/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Stedet True ?
Fra : Lulleglad
Vist : 675 gange
50 point
Dato : 28-08-05 22:11

Jeg har på vores familie gravsted fået oplysninger om min oldemor.
Jensing Bolette Hammer Nielsen
Født 3/2-1876 i True
Jeg har prøvet at finde hende forskellige steder, men kan ikke finde stednavnet True.
Er der nogen der har en anelse om hvor det ligger ?
Har forsøgt mig på krak og der findes ikke noget sted med det navn

Kommentar
Fra : PederM

Dato : 28-08-05 22:22

True er en lille landsby lidt vest for Århus - tæt på det nuværende Bilka. Kan det være det du søger?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-08-05 22:24

Er også det eneste True jeg er stødt på..og jeg har kørt Danmark tyndt...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-05 22:26

Der er flere steder i DK der hedder True:
Et ligger ca 10 km sydøst for Hobro.
Et andet ca 10 km nord for Hobro
Det tredje ca 5 km vest for Århus ved Bilka

mvh dova

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 28-08-05 22:26

Hej
Der er flere muligheder
True Brabrand Hasle Århus
Truelsmosegaard Kærum Båg Odense
True Svenstrup Onsild Randers
True Vebbestrup Hindsted Aalborg
Hilsen Agerlund

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 28-08-05 22:26

Har fundet en i
Skanderup Sogn
Skanderborg Amt
Tiset
Aarhus

Det er den eneste med fødselsår der matcher. Men kan Tiset være True ?

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 28-08-05 22:28

Tror næsten det må være True Veppestrup, da hendes mand er fra Hesselholt - ST. Arden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-05 22:42

True Vebbestrup er den jeg nævnte der ligger 10 km nord for Hobro

mvh dova

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 28-08-05 22:44

Er der nogel der ved hvor jeg finder folketællinger eller kirkebog derfra, udover på landsarkiv ?

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 28-08-05 22:48

Det kommer an på hvilke årstal du skal bruge.
Men du kan prøve
http://ddd.sa.dk/

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 28-08-05 22:50

Hende jeg kan finde der er 20 år for gammel

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-08-05 23:11

Søg efter stednavne http://www.krabsen.dk/stednavn/stednavn_seek.php

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 28-08-05 23:24

True (DK) Brabrand Sogn, Hasle Herred, Aarhus Amt
True (DK) Svenstrup Sogn, Onsild Herred, Randers Amt
True (DK) Vebbestrup Sogn, Hindsted Herred, Aalborg Amt
mvh
Ejvind(at)Varla.dk

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 28-08-05 23:30

Du kan sandsynligvis finde folketællinger og kirkebøger på det tilhørende lokalarkiv.

Lis

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 60 point
Dato : 28-08-05 23:32

Du skriver at hendes navn er: Jensing Bolette Hammer Nielsen, Født 3/2-1876 i True
Kan det være hendes giftenavn, se nemlig herunder:
Jensine Bolete Christensen, 4 , Ugift, deres Barn, , True her i Sognet, Aalborg Amt
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Hindsted, Vebbestrup, True By Vebbestrup Sogn, , En Gaard, Nr. 14, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Christensen, 44 , Gift, Husfader og Gaardeier, , True her i Sognet, Aalborg Amt
Mette Kjerstine Rasmusen, 41 , Gift, hans Kone, , Lime Hvillinge Sogn, Randers Amt
Christen Christensen, 18 , Ugift, deres Barn, , True her i Sognet, Aalborg Amt
Kjersten Christensen, 16 , Ugift, deres Barn, , True her i Sognet, Aalborg Amt
Rasmus Chr. Christensen, 14 , Ugift, deres Barn, , True her i Sognet, Aalborg Amt
Niels Christen Christensen, 12 , Ugift, deres Barn, , True her i Sognet, Aalborg Amt
Christine Christensen, 7G , Ugift, deres Barn, , True her i Sognet, Aalborg Amt
Jensine Bolete Christensen, 4 , Ugift, deres Barn, , True her i Sognet, Aalborg Amt
Christan Christensen, under 1 Aar , Ugift, deres Barn, , True her i Sognet, Aalborg Amt
Christen Christensen, 4 , Ugift, Kapitalist, , True her i Sognet, Aalborg Amt
--------------------------------------------------------------------------------
mvh
Ejvind(at)Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 28-08-05 23:39

Det er nok ikke hende alligevel, jeg har nemlig fundet følgende i FS:
--------------------------------------------------------------------------------
CHRISTIAN CHRISTENSEN Pedigree
Wife
METTE KIRSTINE RASMUSSEN Pedigree
--------------------------------------------------------------------------------
1. JENSINE BOLETTE CHRISTENSEN Pedigree
Christening: 13 APR 1876 Vebbestrup, Aalborg, Denmark
--------------------------------------------------------------------------------
Men det har været en ret populær navnekombination at hedde Jensine Bolette i True, Vebbestrup, så altså..!
Held og lykke med efterforskningen.
mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 28-08-05 23:54

Det er en trinbrat på Mariager - Handest banen som hedder "True trinbrat" nedlagt for mange år siden.

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 29-08-05 07:26

Hej Verla

De to slægter du kommer med er den samme.
Husfader og hans hustru i indlæg 1, er identisk med navnene i indlæg 2. Og årstallene passer.

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 29-08-05 07:27

For den dato i indlæg to er hendes dåbsdato

Godkendelse af svar
Fra : Lulleglad

Dato : 29-08-05 07:27

Tak for svaret Varla.

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 29-08-05 15:09

Hej Verla
Må jeg spørge på hvilken hjemmeside du har fundet oplysningerne ???

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 29-08-05 23:44

Folketællingen er fundet på DDD - og FamilySearch har leveret dåbsdato mm., og stednavnen er hentet i den af mig personligt oprettede database.

Den må du gerne få, blot send en mail til:

Ejvind(at)Varla.dk

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 12-02-08 01:34

Kan nogen komme med en forklaring på følgende ?

Christen Christensen, 4 , Ugift, Kapitalist, , True her i Sognet, Aalborg Amt

hvordan kan man være Kapitalist som 4 årig ?