biler efte lades???
Eller hvad?

HJÆLP!!!!! - og på forhånd tak,
/en trist (forhenværende???) bilejer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 02:34

> Desværre havde jeg ikke råd til at have den kaskoforsikret,

Jeg er nysgerrig, hvor lidt værd skal en bil være før det ikke kan betale
sig at kaskoforsikre den. Jeg ved godt det er meget individuelt, men lad mig
så høre _din_ mening. Jeg ville personligt sige omkring 60.000-80.000 kr for
en ganske almindelig personbil...

Mvh

Emil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 06:36

Emilio wrote:
> Jeg er nysgerrig, hvor lidt værd skal en bil være før det ikke kan
> betale sig at kaskoforsikre den. Jeg ved godt det er meget
> individuelt, men lad mig så høre _din_ mening. Jeg ville personligt
> sige omkring 60.000-80.000 kr for en ganske almindelig personbil...

Det er jo afhængigt af hvad forsikringsselskaberne kræver i forsikring.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
http://www.MandeZonen.dk når du er træt af
"Tidens Kvinder" og trænger til at vinde 100.000 kr.
Indhold til dit site = http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 07:46

> Jeg er nysgerrig, hvor lidt værd skal en bil være før det ikke kan betale
> sig at kaskoforsikre den. Jeg ved godt det er meget individuelt, men lad
mig
> så høre _din_ mening. Jeg ville personligt sige omkring 60.000-80.000 kr
for
> en ganske almindelig personbil...

Jeg har en T4 der er ca. 40k værd. Jeg har valgt ikke at kasko'e den, da det
vil koste ca. 4k om året. Og med den selvrisciko og bonustab jeg har ved min
forsikring (GF), vil den skulle udsættes for en skade på over 8k før det vil
kunne betale sig at bruge forsikringen.

/KN

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 08:10

"Emilio" <emil@jensen.tf> wrote in message
news:3dae1356$0$3359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Desværre havde jeg ikke råd til at have den kaskoforsikret,
>
> Jeg er nysgerrig, hvor lidt værd skal en bil være før det ikke kan betale
> sig at kaskoforsikre den. Jeg ved godt det er meget individuelt, men lad
mig
> så høre _din_ mening. Jeg ville personligt sige omkring 60.000-80.000 kr
for
> en ganske almindelig personbil...

Hmm, det er vist ret individuelt. Noget andet som jeg undre mig lidt over
er, at mange af ikke bruger bare en minimal sikring af bilen, det gælder
både nye og gamle, her tænker jeg på de gule/røde ratlåse som man kan købe.
Umiddelbart mener jeg det er fuldstændig hovedløst ikke at bruge denne form
for sikring som ikke koster noget særligt, er heller ikke svær eller
tidskrævende at bruge men har en rigtig god præventiv effekt.
Hvordan kan det være ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 08:19

"Emilio" <emil@jensen.tf> wrote in message
news:3dae1356$0$3359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Desværre havde jeg ikke råd til at have den kaskoforsikret,
>
> Jeg er nysgerrig, hvor lidt værd skal en bil være før det ikke kan betale
> sig at kaskoforsikre den. Jeg ved godt det er meget individuelt, men lad
mig
> så høre _din_ mening. Jeg ville personligt sige omkring 60.000-80.000 kr
for
> en ganske almindelig personbil...

Hmmm... Jeg HAR prøvet at et autoværn sprang ud foran mig. Jeg HAR prøvet at
bilen blev stjålet, ridset og rippet. Begge gange var med kasko. Jeg HAR
prøvet at blive torpederet i en rundkørsel af en der prøvede at snige sig
uden om. Der var ikke kasko på. Så nu har jeg selv tegnet kasko på
OpelMega'en - særlig efter der er lagt lidt musica i den...

Ansvar kostede ~6000 om året, med kasko ~9000 om året. De 3k ville jeg IKKE
spare kontra at være p** bange...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 08:57

"hl" <hljensen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:gntr9.17$ir2.381@news.get2net.dk...

> Hmm, det er vist ret individuelt. Noget andet som jeg undre mig lidt over
> er, at mange af ikke bruger bare en minimal sikring af bilen, det gælder
> både nye og gamle, her tænker jeg på de gule/røde ratlåse som man kan
købe.
> Umiddelbart mener jeg det er fuldstændig hovedløst ikke at bruge denne
form
> for sikring som ikke koster noget særligt, er heller ikke svær eller
> tidskrævende at bruge men har en rigtig god præventiv effekt.
> Hvordan kan det være ?

Også noget der undrer mig. Jeg har to biler, den ene med kaso og den anden
uden, og da den uden ikke er mange kroner værd har jeg valgt ikke at have
kasko. Til gengæld jeg en ret effektiv startspærre (fortæller naturligvis
ikke mere om det her .. :) ) og en stor ratlås. Det er da det mindste man
kan gøre. Det koster jo peanuts i forhold til at miste bilen.

Vh. Anders Møller
Uno Turbo I.E samt Punto 16'v

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 10:53

"Emilio" <emil@jensen.tf> wrote in message
news:3dae1356$0$3359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Desværre havde jeg ikke råd til at have den kaskoforsikret,
>
> Jeg er nysgerrig, hvor lidt værd skal en bil være før det ikke kan betale
> sig at kaskoforsikre den. Jeg ved godt det er meget individuelt, men lad
mig
> så høre _din_ mening. Jeg ville personligt sige omkring 60.000-80.000 kr
for
> en ganske almindelig personbil...

Tjah.. den skal i hvertfald være dyr for mit vedkommende, da en
kaskoforsikring ligger oppe over 15.000kr om året (og en del mere hvis bilen
ikke er en 1,0død der har kostet 50.000 fra ny af)

men det kommer så også an på hvor speciel bilen.. man skal også vurdere
"sandsynligheden" for man får brug for kasko forsikringen.. jeg ville højst
sandsynlig ikke kaskoforsikre en gammel skoda 130 selvom det måske kunne
gøres ret billigt.. men står jeg med en fed brian-bil som er et yndet mål
for biltyve, ville jeg hel klart budgettere med der skulle kasko på den..
uanset om det så koster bilens pris for 2år

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 11:17

"malenej" <malenej.news@kandu.dk> wrote in message
news:G2mr9.114815$Qk5.5031353@news010.worldonline.dk...
> Hej,
> jeg vil bare høre om der er nogle der har gode råd når man nu går rundt
> og savner sin bil, der snart har været væk i 4 uger.... Hvor ville I
> annoncere henne? Jeg har annoncer på dba.dk og crimecode.com
>
> Kender I andre oplagte annonceringssteder?
>
> Det er en hvid VW Golf Manhattan 1,8 og den blev stjålet fra Stamholmens
> (Hvidovre) parkeringsplads fredag d. 20/9 mellem 8.30 og 16.00. Desværre
> havde jeg ikke råd til at have den kaskoforsikret, hvilket jeg
> selvfølgelig er vældig trist over pt.
>
> Særlige kendetegn: Soltag, 3 dørs, VW mærke sidder omvendt på
> bagsmækken, 15" alufælge,
> reg. nr. RM 21 334, mangler radio, blåt DK skilt på bagsmækken med gule
> stjerner.
>
> Er det oplagte steder at lede efter bilen? Måske har nogen kendskab til
> et sted sådanne biler efte lades???
> Eller hvad?

Ja når nu ALLE de svar du har fået er OFF topic. så må jeg jo træde til..

jeg ville lede på avedøre holme, industrikvarter hvor der tit står lig..

for enden af bådehavnsgade helt nede ved speditør vej er osse en
klassiker.

Og til sidst ville jeg prøve byvej tror jeg den hedder løber fra gl. køge
landevej ind imod kettevej langs volden..

håber at du finder den Hel

MArtin

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 17-10-02 11:51

"Martin" <Maximus@hotmail.com> wrote in message
news:R6wr9.17200$ZE1.371119@news1.nokia.com...

> > Er det oplagte steder at lede efter bilen? Måske har nogen kendskab til
> > et sted sådanne biler efte lades???
> > Eller hvad?
>
> Ja når nu ALLE de svar du har fået er OFF topic. så må jeg jo træde til..
>
> jeg ville lede på avedøre holme, industrikvarter hvor der tit står lig..
>
> for enden af bådehavnsgade helt nede ved speditør vej er osse en
> klassiker.
>
> Og til sidst ville jeg prøve byvej tror jeg den hedder løber fra gl. køge
> landevej ind imod kettevej langs volden..

For enden af Rødovre Parkvej - der stod min egen (efter rundkørslen ud mod
sportspladsen)

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-02 17:34

KLIP

> Også noget der undrer mig. Jeg har to biler, den ene med kaso og den anden
> uden, og da den uden ikke er mange kroner værd har jeg valgt ikke at have
> kasko. Til gengæld jeg en ret effektiv startspærre (fortæller naturligvis
> ikke mere om det her .. :) ) og en stor ratlås. Det er da det mindste man
> kan gøre. Det koster jo peanuts i forhold til at miste bilen.

Effektiv, hmmm lad mig gætte du piller rotoren ud af strømfordeleren :)

/Daniel Pedersen

Kommentar
Fra : pasn

Dato : 17-10-02 21:33

Se også http://www.0-tyve.dk/
hilsen Per

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 20-10-02 17:08

nej, bare tag rattet med! det er effektivt!

hygge! nogen der vil af med en 1000 watts efektforstærker?

Godkendelse af svar
Fra : malenej

Dato : 20-10-02 22:15

Tak for svaret H3nrik V! [2670].
Har kigget flere af de steder du nævner, dog uden resultat endnu....

Kommentar
Fra : pasn

Dato : 20-10-02 22:46

Til zomp: Havde i mine unge dage en kammerat med en MASCOT hvor gearstangen kunne trækkes op og fjernes. Den tog han med som tyverisikring når vi var til fest. Jeg fik alle de Cola jeg kunne drikke under festen, og når vi skulle hjem fik jeg så gearstangen udleveret i garderoben. Mærkelig nok hoppede den aldrig op under kørslen.
Den med 1000 w forstærkeren kan jeg ikke klare, men kender en der p.g.a.dødsfald har en 5 mdr gammel 20.000 kr. forstærker til salg for halv pris
Per.