/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Udskrive A4 side
Fra : madsp
Vist : 563 gange
20 point
Dato : 18-07-01 16:20

Jeg skal lave en oversigtskalender. Den skal have A4 størrelse, men en form kan ikke være større end skærmen. Da jeg ikke kan sætte opløsningen på alle skærme op til 1200x1600 må jeg finde en anden løsning.
Jeg har lavet et frame i A4 størrelse, men jeg kan kun udskrive den del der er synlig på formen med form1.printform.
Hvordan kan jeg løse problemet.

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 30 point
Dato : 18-07-01 17:29

Måske hjælper det her :)

http://www.eksperten.dk/spm/86947

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-01 06:35

"madsp" <madsp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:EUg57.2313$Qn.171458@news000.worldonline.dk...
> Jeg skal lave en oversigtskalender. Den skal have A4 størrelse, men en
> form kan ikke være større end skærmen. Da jeg ikke kan sætte opløsningen
> på alle skærme op til 1200x1600 må jeg finde en anden løsning.
> Jeg har lavet et frame i A4 størrelse, men jeg kan kun udskrive den del
> der er synlig på formen med form1.printform.
> Hvordan kan jeg løse problemet.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Jeg ved ikke om det virker, men jeg har tidligere skulle vise et billede på
skærmen, som var større end skærmen. Dette løste jeg ved at lægge
picturebox'en i en Frame, og så scrolle framen op og ned via en scrollbar.
En Frame kan godt være størren end formen og accepterer også negativ
top-værdi.

Så prøv det. Hvis det ikke virker, kan jeg desværre ikke flere tricks.

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-01 09:44

"Jan" <jv(remove me)@miljodata.dk> skrev i en meddelelse
news:3b567199$0$69606$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "madsp" <madsp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:EUg57.2313$Qn.171458@news000.worldonline.dk...
> > Jeg skal lave en oversigtskalender. Den skal have A4 størrelse, men en
> > form kan ikke være større end skærmen. Da jeg ikke kan sætte opløsningen
> > på alle skærme op til 1200x1600 må jeg finde en anden løsning.
> > Jeg har lavet et frame i A4 størrelse, men jeg kan kun udskrive den del
> > der er synlig på formen med form1.printform.
> > Hvordan kan jeg løse problemet.
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
> Jeg ved ikke om det virker, men jeg har tidligere skulle vise et billede

> skærmen, som var større end skærmen. Dette løste jeg ved at lægge
> picturebox'en i en Frame, og så scrolle framen op og ned via en scrollbar.
> En Frame kan godt være størren end formen og accepterer også negativ
> top-værdi.
>
> Så prøv det. Hvis det ikke virker, kan jeg desværre ikke flere tricks.
>
> Jan
>
Ups, fik ikke læst indlægget helt - du har jo allerede prøvet det jeg
foreslår.

Og jeg kan desværre ikke slette mit indlæg.

Jan

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 19-07-01 11:52

http://www.eksperten.dk/spm/89244 kan se du fik et brugbart svar, hvis det altså er dig :)

Godkendelse af svar
Fra : madsp

Dato : 19-07-01 16:03

Tak for svaret gibson.
Hos eksperten fik jeg svar på mit spørgsmål, men jeg fik ikke løst mit problem. Dit link viste sig derimod at indeholde noget interesant.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-07-01 15:46

"madsp" <madsp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:EUg57.2313$Qn.171458@news000.worldonline.dk...
> Jeg skal lave en oversigtskalender. Den skal have A4 størrelse,
men en
> form kan ikke være større end skærmen. Da jeg ikke kan sætte
opløsningen
> på alle skærme op til 1200x1600 må jeg finde en anden løsning.
> Jeg har lavet et frame i A4 størrelse, men jeg kan kun udskrive
den del
> der er synlig på formen med form1.printform.
> Hvordan kan jeg løse problemet.

Printer objektet måske ?

--

/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-07-01 18:55

Du skal bruge Objectet Printer

Her har du en hel side tilrådighed hvor du kan sende tekst eller graffik og
først med .NewPage eller .EndDoc sendes side ud til printeren.

Hvis du er interesseret kan jeg maile nogle eks. der også har en 'vis-print'
funktion

Johnny

madsp <madsp.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EUg57.2313$Qn.171458@news000.worldonline.dk...
> Jeg skal lave en oversigtskalender. Den skal have A4 størrelse, men en
> form kan ikke være større end skærmen. Da jeg ikke kan sætte opløsningen
> på alle skærme op til 1200x1600 må jeg finde en anden løsning.
> Jeg har lavet et frame i A4 størrelse, men jeg kan kun udskrive den del
> der er synlig på formen med form1.printform.
> Hvordan kan jeg løse problemet.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-08-01 20:07

En form kan sagtens være større end skærmen, du kan blot ikke trække den
større med musen.

Sæt størrelsen runtime eller skriv værdierne i egenskaber for form så virker
det fint.

Mvh.
Bjarne