/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
9600pro vs. 9600XT
Fra : veffer
Vist : 668 gange
80 point
Dato : 28-08-05 13:58

hej.

Jeg står og skal købe mig en ny pc, hos http://t-data.nu/shop og har der valget mellem et ATI Radeon 9600 Pro (256mb), eller et ATI Radeon 9600XT (128mb). Hvilket er bedst?

Pc'en jeg har kig på, bliver en;
3,2 Ghz P4
1024 Ram
120gb 8mb cache
DVD brænder dual layer.
lidt lyddæmpning.

Pc'en skal bruges til Grafisk arbejde, samt lidt krævende spil!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-05 14:11

Det var ikke mange valgmuligheder! XT er det hurtigste men begge kort er jo gamle!

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 28-08-05 14:13

Der er selvføgelig flere valgmuligheder, men det er hvad mit budget rækker til for tiden. Regnede egentlig med at pro'en ville være bedst, på grund af de flere ram..!

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 80 point
Dato : 28-08-05 18:11

hurtig Pc, æld gammelt grafikkort, men klart XT er hurtigts... se test på www.tomshardware.com
Den bedste side til nyheder og test.
Til grafisk arbejde og krævende spil, så burde du da satse på gforce 6600gt eller lign.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-05 18:29

Et gforce 6600 gt er da ikke så meget dyrere men langt bedre! De flere RAM på pro kortet er ikke nødvendigvis bedre! Der er ikke mange spil der udnytter 256 mb ram!

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 28-08-05 18:33

ved ikke, hvor jeg bestiller pc, koster et ATI Radeon 9600 pro 430 (pga af pågradering fra ringere kort), og skal jeg have er GeForce 6600 Gt, skal jeg af med 1000 mere, altså 1400 kr, så syntes det er en del mere. Men tror jeg holder mig til 9600XT, det skulle da også kunne holde, indtil jeg får penge til noget bedre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-05 18:50

Ja du kan da sagtens bruge det endnu! Men der går nok ikke længe! Det er jo en slags oprustning mellem grafikkorts - og spilproducenter!

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-08-05 12:21

Hvis de skal ha så mange penge for at skifte grafikkortet så bliver du mega snydt!
Et nyt GForce 6600 GT koster max 1300,- tjek www.edbpriser.dk
Mit råd til dig, er at bygge den selv. Det er faktisk nemt. De fleste ting kan kun sidde på en måde.
Og ellers er kan du sikkert finde en guide, her på nettet, til at bygge den selv.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-08-05 12:25

ps, til TEDD der siger at man stadig kan bruge Radeon 9600... Prøv at spille Doom3/Half-life2/Farcry/BattleField2 i 1024x768 med det kort!
Gforce 6200 er også noget lort. Selv den udgave med "turbo-cache". rigtig fusker navn, for den model med turbo-cache den er langsommere.
Veffer, hvor fra landet er du fra?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-05 12:38

Det har du ret i NoShyGuy! Osse derfor jeg anbefaler gforce 6600 GT! Men du kan stadigvæk spille mange spil med et 9600 XT!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-09-05 13:25

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=98587 hvad med dette kort som er et af de populæreste på edbpriser.dk .. nogen der har erfaring med det. har lige bestilt det til en ven.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 14-09-05 08:16

har bestilt pc'en, og prisen var faldet, så jeg købte et GeForce Fx 6600 GT med.. nu venter jeg bare på at den kommer..!

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-09-05 10:02

Nu har du vel forhåbentlig bestilt AGP hvis din nye PC er med AGP?
Det er jeg sikker på at den er, for 9600 laves kun til AGP, og ikke PCI-Express

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-10-05 00:13

Til snaptil:

Overvejde at købe det, men blev overtalt til at købe GT-modellen. Har ikke fortrudt det siden.

Godkendelse af svar
Fra : veffer

Dato : 03-11-05 16:17

Tak for svaret NoShyGuy.

Pc delene var faldet i pris, og derved oå grafikkort billigere... !! så det blev 6600GT..