/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med forventning til ny computer
Fra : yearhouse
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 29-08-05 10:08

Hej alle....

Jeg er sq usikker på, om détte hører til hér?????......men jeg prøver:

Jeg er ikke noget "geni" til pc......det skal bare virke....NORMALT.!!!!

Jeg købte i maj en Packard Bell....vistnok 3,5 gigahz, 200 giga harddisk og 512 ram.
Jeg gav ca. 5.000 kr for denog regnede med at den kunne opfylde mine og datterens krav til NORMALE spil o.l.

Uha....pludselig begyndte den at lave div. halløj med fejlmeddelser o.l. og det indbyggede NORTON antivirus kom osse med nogle sjove bemærkninger. Jeg henvendte mig til online-service, som guide mig til en masse....uden held.....så prøvede jeg at maile mit problem......uden svar.

Jeg gik så til foretningen, som sendte den til reparation.......Den er så lige kommet tilbage....efter en måned, hvor de blot sagde, at mit grafikkort ikke understøttede vores behov........foretningen vil så sætte et andet i....men er ikke så "smilende" som da jeg købte den.

Så er det jeg spørger:

Kan det være rigtigt, at en ny pc ikke kan afvikle spil, der er en to-tre år gamle?
Min gamle lille pc, kan udmærket installere dem....men ikke afvikle på grund af størrelsen.
Mange af vennerne har købt billige ALDI-pc´er.....og de kører udmærket med tilsvarende ting.

HVIS det er sådan, syntes jeg sælgeren skulle have informeret mig, da jeg havde fortalt om vores krav.......Så nu er min tillid til både Packard Bell og foretningen noget knækket.....Derfor jeg lægger min "forvirrede tårer" hér....og venter nogle gode råd...

Tusind tak til alle.

TOM

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-05 10:48

Kan udmærket forstå du er frustreret! Nu oplyser du ikke hvad det gamle grafikkort var for et, eller det nye for den sags skyld! Heller ikke hvad du mener med normale spil? Men 3 år gamle spil burde den kunne klare selv med et indbygget grafikkort! Det lyder mere som en eller anden hardware/software fejl med alle de fejlmeddelelser du beskriver! Og supporten du har fået lyder heller ikke optimalt, men det er nu typisk support! At betjeningen i forretningen ikke er så smilende mere kan du bare ignorere. Det er deres problem og ikke dit! Du har krav på at de finder problemet, når du er under garanti!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 10:53

Hvor mange ram er der på dit grafikkort?, hvor hurtigt er det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 11:08

Du kan se korttype og ram på følgende måde:

tryk på start, alle programmer, tryk tilbehør, tryk systemværktøjer, tryk systemoplysninger, tryk komponenter, tryk

skærm, kig ned af siden, der kan du se hvad kortet hedder, hastighed og hvor mange ram der er installeret

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-08-05 11:16

Joooh tak......Jeg har ikke fået den hjem endnu....Men jeg mener i sin helhed, at den BURDE kunne klare de nævnte ting. Ellers skulle jeg da have fået oplyst, at den IKKE kan afvikle spil.....syn,s jeg.
Men det syntes jeg osse lyder liiiiiiiidt mærkeligt???.....især når andre kan bruge en femtenhundrede-kroner i et supermarked....og det virker.
Jeg brokker mig aldrig i forretninger, men lurer nu lidt mistanke, da der nu er gået 1½ måned for at fortælle mig....at det "bare" er grafikkortet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 11:23

Det er svært at hjælpe dig, når du ikke har pc'en hjemme endnu. Hvornår kan du hente den igen?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-08-05 11:38

Aner ikke, hvornår......nu skal de til at skaffe graffikkort hjem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 11:46

Det er da en service der vil noget, nu varer det nok ikke så længe, så får du lært at "brokke" dig i forretningen, for det er da en elendig behandling at give dig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-05 11:51

Kan du huske hvad den hedder mere? Den må jo ha et nummer?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-08-05 12:27

Jeg husker faktisk ikke nogen numre o.s.v........ Jeg sammenligner blot med andres erfaring....og så prisen.....Det er jo ikke en heeeeeeeeelt discountmaskine. Forretningen er jo i gang med "flinkeskolen"....og udlægger det som en virkelig gestus, at de tilbyder mig et andet grafikkort.....For mig, skal den bare virke...og der går heller ikke mange dage, inden Irak-krigen kommer til at lyde som prut i en cigaræske forhold til min tale til dem *GGGGG*.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-05 12:34

Kan du give nogle eksempler på hvad du mener med "normale" spil?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 12:37

Dit grafikkort skal helt være på min 128 mb helst mere, du kan jo spørge forretningen hvad de har tænkt sig at komme i, for jow den burde virke til dine tre år gamle spil

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-08-05 13:00

Uha.....har en masse.....Men eksempelvis Tomb Raider....div. pinballs....osv.
Tøsen vil gerne spille online, Dark Age og Camelot. Det kræver vist en masse. Men IGEN:.........når næsten alle andre kan for halv pris.......*snøft*....
Savner sq snart min gamle Amiga 600...Den styrede, men er brudt sammen og umulig at finde nogen steder...(500 point til dén der kan skaffe en billig én). *s*

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-05 13:07

http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?RubrikId=25590 måske dinne bønner er blevet hørt, prøv at tjekke denne side, du skal lidt ned

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 29-08-05 13:25

Du skal ha´ mange tak Nordsted.

Jeg har set den i DBA, men det er jo derover på øen.....Pyt..det kan være jeg ngang får lært at bruge Amiga-Emulator, så vi kan bruge de ca. 500 gamle disketter.
Det kan jeg nok osse udelukke på Packard Bell....mon ikke? *g*

Hilsen
TOM

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-05 13:28

tja man kan aldrig vide, men PT sender skam over til fastlandet )

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-05 14:54

Jeg var lige inde og kigge på PB's hjemmeside! Det dårligste grafikkort deres PC'er var udstyret med var et gforce 5200, og det burde være alt nok til at køre de spil! Lyder som en mandagscomputer!