/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs signal og helbred..
Fra : bimbobo2
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 28-08-05 10:36

Hej,
jeg har en trådløs AP til min bærbare....
Er der undersøgelser om effekten af disse strålerpå "vores" helbred lige som dem, vi har læst om i.f.m mobiltelefoner?
Ikke for at være paranoid, men jeg har et barn i huset og er derfor lidt "opmærksom" på disse ting!
Kommentarer og eventuelle links er yderst velkomne.
Tak
Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 10:40

ved ikke så meget om det og kan godt forstå dig - man er jo opmærksom på skærme og diverse - ap er vel at sammenligne med mobiltelefoner - mon ikke ????

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 28-08-05 11:07

Nu kan de "lærte" jo ikke blive enige om strålingsfaren ved mobiltelefoner... men:

De er dog alle blevet enige om at de interne trådløse telefoner vi bruger, og trådløse netværk (hotspots o.lign) er af så ringe sendestyrke at de ikke på nogen mulig måde kan genere nogen.. (Begge dele er jo begrænset til en rækkevidde på omkring 50 meter under gunstige forhold indendørs)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 11:11

ja - det er nogen dobbeltlydende informationer man får - undgå at barnet sidder for tæt ved skærmen/ ingen fare ????

undgå for meget mobiltelefoni / giv dit barn en mobil af sikkerhedsgrunde

osv osv osv -

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-08-05 11:14

Stråling bliver vi alle udsat for, uanset om vi vil eller ej.
Du må vælge at tro på: Der er farligt....eller : Der er ikke farligt.

Strålingen i eget hjem kan man selv begrænse.

http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,540518&_dad=portal&_schema=PORTAL
http://www.edb-arbejde.bar-foka.dk/Indeklima/Statisk_elektricitet.aspx
http://www.emf.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 28-08-05 11:25

Tak for alle svarene,
vi har trådløs telefoner, trådløs alarm, trådløs AP og mobilen er tændt selvom vi ikke bruger det hjemme...
Jeg må indrømme, at jeg har ændret sende styrken i min AP fra default 22NW til den dobbelte via en anden firmware som kan "tweake" Linksys firmware..., men efter jeg gjorde, blev jeg lidt "i tvivl".
Grunden til at jeg tweakede den var at AP ligger 16m og 4værelser fra bærbaren...
Nu er signal og kvaliteten 60% mod 35% før... men vores og mit barns helbred er meget vigtigere..
mvh

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 60 point
Dato : 28-08-05 11:53

Jeg tror seriøst ikke at du skal bekymre dig om 44 NW...

Det de lærte er uenige om er hvorvidt en mobiltelefon er skadelig når man putter den ind i øret i længere tid... Imidlertid er der ikke nogen der har det mindste at indvende imod at man har den samme telefon i lommen, og en øreprop på..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 11:59

en mobiltelefon IND I ØRET - Dansende_T ???? godt nok er de små efterhånden - meeeeeeeeen

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 28-08-05 12:05

Mirit ... Det er da så tæt på det kan blive, uden rigtigt at være det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 12:16

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 28-08-05 13:10

Tak for svaret Dansende_T.