/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Der løber vand ud af opvaskemaskinen?
Fra : tbayj
Vist : 3206 gange
100 point
Dato : 29-08-05 17:44

Vi har fået en rimelig ny opvaskemaskine (1 år gammel ), men efter en vask kan vi konstatere ( dagen efter ) at der er løbet vand ud under opvaskemaskinen....Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-05 17:47

Det kan være en slange der er utæt/revnet eller en dårlig pakning ved en slange nede under maskinen.
Højst sandsynligvis ved afløbsslangen, men det kan også være ved den slange der leder vandet ind i maskinen, at den evt. ikke er skruet ordentlig fast eller er defekt.

mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-08-05 19:35

kan du se om det kommer nedenud eller i fronten
hvis den står lidt skævt så den hælder forud , kan det godt komme ud ved lågen

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-08-05 20:13

Det kommer under den ser det ud til. Måske det er fordi jeg har hældt for meget afspændingsmiddel i?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-08-05 20:21

Jeg har prøvet det fejlen var at slangen bagved hvor vandet skal løbe fra var ikke i orden, den var ikke på plads.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-05 21:35

For meget afspænding så det løber ud af (åndehullet) vil været en noget fedtet vædske.
Nogle saltbeholdere kan løsne sig når man skruer låget af og på (er det gevind løst som låget sidder fast på)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 21:38

Hvis der kommer vand selvom maskinen ikke er i brug, kan det være vandtilgangsslangen so dova nævnte (den kan sidde monteret inde under mask.)

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 06-11-05 18:24

Tak for svaret Eyvind. jo, der var kommet for meget afspænding i.