/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
800x600 til 1024x768
Fra : bassenborg
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 28-08-05 21:57

Min skærm flimrede lidt ude i siderne, og jeg har derfor skiftet skærmopløsning fra 800x600 til 1024x768. Mit flimmer er nu væk, men inde på nogle websider er skærmen ikke fyldt ud.
Det er ikke fordi skærmen ikke er maksimeret, men websiden mangler et par centimeter i hver side.
Er det noget jeg kan gøre noget ved?
Hvad med skriften, kan jeg gøre den større?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-08-05 22:03

Hvis det kun er nogle websider, lyder det som om, de har programmeret siden til en vis størrelse - og så får du det ikke større. Skriften bestemmer du, hvor du sætter skærmstørrelsen op - men bemærk dog, at du ikke nødvendigvis selv bestemmer skærmstørrelsen: Hvis ham,der har hjemmesiden, vælger sin skrift og skriftstørrelse til "standard", har dut valg indflydelse - men sætter han type og skriftstørrelse (og det er de fleste gange), får du det, han har valgt

Kommentar
Fra : Jokri

Dato : 28-08-05 22:06

Større tekst: Menulinien i din browser -> "vis" -> "tekststørrelse".

Det er godt nok sjældent man hører om at siden ikk duer til 1024x768, men måske den ikke tilpasses automatisk. Prøv evt at kigge under menulinie "funktioner" -> indstillinger -> "avanceret". Tjek om der evt sku være noget automatiknoget derinde der ikk er enabled.

Good luck:)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-08-05 01:16

Når du er på en webside så sørg for at den IKKE er maksimeret, så kører du markøren ud til siden indtil den bliver til en dobbelt pil der holder du venstre musetast nede medens du trækker indtil den fylder hele skærmen, samme fremgangsmåde op-ned, Windodws husker indstillingen når du lukker browseren og den virker nu næste gang du åbner.
Hilsen Ove

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 29-08-05 07:52

Websider kan programmeres med dynamisks eller fast størrelse : http://webdesign101.dk/w/css/csslayout/layoutmetoder_1.php

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 03-11-05 08:10

Tak for svaret molokyle.