/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Erfaring med højtaler og microfon
Fra : axelbjarne
Vist : 753 gange
300 point
Dato : 28-08-05 08:11

Hej,

jeg efterlyser nogle der har erfaring med at benytte højtaler og en microfon til kommunikation over internettet. Bl.a. til det gratis telefonprogram VoipBuster, Skype og Messenger. Om der er noget udstyr der kan mindske støjen, ekko'et og des lignende problemer, man kan støde ind i. Jeg kan fortælle, at det går nogenlunde med at benytte det på Messenger, men alligevel det er meget følsomt.
Ser frem til at få nogle løsninger.

Med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 28-08-05 08:26

Har du noget program i kontrolpanelet, der styrer lydenheden?

Derinde kan jeg i hvert fald aktivere støjdæmpning, forstærkning - mic.boost og andre! Mic.bost er tilsluttet hos mig, og virker efter hensigten.

Problemerne kan også skyldes at der ikke er nok ledig båndbredde, når du bruger programmerne. Prøv at stoppe alle programmer, der bruger internettet - det virker i hvert fald hos mig.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-05 08:47

Der er vist i de fleste tilfælde ikke så meget at gøre ved den ringe lydkvalitet, når man steamer lyd på nettet : http://www.echoes.org/techfaq.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-08-05 08:55

Program? Er det et program som fulgte med Microfonen?????

axelbjarne

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 28-08-05 10:35

>Har du noget program i kontrolpanelet, der styrer lydenheden?
Der skulle vist have stået "et" - mere korrekt!

Nej, det er et program fra min lydkort-driver.

MEN:
Mic boost ligger under "Lyde og lydenheder" i kontrolpanelet. Måske er det hardware bestemt - men det er da et forsøg værd.
Se evt. billede af min skærm på:
www.andreaskaup.dk/lyd/lyd.bmp

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-08-05 11:28

Der har netop været en test af headset i K-Komputer, som vurderede højtalerne og mickrofonen, der var virkelig forskel,
Den bedste var Icemat Siberia multi headset til 350 kr
Et godt headset kan reducere støj, men ikke ekko og lign.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Smukke_Ole

Modtaget 300 point
Dato : 28-08-05 11:49

Et billigt headset fra f. eks. Biltema til kr. har gjort underværker for mig. Det er som at tale i en alinindekig telefon.
Derudover sælger Biltema også for ca. kr. 40,- en lille omskifterboks, som tilsluttes computerens lydkort. Headset og højttalere tilsluttes så boksen, hvor der er mulighed for at skifte mellem højttalere og headset samt at slå mikrofonen fra, hvis man har behov for det undervejs

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-08-05 11:50

prisen på headsettet er ca. kr, 25,-

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 28-08-05 12:11

Jeg har også boksen fra biltema, og er godt tilfreds!

Jeg købte et udemærket headset i Hong Kong for ca 18 kr. og det er betydeligt bedre end det jeg købte i Bilka til 99 kr. Så man kan sagtens være heldig med et billigt headset - men omvendt også mere uheldig med et lidt dyrere.

Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-05 13:00

Måske er der indstillinger at hente i WMC (Windows Media Connect) : Konfigurer enheder til modtagelse af digitale medier?

WMC kan hentes på : http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

..under opdateringer mærket som: 'Brugerdefineret'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-08-05 23:21

Jeg vil prøve at få fat i sådan en omskifter/boks. Det er åbenbart ikke muligt lige at få fat på en sådan, da jeg ikke kan handle med Biltema over nettet/postordre. Butikkerne ligger i Ålborg og Næstved, selv bor jeg i Faabor på sydfyn. Men mon ikke en computerbutik handler/kan skaffe en sådan, jeg prøver i hvert fald.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-08-05 05:44

Jeg har fundet følgende forklaring på EDB-priser:

Hej Kelds
Jeg har købt en Voip1, da jeg også brugte et headset i begyndelsen, for lige at se om det nu var rigtigt at man kunne ringe til fastnet gratis.
Så din lydkvalitet bliver langt bedere ved at anvende Voip1
Jeg har 256/256 forbindelse og ingen problemer.
Du skal også ind i opsætning og sætte Voipbuster til ikke at gå gennem dit lydkort

Ninnet

Og hvorledes gør man så det????

hilsen
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-01-06 04:45

Tak for svaret Smukke_Ole.

Jeg er ved at rydde op i mine gamle spørgsmål,
Hilsen
axelbjarne