/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Ghost med problemer
Fra : marcussen1
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 28-08-05 16:08

Jeg har med held brugt NORTON GHOST 2003 i et stykke tid, men pludselig er der opstået problemer.
Når jeg starter med at tage backup, forløber alt normalt, indtil selve proceduren med selve backup'en skal begynde. Den starten simpelthen ikke med at tælle op, og når der er gået 2 - 3 minutter, står der på den nederste linie:
Closing CD/DVD session, Disk will be ejected upon completion.

Så kommer disken ud, og i en meddekelse står der:
The selected task completed with erros. If any image file was created from this task, use the Image Integrity Check on it.

Jeg bruger de samme DVD'er som tidligere, og de er selvfølgelig tomme.
Er der andre, der har haft samme problem, hører jeg gerne.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-05 17:20

Mener osse jeg har prøvet noget lignende, dog var image blevet skrevet på DVD'en! Nu plejer jeg at lægge image på harddisken først og så kopiere over på DVD derfra!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 28-08-05 18:15

Er du rar og fortælle mig, hvordan man gør det, gerne skåret ud i pap

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-05 18:26

Hvis du skal lægge et ghost image på din harddisk kræver det at den er partitioneret eller du har et extra harddrive? Så det egenligt bare at starte Ghost inde fra windows og følge anvisningerne! Når du så har fået lavet et ghost image er det jo bare at brænde en data DVD! Og så boote op med en ghost startdiskette hvis du skal ha imaget ind igen!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-05 19:15

Suplement til Tedd
Her i papudgave:
Ghost laver noget der hedder image en kopi af dit styresystem / programmer /filer
evt. i sammenpakket udgave.
Dette kan ikke ligge på samme partition(drev) C: som du kører på.
Et image kan ligge på DVD/CD/netværk/en ekstra HD (USB)/en anden partition.
Der sker temmelig meget når Ghost pakker et image så det er en god idé, først at lægge det på en HD, og så brænde denne image ned på en DVD/CD

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 02-09-05 22:00

Tak for svaret Eyvind.