/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gemme "meddelelser" fra systemet i Win X~
Fra : Arne.p
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 16-10-02 23:52

Tit og ofte får jeg, af en eller anden grund får en meddelelse i et program. Det kan være en besked om at det jeg er i gang med, ikke kan lade sig gøre, eller andre former for advarsler. Disse beskeder/advarsler vil jeg gerne gemme så jeg, eller andre kan se dem senere. Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-10-02 00:04

Hej Arne,

tryk på knappen hvor det står "Prt Scr" (print screen), så tager du et skærmbillede... herefter ka' du åbne et billede redigerings program du ka' putte den i... f.eks. programmet "paint" der følger med windows... her vælger du så indsæt... og du vil så få billedet frem, som du ka' gemme og vise frem, hvornår du har løst til det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 17-10-02 00:20

Mange tak, jeg har allerede prøvet. Og det virker.
Nu har jeg et problem. Du skal have point. Jeg har glemt hvordan. Hjælp

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-10-02 00:34

hvis du går ind i kontrolpanel ---> administration --> logbog

Herinde gemmes disse informationer ganske af sig selv

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 17-10-02 00:39

Tak

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-10-02 10:18

Man lukker spørgsmålet ved at:

1) Er der afgivet et svar (hvilket der ikke er her) kan man forneden trykke på accepter
2) Er der kun kommet kommentarer (som i dette tilfælde) skal du finde den kommentar som hjalp dig med problemet helt/delvist ovenover denne kommentar helt ude til højre står der "accepter som svar" den skal du trykke på

Men selvom der er kommet et svar, så kan du stadig godt acceptere kommentarerne ved at følge punkt 2

Eric......

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-02 08:32

> Tit og ofte får jeg, af en eller anden grund får en meddelelse i et
> program. Det kan være en besked om at det jeg er i gang med, ikke kan
> lade sig gøre, eller andre former for advarsler. Disse
> beskeder/advarsler vil jeg gerne gemme så jeg, eller andre kan se dem
> senere. Hvordan gør jeg det?
ng"

Du trykker på din "print Screen" tast når meddelelsen er der.
Så åbner du dit billedbehandlingsprogram (Paint, Photoshop eller Paint Shop
Pro)
Trykker så crtl + v , eller finder "sæt ind".
Du kan så nu markere den del du vil gemme, og klippe det overskydende væk!

Håber du kan bruge det...
--
--- Svend Emil (o: ---

Godkendelse af svar
Fra : Arne.p

Dato : 17-10-02 10:50

Tak for svaret Svend Emil.

Kommentar
Fra : Lars_b_c

Dato : 17-10-02 22:18

Hejsa.
God løsning. Jeg bruger også "Print Screen" løsningen i ny og næ. Jeg bruger dog også tit: "Alt" + "Print Screen"
kombinationen, da jeg så kun får et screenshot af det aktive vindue! Så behøver jeg nemlig ikke at sidde og klippe
og klistre alt for meget bagefter.

Mvh. Lars Brøns Christensen