/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
virus/spyvare
Fra : trimare46
Vist : 750 gange
200 point
Dato : 29-08-05 15:22

jeg har fået virus eller spyvare på min pc, og nu vil jeg gerne vide, om der findes et gratis program der effektivt kan klare problemet.
jeg har et program der hedder noadvare som jeg har betalt for, men det kan ikke fjerne djævelskabet. er det mig der gør noget forkert, eller skal jeg finde et andet program.
det største problem med alle disse virus-scannere er, at de er på engelsk, og mit engelsk er ikke godt nok til at forstå alt hvad de skriver, og jeg er bange for, at jeg gør noget forkert en gang imellem, og at det kan være en del af problemet.
hjælp modtages med kyshånd, eller hvad der nu skal til

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 29-08-05 15:23

Prøv at gå ind på www.arlet.dk

Der skulle du kunne få al den hjælp du har behov for, og det er en dansk side

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-05 15:24

Du skal gå ind på www.spywarefri.dk og www.arlet.dk der finder du ikke bare de bedste gratisprogrammer men også gode vejledninger og andet hjælp. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-08-05 15:27
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 15:28

du kan også gratis bruge dette program www.virusfri.nu

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 29-08-05 15:29

Hej!

Disse programmer bør du ALDRIG installere:Spy Wiper
AdWare Remover Gold
BPS Spyware Remover
Online PC-Fix SpyFerret
SpyBan
SpyBlast
SpyGone
SpyHunter
SpyKiller
SpyKiller Pro
SpywareNuker
TZ Spyware-Adware Remover
SpyAssault
InternetAntiSpy
Virtual Bouncer
AdProtector
SpyFerret
SpyGone
SpyAssault
NoAdware
XoftSpy
Adware Away

( Det er nogle programmer Spywarefri advarer imod )

Du kan evt. prøve at scanne din pc med dette online scannings program ( MÅ KUN BRUGES TIL Win 2000 og XP )

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Jeg kan evt. også anbefale dig at oprette dig som bruger på spywarefri's forum, det er gratis. Og de yder god support ( til fjernelse af spyware og virus )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 15:29

www.virusfri.nu er på dansk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-05 15:58

Jeg synes at trimare46 skal bruge enten spywarefri eller arlet - hente hijackthis og sende loggen ind - så er det sikkert at snavset bliver fjernet godt og grundigt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-08-05 17:43

miritdk, du skriver at jeg skal sende loggen ind. hvad betyder det
(jeg er total uvidende om de tekniske udtryk og den slags)

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 29-08-05 17:51

hej jeg bruger avg 7.0 som er et virus program og ad-aware se som er et spy program begge 2 er gratis programmer som du kan downloade fra google de virker rigtigt godt, jeg har aldrig problemer

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-05 17:59

Hvis du bruger de links jeg og andre har givet dig, vil du lære hvad Hijackthis er (arlet's side). Du kan så danne en Hijackthis-log, sende den ind til Arlet og få ham til at fotælle dig hvad der er galt.

Men følg nu de råd du har fået om Spywarefri.dk og Arlet.dk. Brug lidt tid på det, så lærer du det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 29-08-05 18:10

prøv at downloade det ad-aware se og se set er ihvertifal godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-05 20:17

www.arlet.dk - kig under alt om hijackthis - hent den - kør scan og send loggen ind til ham - hans adresse ligger under hvem er jeg så skal han nok guide dig igenne resten pr mail

Du kan vælge at køre hujackthis og sende den ind til www.spywarefri.dk i stedet

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 04-09-05 20:11

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-09-05 20:13

tak for hjælpen. selv om det var forgæves. jeg har formateret min computer, og er begyndt forfra.
må hellere investere i noget ordentligt antivirus-stads.
også tak til alle de andre, men dova var altså først med henvisningen til arlet